NL200: Comboishdraw multiway

#1| 0

Preflop er nok i bakspejlet lidt loose 4 life, men outfox3r er en spewmongol af kaliber, og Mosmo en smule tiltet reg. RAuthority er også reg, fint solid, og tror ikke han squeezer spottet light da outfox3r ikke er i fuld humør. StormInDave er som action indikerer, heller ikke den nye up and coming Phil Ivey.

Flop action er til åben diskussion, jeg ved bare ikke hvad jeg ellers skal gøre. Alternativt kan jeg skære lidt i håndleddene og lytte til Marilyn Manson mens jeg growler dystert og depressivt om hvorfor jeg callede preflop, men jeg valgte sku at leade istedet for.

Hvad siger vi om fætter gufs calling range, og hvad gør vi på turn, med vores equity gifted from above?

***** Hand History for Game 697707505 ***** (Betfair)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 09, 01:11:40 ET 2010
Table Oxygen 174 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: RAuthority ( $228.62 USD )
Seat 2: StorminDave ( $140.72 USD )
Seat 3: Mosmo ( $416.63 USD )
Seat 4: outfox3r ( $168.55 USD )
Seat 5: RaeI ( $258.17 USD )
Seat 6: HERO ( $330.33 USD )
HERO posts small blind [$1.00 USD].
RAuthority posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 7 5 ]
StorminDave calls [$2.00 USD]
Mosmo raises [$9.00 USD]
outfox3r calls [$9.00 USD]
RaeI folds
HERO calls [$8.00 USD]
RAuthority calls [$7.00 USD]
StorminDave calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6 4 2 ] (Pot $48ish)
HERO bets [$26.00 USD]
RAuthority calls [$26.00 USD]
StorminDave folds
Mosmo folds
outfox3r folds
** Dealing Turn ** [ T ] (Pot $100ish, 200 effektivt behind)
HERO?

09-05-2010 08:39 #2| 0

Synes preflop er fint.

Lead, er det med intentionen om at få det ind hvis du raises? Tror at jeg er mere på c/c vognen, hvilket jeg nok under alle omstændigheder foretrækker.

Turn er klam pga. stacks. Du har et ton af clean outs, hvorfor jeg er mest på bet-vognen, men at bette like 60-70ish, og få et raise i nakken synes jeg er super skidt, og turn ligner ikke noget som får Villain til at folde meget andet end et FD til et bet. Igen, har vi anstændig med FE, så better jeg.

Da jeg ikke tror at vi har ret meget FE i dette spot, så tror jeg at vi spiller den bedre ved at check/calle, og bare takke hvis vi får et gratis kort. Villain kan stort set ikke bette os ud af potten (vi kan vel kalde ca. op til et pot-bet). Men, spørgsmålet er nok hvordan vi får betaling hvis Villain better turn, og vi klonker. Synes ihvertfald ikke at river bliver let. Når det er sagt, så er vores direkte odds sandsynligvis gode nok til at kalde.

09-05-2010 11:13 #3| 0

Synes pre er ok, når den bliver multiway. (Måske et leak jeg har heh).

Hvis jeg leader flop bet/caller jeg med garanti også den turn. At checke turn så siger du at du ikke er monster (set, floppet 2par, str).

Villian er vel marginal her, ellers renakker han vel så drawy flop.

Selv om vi kommer ind som underdog turn hvis vi b/c så gør jeg det nok alligevel.
Tror han vil folde turn nok gange til det er ok.

Allan

09-05-2010 11:47 #4| 0

Uhm, faktisk en interessant hånd. Hvad er tankerne bag bettingsizen på flop? Jeg kan godt lide lead da c/c hurtigt bliver noget mærkeligt noget specielt med 2 til at acte imellem dig og IR.

Jeg tror sjældent RAuthority er synderligt stærk her da sets oftest raiser floppet. 33, 55, 77, 88 (og 99) er nok ret likely og mod den range har du masser af FE. 75, clubdraws etc er nok også en god del af hans range sammen med måske noget A3.

Det kan nok ikke afskrives at han slowplayer et set eller 53eren, men fred være med det, så har vi stadig 30%.

Bet/call turn. Synes btw PF er fint.

09-05-2010 12:02 #5| 0

Preflop: Jeg squeezer normalt her. Der er mange døde penge og mosmos range er meget bredere end normalt da UTG poster død. Call er dog også ok.

Flop: Jeg kan godt lide lead, men kun hvis du har en plan for hvad du gør mod et raise.

Når du vælger at leade skal din betsizing dog være MEGET større. Du repper et set der leader og med en fisk i potten leader du squ aldrig for 1/2 pot på det her bord. Så jeg siger mindst 32.

Dog er der ikke mange NL200 regs der opdager dette, så jeg skyder helt sikkert på turn og en del rivers, selvfølgelig alle vores value outs men også alle .

Raiser han turn sucker det, men det sker sku sjældent, så jeg siger nok bare 60 for at have et ok bet tilbage på river.

09-05-2010 13:17 #6| 0
Pre-flop
Synes pre-flop er fint. Din hånd er perfekt til en multiway pot. Det eneste der virkeligt skulle stoppe dig fra at komme penge ind er at det er et raise i den højere ende og UTG kan have limp'et med planer om re-raise og at BB kan squeeze, så du har spildt dine 4 ekstra BB.

Flop
Der er i min bog ikke kun et oplagt spil, men lead skal bestemt overvejes! Særligt fordi:
- Det kan blive ulækkert at være OOP turn, hvis du c/c og misser
- Flop rammer blinds helt godt og du sætter den anden blind i klemme mellem dit bet og de andre (særligt pre-flop agressor)
- Der er en del barrel kort: en spar eller 7'er nok mest oplagt, men du kan også rep'e flush hvis en kommer og du kun har fået et call
- Det er vel et bord, hvor du multiway kunne finde på at lead'e set og håbe på stack off de gange PRF'er har noget par TT+ eller måske endda komme ind mod både et overpar og en draw?

Så jeg synes lead er helt fint. Du kan også c/c og spille turn (evt. udskyde et semi bluff til turn, hvis der falder godt kort). Endeligt kan du c/r floppet - men nok for ulækkert hvis det er prf'er der skyder og du nu kommer i klemme med potentielle monstre bag dig!

Turn
Lidt afhængigt af din modstander det perfekte turn kort. Du kan bette med megen equity og mange raisede allerede på flop, hvis de er rigtigt stærke. Nu ryger mange marginalkort i muck - og skulle de calle kan du vinde stort når du rammer.

HVIS modstander har tendens til slow play (også på ulækre borde), vil jeg nok vælge i stedet at c/c, da du har så mange outs, at de virkeligt skal finde et kæmpebet frem for at du ikke komfortabelt kan spille din draw med et call. Der er trods alt også stadig lidt implied odds her.

Endeligt vil jeg nok c/r denne turn mod spillere, der har tendens til at calle et lead light, for at se turn an (forventer du er polariseret) - og her ofte better ud for at beskytte mod draw. Det sidste er naturligvist vigtigt. Hvis de vil forsøge at checke en pæn men marginal hånd ned, skal du næppe komme ud og raise her ...

Stacks er vel ikke langt fra optimale til et c/r? Pot er 100, han better eks. 65 og du raiser til 200. Han skal smide 135 mere, hvilket er nok til at han sidder og bander sit eget spil ind i helvede, hvis han lige skulle beskytte en marginal et-par-hånd :-) Har han en club draw og bliver priced in - så må du jo bare ramme et par, en straight eller din flush! :-)


Generelt en sjov hånd, hvor jeg synes flere linier giver mening. Det vigtigste med både c/b/r og bet sizing er sgu nok, at det matcher de andre legitime hænder i din range - herunder sets. Hvis bare du kan ramme det, tror jeg faktisk det er svært at fu... den helt up ! :-)
09-05-2010 13:53 #7| 0

Jeg synes ikke ligefrem c/rai turn er specielt fedt. Tjo stacks passer måske meget godt, men det kræver altså at han better 55, 77, 88 osv hvilke nok ofte checker turn bag. Alle andre hænder bet/caller han, så jeg tror faktisk vi har større FE ved at leade turn igen.

Desuden, hvis han er semi normalt tænkende, check/raiser vi nok næppe et set på turn, og derudover misser vi altså muligheden for at bluffe river.

Mht til det sidste - at bluffe river - hvilke kort vil folk jamme på river hvis vi better like 65 på turn så stacks er 135 og potten 230?

09-05-2010 14:12 #8| 0

Bet turn 60-ish, shove river, han har nok marginale hænder og draws i sin range, til at du kan bluffe river ofte her. Jeg ved ikke om vi skal bluffe på rivers, jeg kan ikke helt beslutte mig for hvor stor del af hans range der er FD...

09-05-2010 14:15 #9| 0
OP

Det virker ekstremt spewy i mine øjne at reppe klør mod en mand der har like 80% klør træk når han caller flop. Set i bakspejlet vil jeg hellere undlade at leade, mit draw er nærmest altid pakket ind, og jeg får det helt sikkert ikke ind hvis jeg bliver raiset, men det tror jeg sjældent jeg blir på flop. Ang betsizing kan den godt være lidt større i guess, men jeg mener stadig folk spiller ekstremt face up om jeg better 26 eller 32+.

09-05-2010 14:56 #10| 0

Lidt weird spot...

Jeg tror, at han har FD, set eller combi-par/draw. Jeg kan ikke se ham kalde med f.eks. 77 på floppet.

Få ham til at alt andet end et set, da du ved et check kan blive bluffet af hænder, som ville have foldet.

Mht. at bluffe klør så har han nok ikke Ax i klør, hvis han blot kalder flop/turn. Han kan derfor ikke have nuts, men det kan du.

Bet/call herfra.

09-05-2010 15:20 #11| 0

Hvis jeg var Villain kan jeg altså ikke se ret mange hænder som jeg kalder floppet med, bare for at folde til at der skydes en tønde mere. Klart at FD's kan prises ud, men det er så stort set også det eneste jeg kan se folde, ikke mindst nu da alle de andre foldede.

Klart at vi kan skyde to gange blank turn og river som ikke forbedrer os, men jeg kan virkelig ikke se værdien i det de gange vi raises allin på turn. Jeg tror forøvrigt der kan være sæts i Villains range, da det med så mange mand i potten er ideelt bare at calle floppet. Igen er spørgsmålet for mig FE på turn mod FD's, og jeg har ikke lige en ide om hvor stor en procentdel af hænder disse udgør.

09-05-2010 15:23 #12| 0

Glemte lige noget:

Nu jeg mener at vi er pænt priset ind til at kalde hvis vi checker og det dermed ikke kan være en fejl, så bliver spørgsmålet vel blot hvilken linie der giver mest værdi når better og raises kontra de gange vi better og villan folder. Forholdet mellem disse to må være afgørende for om det er bedre at checke.

09-05-2010 16:20 #13| 0

Hvor spewy er outfox3r ?

Normalt ville jeg mene at hans range når han bare caller floppet er 77-99 samt og straight draws. Jeg kan ikke se ham slowplaye et set (og slet ikke to par) med mindre de er helt sick spewy bagved.

Jeg kan godt lide flop lead, men jeg bryder mig ikke om din betstørrelse på floppet. Hvis han læser det som semi-svaghed (og det vil jeg klart mene der er nogen der gør på NL200) så har du svært ved at reppe stærke hænder på turn.

Jeg ville stadig bette turn, men stacks er awkward nu hvor du leadede så småt på floppet. Vi har vel stadig odds til at bet/calle.
Caller han igen shover jeg any non river.

09-05-2010 17:42 #14| 0

@djowgern

Jeg kan godt CRAI med set her på turn. Det kræver bare nogle forudsætninger om hvordan min modstander spiller (herunder naturligvist at han kan calle et par på flop for at bette senere - eller at han spiller draw passivt, men kan finde på at give dem et semi-bluff skud senere mod "svaghed")

Men som jeg også skriver handler det nok mest om, om man kan finde på det med made hands om det giver mening som bluff ...

@Jensen
"Hvis jeg var Villain kan jeg altså ikke se ret mange hænder som jeg kalder floppet med, bare for at folde til at der skydes en tønde mere"

Nu er der jo mange der kun leader med monster eller med en draw. Mod sådanne spillere kan det give mening at calle i position og se hvad de gør på blank turn. Nogle giver op når de misser draw og hvis de skyder igen er det ofte monster ... Så kan du få lidt mere info, før du bestemmer om eks JJ er noget værd, uden at få hele stack ind.

Det spil er dog næppe så meget værd i disse moderne tider, hvor de unge skyder 2nd barrel ret ofte. Meeeeen mod den rigtige spiller, tror jeg dog det er ok at tage et kort af og folde mange turns mod action, der ligner at spilleren der leader gerne vil all-in ...

09-05-2010 18:55 #15| 0

Ja, men som første mand til at acte 5 vejs, så er det nok ikke spottet hvor jeg vil leade monster (og jeg vil normalt gerne leade monster). Jeg vil formode at vi får en better et eller andet sted, hvorfor jeg hellere vel raise selv.

09-05-2010 20:48 #16| 0

Hvis du havde bettet lidt større på flop, så overbet jammer jeg turn.

/Chris

10-05-2010 02:57 #17| 0

Vi har dét dårligste draw, oop, 5 vejs. Mosmo har en stærk range, outfox kan have flattet en stærk range, alle sets er i spil, der er oftest et godt flushdraw i spil, osv osv osv. Vi har...75 på et 642tt board. Jeg vil nok, som udgangpunkt, forsøge at se en turn så billigt som muligt, og ellers ikke få penge ind whatsoever. Drømme scenariet er hvad, vi hver 10. gang tager ned på flop, resten af gangene har vi sat et lortebluff igang 5 vejs, hvor best-equity-case er 28%.

Og det med masser af FE på turn..
"Authority er også reg, fint solid"
** Dealing Flop ** [ 6 4 2 ] (Pot $48ish)
HERO bets [$26.00 USD]
RAuthority calls [$26.00 USD] (<-- hvad er bunden af hans range her?!) Hint: GG FE.
StorminDave folds
Mosmo folds
outfox3r folds

10-05-2010 10:52 #18| 0

Jeg synes preflop er marginalt. Jeg foretrækker nok et squeeze.

Ellers som hilberado.

På turn har vi næppe meget fold equity, men vi har et mega-draw som uanset villains holding har mindst 27% equity på turn, dvs. uden implied odds kan vi kalde et 60% pot bet på turn. Jeg tror jeg foretrækker check/call med mindre villain byder ekstremt stort.

Hvis villain checker turn bag, så giver det meget information om hans hånd, da det vil være ekstremt usandsynligt at han checker set, to par eller straight bag. Det giver os dermed god mulighed for at bluffe river (vi vb'er vores 15 outs og bluffer A,K,Q,J og måske 9, dvs. 15 outs + 12-15 bluff outs).

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar