NL200 - Blindbattle

#1| 0

HERO har forsøgt sigg med lidt TAG spil. :)
VILLAIN der check-raiser hver gang han mener der er mulighed for det - selv toppar uden top kicker.
Han gayraiser preflop med mange hænder - 'ned til' suited connectors og små esser...

Efeektive stacks er 194 - jeg dækker.


Texas Hold'em Game Table (NL)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: gee_lefler ( $340.65)
Seat 2: VILLAIN ( $193.85)
Seat 3: HERO ( $203.25)
Seat 4: xferrarix ( $324.22)
Seat 5: BackyardGrinder ( $88.80)
Seat 6: LeShagg ( $326.80)
VILLAIN posts small blind (1)
HERO posts big blind (2)
BackyardGrinder posts big blind + dead (3)

** Dealing down cards **
Dealt to HERO T 8
BackyardGrinder checks.
gee_lefler folds.

VILLAIN raises (3) to 4 <- Han gør det her med mange hænder, men mest drawhænder tror jeg.

HERO calls (2) <- Tager et flop af med en onegap SC til de odds er standard...

BackyardGrinder could not respond in time.(disconnected)
BackyardGrinder Disconnect Protection enabled.
Creating Main Pot with $6.65 with BackyardGrinder

** Dealing Flop ** : 8 K 6
VILLAIN bets (6)
HERO raises (19) to 19 <- semisaftigt flop og jeg må være foran her de fleste gange, så jeg raiser for value...
VILLAIN calls (13)

** Dealing Turn ** : 2
VILLAINbets (20) <- hm... Hvad betyder det? Set?
HERO calls (20) <- tja, hvis vi rammer flushen på river skal den vel bettes for value...?

** Dealing River ** : 2
VILLAIN checks.
HERO bets (60)
VILLAIN raises (150.85) to 150.85
VILLAIN is all-In.
HERO...???

24-01-2007 12:32 #2| 0

Jeg caller. Hvis han har mig slået føler jeg mig udspillet og går på tilt :D
Hvis han har lortet fint flot spillet, men tvivler på at en NL200 spiller har the goods

24-01-2007 12:40 #3| 0

Hvis jeg har forstået ret, så er han semidonket spiller. Derfor forventer jeg at se AK og AA ofte, og et call er helt klart på sin plads. Tvivler på han leader igen med KK i hulen.

24-01-2007 12:48 #4| 0

Jeg sætter villian til en bedre flush eller varm luft. Et set ville helt klart bette turn hårdere for ikke at give for gode odds til et flush træk.

Det er ikke mange der har stenene til at skubbe på et flush bord, hvor der endda er par på bordet med varm luft.

Jeg vil mene at et fold er korrekt her.

sunek

24-01-2007 12:49 #5| 0

Du siger at Villian er tricky, men selvom han er, er det en stor fejl ikke at bette ud i forhånd på river, hvis han har hus/4 ens når flushen samtidig completer. Jeg vil sige at sandsynligheden for at det et bluff er større end normalt.

Det er selvfølgelig svært at sætte Villian på et hus (eller bedre) efter flop og turn action. Det er underligt spillet hvis han havde set på floppet og en hver hånd med en 2'er burde være foldet preflop eller på floppet.

Du er nok nødt til at betale, selvom det ikke er nemt.

Hvis Villian virkelig har flushen slået og har læst dig til en flush draw og at du vil bette for value i baghånd på river, på trods af at der er et par på bordet, så må du nok indse at du blev udspillet.

24-01-2007 13:08 #6| 0

@ Sune

Hvilken drawing hand vælger så fucked en linje, som villian har taget? Er ret sikker på, at villian leader, hvis han har flush. Er også ret sikker på Villian leader hvis han har hytte, idet han gerne vil raises af det åbenlyse draw som Hero har. Et set raiser vi for protection og value, det må selv den største NL200 donk kunne se.

For mig ligner det luft, men jeg kan tage fejl, og er åben for debat.

24-01-2007 13:33 #7| 0
OP

Har selv tænkt lidt videre...

Nu da jeg har re-raised ham på flop... Skal jeg så måske raise igen (all in?) på turn?

Det virker bare så dumt i situationen, når en LPP som ham kan finde på at calle med en random KQ og jeg har under 40%...

damster

24-01-2007 13:43 #8| 0

Du callede, og han vendte K2

24-01-2007 13:49 #9| 0

@ damster

Jeg moser så afgjort ikke turn, af grunde som du er inde på. Hvis han alligevel ikke fatter du repper en stor hånd, er der ingenting ved at komme ind med pengene her. Derfor er det fint med call.

24-01-2007 13:50 #10| 0

jeg folder

24-01-2007 14:05 #11| 0

De fleste af mine Bad beats har netop været ligende situationer hvor jeg får flushen på river og VILLan får hus på netop samme kort. Havde nok callet denne her alligevel, hvis han har siddet og betalt for varm luft flere gange i træk - så vil jeg sige at han vinder måske en gang, mens vi vinder 10 gange - ik??

24-01-2007 14:41 #12| 0

jeg synes villains linje -- specielt block-bettet på turn -- lugter af et draw eller noget top pair der vil billigt til showdown. Det er dog underligt at han ikke leader river hvis han har ramt flushen.

Med villains forkærlighed for at CR med marginale hænder tror jeg dog betaler og håber han har en overspillet AA, KQ eller 45

Jørn

24-01-2007 14:48 #13| 0

Er enig med Thyssen.

Du beskriver villain som en spiller, der går efter c/r hver gang, det er muligt. Derfor kan han vel sagtens overspille en del hænder på river, som vi har slået? Desuden er det en blindbattle, det forøger vel bare hans range en smule.

Som det er blevet nævnt, synes jeg også hans blocking-bet på turn ligner en drawing-hand. Derfor er højere flush i den grad også i hans range.

Jeg betaler, selvom det ikke går over i historien som det letteste call.

24-01-2007 14:51 #14| 0
OP

@All tak for svar...

Jeg var i tvivl et øjeblik, men det faktum at jeg udover vor ovenstående argumenter/tanker ville få villains hånd at se pga.

"BackyardGrinder could not respond in time.(disconnected)
BackyardGrinder Disconnect Protection enabled.
Creating Main Pot with $6.65 with BackyardGrinder"

fik mig alligevel til at mene han måtte sidde med et bedre træk end mig... bedre flush eller måske to par, så... Jeg fik bekræftet mit read i at han check-raiser ALT... :)



HERO folds.
Creating Side Pot 1 with $291.20 with VILLAIN

** Summary **
Main Pot: $6.65 | Side Pot 1: $291.20 | Rake: $2

Board: 8 K 6 2 2


VILLAIN balance $297.85, bet $193.85, collected $297.85, net +$104 [ A 9 ] [ a flush, Ace high -- Ad,Kd,9d,6d,2d ]

HERO balance $100.25, lost $103 (folded)

BackyardGrinder balance $85.80, lost $3 Q 6 [ two pairs, Sixes and Twos -- Kd,6s,6d,2h,2d ]

24-01-2007 14:57 #15| 0

Det er let af være bagklog nu, men jeg auto-raiser block bets: et potsize raise på turn vil være til $100. Det gør det i øvrigt også lidt lettere at spille river :-)

Jørn

24-01-2007 15:04 #16| 0

@ManCini

"Hvilken drawing hand vælger så fucked en linje, som villian har taget?"

Hvis villian har et flush draw med en høj ruder og samtidigt sætter hero til et flush draw eller et par, kan turn bettet ses som et blocking bet. Checket på river kan forklares med at villian regner med at hero vil stikke ud på river, hvis villian har vist svaghed på de to sidste streets eller at villian sætter hero til et flush draw og regner med at kunne stacke ham med et check-raise.

Jeg oplever ofte (dog kun på NL100) at de største donks checker deres stærke hænder (straight+) på river i håb om at kunne trappe.

@Thyssen

"jeg synes villains linje -- specielt block-bettet på turn -- lugter af et draw eller noget top pair der vil billigt til showdown. Det er dog underligt at han ikke leader river hvis han har ramt flushen."

Synes heller ikke at jeg kan se logikken i villians betting pattern. Dog vil Ax være en mulighed:

"Han gayraiser preflop med mange hænder - 'ned til' suited connectors og små esser"

Check-raiset på river kan også godt forklares med:

"VILLAIN der check-raiser hver gang han mener der er mulighed for det"

sunek

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar