NL200: bluff vs 50bb donk

#1| 0

Hej.

Der opstår rigtig mange af disse spots for tiden, synes jeg, og min succes er lidt blandet. Villain er ny, men åbenlyst dårlig jf. stack og openlimp fra SB:

Hand Information
, 2 BB (6 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($92) Small Blind
Seat 4: Hero ($242) Big Blind
Seat 7: Player 7 ($340.4)
Seat 8: Player 8 ($289.7)
Seat 9: Player 9 ($391.24)
Seat 10: Player 10 ($211) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $3)
Player 7: FOLD
Player 8: FOLD
Player 9: FOLD
Player 10: FOLD
Player 3: CALL $1
Hero: RAISE $8
Player 3: CALL $6

Flop(Pot: $18)


Player 3: BET $2
Hero: RAISE $10
Player 3: CALL $8

Turn(Pot: $38)


Player 3: CHECK
Hero: BET $18
Player 3: CALL $18

River(Pot: $74)


Player 3: CHECK
Hero: ALL-IN
(56 dollinger for villain)

[replay]11884[/replay]

Villain kan vel have alt muligt, når han donk-minbetter floppet, men i hovedreglen er det (semi)svage showdownhænder. Er I enige der?

Når vi er kommet til river, og han endnu ikke har reraiset over mime bets endnu, så sætter jeg ham mest af alt på en marginal hånd. Say 2x, pocket pairs, Jx, Qx, hvor de mest marginale af dem har en på siden. Ja, eller det er ihf, hvad jeg håber hans range er, når jeg vælger at skubbe river. Det er obv. klart, at jeg ikke kan udelukke, at han flushes eller Ax eller to par/whatevarz, men jeg vægter mestendels hans range mod førstnævnte.
Hvad tænker I?

26-08-2012 22:59 #2| 1
Pokernets ME vinder !

Std wp.

Din analyse af hans range er korrekt i mine øjne. Antager btw også at stærke made hands bliver raiset på turn med >0% frekvens, hvorfor hans range klart er vægtet mod hænder der har svært ved at betale.

26-08-2012 23:51 #3| 0

Jeg er også enig i range, men jeg synes din turnsize er interessant. Du better lidt under ½ pot.

Jeg siger 25, og giver op på river hvis han kalder.
Jeg tror man kan få ham til at folde Jx, og mindre ved at bette to tønder i stedet for de tre du sætte op.

27-08-2012 01:15 #4| 0
AccBlackBird skrev:
Jeg er også enig i range, men jeg synes din turnsize er interessant. Du better lidt under ½ pot.

Jeg siger 25, og giver op på river hvis han kalder.
Jeg tror man kan få ham til at folde Jx, og mindre ved at bette to tønder i stedet for de tre du sætte op.


Hvis du er enig i den opsatte range, hvorfor vil du så give op på river, hvis Villain flatter vores turn-bet?
27-08-2012 07:22 #5| 0

Pointen med at bette højere på turn er at definere vores range meget stærkere. Noget a la to par der ikke vil se et river kort.

Ved at bette 7 mere bliver villain nødt til tage beslutningen på turn, da han eller vi sidde med lidt over et halvt pot bet på river hvis han kalder.





27-08-2012 09:30 #6| 0
OP
AccBlackBird skrev:
Pointen med at bette højere på turn er at definere vores range meget stærkere. Noget a la to par der ikke vil se et river kort.

Ved at bette 7 mere bliver villain nødt til tage beslutningen på turn, da han eller vi sidde med lidt over et halvt pot bet på river hvis han kalder.


Husk på, at vi tjener langt flere penge de gange, han kalder turn og folder river :).

Jeg sizer, som jeg gør for at optimere min fold equity på river ved større effektive stacks.
27-08-2012 15:24 #7| 0

"Husk vi tjener langt flere penge de gange han kalder turn og folder river :)"

modargument

Vi taber jo også penge de gange hvor han kalder både turn og river:)

Et par tanker om hvad vi kan folde ud, afhængigt af hvad vi better.


1) Små pp
Foldes på turn lige meget om man better 18 eller 25

2) Jx
Bør foldes på turn med mindre der er en ruder på siden.
Kalder sandsynligvis både 18 og 25, men folder nok til 3. tønde med mindre han forbedre.

3) Qx
Folder aldrig (folk der limp/kalder fra s/B med 50bb, kalder ned her 90% af gangene)
(På nær hvis du fx skyder den 4. ruder på river)

4) Ax
Folder aldrig
(På nær hvis du fx skyder den 4. ruder på river)

5) Alle made hands
(På nær hvis du fx skyder den 4. ruder på river)

.... jeg ved ikke om det her for simpelt sat op.

Så kan der sikkert også laves en sej udregning, men det aner jeg ikke hvordan man gør:-)




27-08-2012 16:04 #8| 0
AccBlackBird skrev:
5) Alle made hands
(På nær hvis du fx skyder den 4. ruder på river)

Alle made hands?
27-08-2012 16:21 #9| 0

hehe ok... det blev lidt hurtigt skrevet, ikke alle made hands.
Forventer et call fra en flush.
- men der er i vi igen ude i noget hvor det er marginalt, da vi vi kan blive kaldt af to par, Straights mm

Jeg holder på at det bliver nemmere at spille hvis vi skyder 2. barell lidt højere.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar