NL200 Cold caller leader i 3B pot

#1| 0

Villain er en græsk reg, og er generelt ikke super god. Han spil virker meget til at være fitN'fold. Stats siger 25/17 over 1.2k hænder med en 3B% på 5.7 og foldto3B% på 73 (ud af sample på 26). Derudover så donkleader han ifølge HEM 22% (over sample på 32) af gangene ud i IR, men har ikke nogle noter på hvad han gør det med, og det er første gang det er første gang jeg har observeret ham gøre det i en 3B pot. Hvorvidt alt info jeg har postet er relevant skal være usagt.

***** Hand History for Game 2124430654 ***** (Boss)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, April 10, 06:53:32 ET 2010
Table Table TH 2059 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: Wild_Duck ( $197.00 USD )
Seat 2: Hero ( $220.75 USD )
Seat 3: TopoGr ( $201.45 USD )
Seat 4: cyber01 ( $215.95 USD )
Seat 5: bnorbx ( $219.48 USD )
TopoGr posts small blind [$1.00 USD].
cyber01 posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K A ]
bnorbx folds
Wild_Duck raises [$6.00 USD]
Hero raises [$18.00 USD]
TopoGr calls [$17.00 USD]
cyber01 folds
Wild_Duck folds
** Dealing Flop ** [ 3, J, 8 ] Pot: 44
TopoGr bets [$25.00 USD]
Hero ?

Er der noget i hånden eller er det et easy fold?

10-04-2010 23:22 #2| 0

Folder i hvertfald ikke floppet. Jeg betaler og ser turn an.

11-04-2010 00:07 #3| 0

Jeg folder og kommer videre til næste hånd. Kan godt være han er græsk, men hans stats virker da ikke helt donkish som så mange andre. Det at han coldcaller dit 3-bet pre og leader ud i dit synes jeg virker stærkt. Måske gør han det tit i singleraised, men synes det ændre en del når han som sagt coldcaller og leader.

11-04-2010 01:15 #4| 0

Kan ikke se det helt store argument for at call, da jeg næppe tror han cold caller her, for så at lead ud med random air, så tvivler på vi er foran, og tror det bliver for svært at tage den ned på senere streets, så hælder klart til fold. Især mod TopoGr, som sagtens kan cold-call lead her med +JJ, AJ, KJ osv, da han ikke er for skarp og 4-better kun 1.3% efter 3K hænder ved mig :)

11-04-2010 17:31 #5| 0

Jeg har ikke noget imod at bluffraise her hvis han gør det så tit som du siger.

Nogle dårlige spillere gør den slags med 99 for at se hvor de står og så folder til et raise.

Caller han kan du ofte checke bag på turn og får to skud = 25% for at ramme A eller K og oftest potten.

3better han tager jeg bare noten og kommer videre.

11-04-2010 18:13 #6| 0

TopoGr er bestemt ikke donk. Tror hellere ikke på han er grækere, det er for at misleade folk. Folder nok her. Ikke vild med at teste ham eller floate her..

11-04-2010 18:18 #7| 0
"Han spil virker meget til at være fitN'fold"

Rimeligt meget insta fold!

Medmindre du slf har set ham cold calle 3bets og donke for at reppe monster :P
11-04-2010 18:29 #8| 0

TopoGr er 100% græker, det kan man se når man søger på ham =) Desuden hedder han os Gr til sidst

11-04-2010 22:58 #9| 0
OP

Kunne godt tænke mig er høre lidt flere kommentarer.

@n1co18
Han har jo obv ikke random air her, men hvorfor vil han leade nuts her? Oftest skulle man forvente at et lead er somewhat jegbetterfordijegikkeheltvedhvorjegstårogderforroligtkanfoldetilraise. Jeg er dog bare i tvivl om det kan kan betale sig at calle og evaluere turn, og er det egentlig stadig væk.

@KidOfPoker
Hvad gør du det til?
Vi har det højeste og næsthøjeste kort i spillet altså kan vi discounte KK og AA. Derudover hvis han 4B en smal range, så er det vel oftest disse hænder samt AK han gør det med. Altså vi har ofte en okay mængde outs, og kan derfor være potcomitted?

Omkring græker diskussionen, så er jeg ret sikker på han er græker, for han sidder i hvert fald tit og snakker på fremmedsprog med Kosta_zig (eller hvad han nu lige hedder) og han står også noteret som græker. At han er græker gør ham obv. ikke nødvendigvis dårlig, selvom han heller ikke er god :)

13-04-2010 19:03 #10| 0

Jeg syntes ikke vi kan counte AA/KK ude selvom det er unlikely. Jeg vil tro at hans range består af 88, AA, QQ, KK, AK, KJs, JJ, TT, 99, AJs osv.

Argumenter for at han er ude i snavs: Udfra din beskrivelse af grækeren vil jeg ikke tro han er smart nok til at leade set eller flatte AA, KK, QQ.
Men han tænker nok din range er bred da du 3-better fra knappen og spørgsmålet er om han vil stadigvæk vil stacke af med TT, 99, AJ, KJ hvis du giver på nakken med 2.7x re-raise.

Personlig tror jeg ikke han vil stacke af med 99-tt da han virker til at spille noget god gammelsdags small ball grind poker.

Der er også gode chancer for manden har en hånd som AQ, AK, 66,77 osv. og ved han ikke kan forsætte da du 100% vil c-bette ham af.

Den lette løsning her er at folde og komme videre med den næste hånd. Men linjere hvor din historie virkelig vil være creditable er:

1. Raise 2.7-2.8x. Ulempen her er hvis han sidder på en eller anden draw har han masser af equity til at shove over os.

2. Float. Hvis han er tænkende nok ved han du ikke er særlig stærk da du vil raise det flop med så mange draws ude. .

3. Jeg kunne godt tænke mig høre tanker omkring at Klikke-raise floppet for at se hvad han gør. Caller han kan vi mange gange barrele ham af og vores historie er mere creditable tror jeg, måske købe os nogle firkort afhængig af turn, dynamik osv osv.

4. Shove..

Min erfaring med folks lead i 3-bet pot er at deres range er meget polariseret. Deres lead er bluffs mere end det er for value. Når jeg selv leader i 3-bet pot er det bestemt også for bluffs, ala protection, ala ved ikke hvor jeg står og folder til et raise.

Med alt det sagt giver jeg ham den denne gang og næste gang han prøver på noget funky får han på nakken hvis jeg kan finde den gennem alt det hår. :)

14-04-2010 16:29 #11| 0

@ Meincke

Hvad gør jeg til hvad?

Jeg raiser stadig. Du blokker for NFD, AJ og KJ, AA og KK. Bet/3better han tror jeg roligt du kan sætte ham på FD eller set og jeg mucker bare og tager noten.

Ofte vil han dog folde eller calle og du kan barrele nogle turns eller checke bag og udnytte dine 25% som du ofte har med 2 overs.

Donk 22% er altså temmelig meget.

Jeg tror 99-JJ er en stor del af hans range her og du kan ofte folde dem ud med 1-2 barrels.

14-04-2010 16:39 #12| 0

Synes Kid har fine pointer, men jeg synes den røde tråd i hele spørgsmålet, er om det er et spot vi har behov for at være balanceret i. Hvis vi altid spiller helt fantastisk straight up til coldcall+lead, og ikke har nogen som helst grund til at gøre andet, synes jeg fold ser fint ud. Men med to overs, og bagdør nut farve, må man sige det her ville være et godt spot at lave ballade. Jeg hader at raise, da jeg ville flatte alle mine mega nut hands til sådan et lead her. Han har meget sjældent en nuttet hånd med linjen her, så hvis det virkelig er et stort balance spørgsmål, skal vi bare floate ham og tage ham af på senere streets imo.

Igen, hvis man altså behøver det :)

14-04-2010 16:49 #13| 0

@Joonas

Hvordan spiller du AK i spottet?

14-04-2010 16:59 #14| 0

Flatter eller raiser, oftest flatter.

14-04-2010 23:54 #15| 0

Flatter dog personlig aldrig AKs flushdraw i dette spot... Det er bare med at få dem ind fra min side.

15-04-2010 00:09 #16| 0

At flatte hans bet på floppet fatter jeg ingenting af. Det er da noget nær det dårligste spil man overhovedet kan gøre i spottet.

1) Vi må folde alle blanke turns (double-flatcall med A high er jeg ikke fan af)

2) At raise kan pille ham af hænder som vi faktisk er slået af (Medium pocket pairs etc)

3) Hånden bliver pisse svær at spille profitabelt når man går C-S mode, medmindre at man direkte har en fornemmelse af villain at han er vild nok til at skyde flere barrels med luft eller dårlige draws som han drysser til hvis han får på nakken, jeg synes dog ikke umiddelbart ikke det kan være godt at begynde at level-thinke det så langt ud.

4) Hans stats taler også for at det er meget skidt at gå i FPS og lave crazy moves.

Just my 2 cents..

15-04-2010 00:18 #17| 0

Nu nægter du da vidst også at forstå hvad et call og et float betyder.

Men som du ser situationen, kan jeg sagtens se det er dumt for dig at lave ballade her. Kræver jo også det er noget man har i sit spil, og at få to overs og farven ind+din value range, er sikkert fint nok, men det er nok bare også rigtig limited når du får sværere modstandere højere oppe på bordene :)

15-04-2010 00:35 #18| 0

Nu har jeg rettet min fejl, du behøver ikke spille så smart hele tiden kære ven ;-)

Spørgsmålet er så bare om det er noget der er profitabelt at "have i sit spil" eller om man bare skulle mucke eller prøve at tage den ved at give på nakken på floppet.

15-04-2010 19:01 #19| 0

Jeg spiller ikke smart, jeg forstår ikke din kommentar. At skrive kære ven og en blinke smiley må dog i min verden betragtes som det mest dumsmarte lort man kan foretage sig :)

Du er sikkert typen der taler ned til mennesker IRL også :(

15-04-2010 19:08 #20| 0

Hvad forstår du ikke i min kommentar?

Tja det kan godt være det er dum-smart at skrive det, men jeg forventer da at du godt selv kan li' at blive talt til på den måde med den tone du ofte selv ligger for dagen i de fleste af dine indlæg.

17-04-2010 13:03 #21| 0

@MartinB

Mener du, at det ikke er profitabelt at floate?

17-04-2010 14:35 #22| 0

Vi har to overs, og vi får like never ever et spot der hedder et cold-call af 3-bet hvorefter Villain leader. Jeg folder, og så tager jeg den op som et interessant spot hvis jeg se det igen.

At villain er set donkleade 7 gange ud af 32 muligheder tidligere, er selvfølgelig interessant, men igen, vi har en 3-bettet pot, og et coldcall, og har ikke selv så pokkers meget equity i dette spot.

Forøvrigt vil en fornuftig villain vel ofte have sets og FD's i sin range her. Selvfølgelig fint at komme ind mod FD's, såfremt han ikke har J, men mod resten af rangen er vi enten skidt inde, eller kommer bare til at spille i blinde.

Det er dog interessant hvad man cold-caller et 3-bet med, med risiko for at spille en 3-vejs pot. De største hænder burde vel ikke være i rangen her, og lavere par burde heller ikke. Selv SC'ere spiller dårligt i dette spot, ikke mindst da Villain er OOP.

17-04-2010 14:41 #23| 0

Raise/call.

Uden at lave matematikken, så tror jeg ikke det er ofte han skal have et draw eller en hånd med SD-value han bet/folder specielt ofte før vi er på den gode side med vores nut-A-high, 2 overs, 2 bagdøre.

17-04-2010 15:43 #24| 0

@Jensen
Der er jo næsten ingen sets i mandens range, det hele er baseret på at han nok sjældent leader hans nut range, og nærmest ca aldrig har en hånd der kan udstå meget heat. Hvorfor vil du bare folde hvis du har et voldsomt godt float spot? Så er det jo endnu nemmere for folk at være face up, hvis du så spiller re-faceup mod dem.

18-04-2010 11:40 #25| 0

@ Jonas

Jeg er enig i at der er meget få sets i villains range, men det samme gælder så også for hænder som vi er foran. Reelt set er det vel kun AQ vi er godt inde mod, og stort set intet andet. Af samme grund ser jeg stadig ikke noget grund til at bluff-raise, eller kalde her, da vores equity bare er rigtig skidt, ligesom spottet bare generelt er underligt.

18-04-2010 11:40 #26| 0

@ Jonas

Jeg er enig i at der er meget få sets i villains range, men det samme gælder så også for hænder som vi er foran. Reelt set er det vel kun AQ vi er godt inde mod, og stort set intet andet. Af samme grund ser jeg stadig ikke noget grund til at bluff-raise, eller kalde her, da vores equity bare er rigtig skidt, ligesom spottet bare generelt er underligt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar