NL200 - FH vs Super Nit i 3bettet

#1| 0

Hey,

Spillet er på Ongame og bordet er ok friskt med undtagelse af Villian og er en super nit.

Villan spiller 17/15/6 over 248 hænder, så ikke specielt meget data på ham. Han har ikke været out of line endnu i session og har haft handsken ved alle showdowns jeg har set.

AF Flop, Turn og River = 3,2, 1,5 og 0,5
W$SD 83%

Hero spiller 34/31/9,6 og bordet ser mig nok som ubah agro - hvis de følger med. Vi han ingen historik med villian og dette er første gang han 3better mig.


www.holdemmanager.net
NL Holdem $2(BB) Replayer Game#5141274502185

h1ghlanderz ($165)
VILLIAN ($477)
maxim1888 ($197)
prem11 ($224)
HERO ($617)

h1ghlanderz posts (SB) $1
VILLIAN posts (BB) $2

Dealt to HERO Q Q

fold,
fold,
HERO raises to $6
fold,
VILLIAN raises to $19
HERO calls $13

FLOP ($39) 8 5 8

VILLIAN bets $20
HERO calls $20

TURN ($79) 8 5 8 8

VILLIAN bets $40
HERO calls $40

RIVER ($159) 8 5d 8 8 9

VILLIAN checks
HERO ???


Hvad gør vi river - syntes ikke det var super oplagt. Ville hade at B/F river til et jam, men føler vi mister value ved at checker bag.

Gemmer lige mine egne tanker omkring hånden, men kommentar på alle streets er velkommen.

Sugeren

06-05-2011 00:02 #2| 0

Synes B/F 97$ virker som en god plan :)
Ville ihvertfald aldrig checke bag, og han jammer nok aldrig air på dette board.

06-05-2011 00:23 #3| 0

Mod en super-nit?

Jeg kunne godt checke bag.

06-05-2011 00:33 #4| 0

Nu jeg ik NLH ekspert overhoved men når han nu er supernit er det så ik bare at valuebette og går han over toppen er vi slået denne gang? Han ANER ikke vi har QQ for den er spillet ret passivt så vi får vel et call af de fleste pp og MÅSKE AK...

// KD

06-05-2011 01:18 #5| 0

B/F!

Villain c/r bluffer ca aldrig river i det her spot. Det er også MEGET større chance for TT-JJ eller random paired 9x (unlikely) checker end KK-AA f.eks checker. Jeg tror TT-JJ caller et halvpotish meget ofte her.

Så kan vi selvfølgelig discount en del TT-JJ fordi han ofte flatter pre pga i er dybe og han er nit, men jeg mener bare det er så unlikely han checker +KK på river. Vi har den bedste hånd alt for ofte til, at det er en fejl at checke QQ her imo.

06-05-2011 01:55 #6| 0

"ubah agro" - naaastry shit altså:)

Threshold VB range skal nok sættes omkring din aktuelle holding, da du nok ikke har så mange bluffs. Siden du har så få stærke hænder i din range kunne jeg godt lege med sizingen og rapterbette (og betale et CR) eller bette 85% PÅT, nok 85% pot der er fedest.

06-05-2011 02:21 #7| 0

Synes det er overtænkning at begynde på store riverbets mod en kæmpe nit, som formentlig ikke er verdens bedste handreader, medmindre han virkelig er massiv multitabler.

Tror bare det er så meget nemmere for ham at klikke call med lavere hus eller whatever, hvis vi better halvpot deromkring

@hilberado,

Jeg kan sagtens se din pointe, men tror du virkelig en så nittet villain tænker så dybt? At du ikke burde have mange stærke hænder/bluffs og så ser dit riverbet som polarisering, og derfor betaler stort bet relativt ofte?

Noget andet er, tror du det er fedt at lave inducesizings mod en nit, som vi ikke er sikker på bluffer særlig ofte, selv vs et induceagtig bet

06-05-2011 12:15 #8| 0
OP
Mine tanker omkring hånden

Preflop: Jeg er ikke glad for at ryge til midten med QQ mod sådan en nit for 200+BB, så derfor vælger jeg at calle. Derudover har jeg position på ham og regner med at han spiller face up efterfølgende så deep, så tror ikke han er tricky.


Flop: Samme argument som preflop, og derfor ser jeg ingen value i at raise. AK folder han nok, men det er tvivlsomt om han kommer til midten med dårligere end JJ.


Turn: Var lidt surprised over 50% pot bet turn, så her tror jeg faktisk kun han har toppen af sin range. Dette må være et rent valuebet, da han tror han har den bedste hånd. Så er det for tight at sætte hans range her til JJ+ only? Ville han VB 1010 i 3bettet pot på turn som den nit han nu er?


River: Denne var lidt blah - ville bare calle hvis han stikker ud, men når han nu tjekker så er Spørgsmålet. Gør han det for at CRAI, C/C eller C/F?

CRAI eller C/C må være fordi han enten mener at have den bedste hånd og håber jeg better noget jeg ikke ville calle med, eller fordi han sidder og er i tvivl med JJ, evt. 1010 men caller han med disse?


Så spm er - caller han med 1010/JJ og better han disse på turn? og hvis han better turn, fordi han tror han har den bedste hånd hvad ændre river - der burde han stadig mene han er bedst.

Sugeren
06-05-2011 13:19 #9| 0

Byder nok en 62ish og folder self hvis han kommer over toppen.

06-05-2011 18:25 #10| 0

Det var mere for at illustrere et par af de faktorer der hjælper med at finde ud af hvad man skal VB på river.
Ang size, så ja, det er sikkert bedst bare at skyde omkring halvpot i dette spot vs denne villain, og federe at induce mod mere agro modstandere. Donno med induce mod kompetente modstandere, det er svært at balancere med bluffs.

08-05-2011 11:32 #11| 0

Jeg har ikke læst de andres posts så med fare for at gentage, hvad andre har skrevet. Selv en nit valuebetter som oftest AA/KK på river? Det tror jeg. Det er jo ikke sikkert, at han er en dårlig nit. Heraf følger selvfølgelig ikke, at du skal valuebette.
Det afhænger af, om du vurderer han kan tage den der linje med TT/JJ. Hvis du tror det, så hælder jeg til at valuebette river.

08-05-2011 12:11 #12| 0

Hvis jeg skal have en chance for at kunne holde mig selv ud næste morgen, bliver jeg nødt til at VB'e i spottet.

Jeg hælder dog mere til et tungere VB end de fleste andre, så størrelsen 110-120 virker mere oplagt, dels fordi spottet på mange måder er en sjældenhed og dels fordi jeg gerne vil fratage villain lysten til at CR, da jeg egentlig ikke har lyst til at smide, hvis det sker (men nok bør gøre det næsten hver gang), da det nærmest aldrig er et blæs.

Slutteligt better vi fordi vi selvfølgelig tror, at vi har den beste hånd ret ofte som spillet og forventer at blive betalt af dårligere. Her er min tese, at 50-75% pot bet bliver indifferent for villain's call, idet der er adskillige faktorer, der gør denne hånd unik og dermed flytter fokus fra bet sizingen.

Bonusspørgsmål: kalder vi villain's CR i billetten med KK imod denne type nit?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar