NL200 - blindbattle

#1| 0

Har siddet ved bordet 15 min, og lige taget et hit for lidt over halv stack, ikke kunne nå at reloade, da denne hånd udspiller sig.

Har ikke meget historik med villian (der er ung svensker), udover at jeg ved han spiller meget LAG. Ønsker ikke kommentarer til mit kald preflop, men udelukkende til postflop.

HERO: 94.75
Villian: 251

Er 6-handed game

Knappen er ved plads 1.
HERO placerer small blind på $1.00.
villian placerer big blind på $2.00.

HERO: 8 K

Pre-flop:
HERO vælger call på $1.00.
VILLIAN forhøjer $4.00.
HERO vælger call på $4.00.

Flop (9 10 10):
HERO forhøjer $6.00.
VILLIAN vælger call på $6.00.

Turn (9 10 10 3):
HERO vælger check.
VILLIAN forhøjer $15.00.
HERO forhøjer $31.00.
VILLIAN vælger call på $16.00.

River (9 10 10 3 K): (pot 82)
HERO forhøjer $51.75 (all-in)

/J.

EDIT: glemte stacks

16-08-2009 01:36 #2| 0

Medmindre villain ved du er en fisk kan jeg virkelig ikk li det.

Du repper jo ingenting udover full house+

16-08-2009 01:41 #3| 0
OP

@Ketelsen, dermed sagt at der ikke er noget value i rivershovet eller hvad mener du?

/J.

16-08-2009 01:45 #4| 0

Synes check/call er langt bedre, det må forventes han skyder missede flushdraws og 78, ved shove her får du kun kald af bedre hænder og skyder alt af som du fik slået på river.

16-08-2009 01:54 #5| 0

jeg snakker om dit turn spil.

river glemte jeg, men er enig med mads

16-08-2009 02:05 #6| 0
OP

Ok, jeg venter lige til i morgen med at afsløre THE END, for evt. andre kommentarer

Det skal dog siges, at I det her game er A høj ofte nuts

/J.

16-08-2009 02:32 #7| 0

"Det skal dog siges, at I det her game er A høj ofte nuts"

Wow. Balla! Anyway - nok en god ide at nævne den info i den oprindelige post.

Jeg kan ikke rigtig finde et spot hvor jeg synes det er fedt at complete OOP med K8 preflop og efterfølgende kalde et raise. Som en added benefit på den negative side, fucker det til en vis grad Villains range op og vi risikerer at level'e os selv grusomt.

PF limp - call, efterfulgt af donk lead på et parret board er ekstremt utroværdigt. Hvis du endelig vil reppe trips eller bedre, så vælg en mere troværdig linie.

Fin historie omkring, hvorfor du er short, men hvorfor ikke bare indrømme at du short-stacker den?

16-08-2009 02:46 #8| 0

Hahaha priceless post Analpirat!

16-08-2009 03:02 #9| 0
OP

@Anal,

Med "A høj" kommentaren mener jeg at villian ville re-raise floppet hvis det var hans holding, det samme med flushtræk og derudover ville han højst sandsynligt sætte HERO ind på turn for at repræsentere den styrke der blev vist pre.

Øhh, jeg ved ikke lige hvad shortstacking har med sagen at gøre, men stacksize er self vigtigt i forhold til betsize.
- men jeg shortstacker ikke NL200, det er det for saftigt til, men NL400 shortstacker jeg som regel, og med fin succes.

@all

Hvilken holding kan villian have?

/J.

16-08-2009 03:19 #10| 0

Wtf. Pre, flop og turn er helt væk imo.

River er vel for value.

Men hvorfor spille K8o oop? Raise da pre hvis du vil spille.

Lead flop? Hvad repper du? Folder han bedre?

Turn check minraise? Tbh, så er det sådan her mange donks spiller 10x, no offence.

16-08-2009 03:45 #11| 0
OP

Hmm vi stopper den bare her. Som sagt ønskede jeg ikke kommentarer til min holding pre.

Min forklaring:

Jeg smallballer, da jeg er blevet shortstacket. Hvis jeg raiser pre, giver villian mig på nakken 9/10 gange (ud fra den smule dynamik vi har).

Postflop, jeg leader for at få info om villians holding, har han som sagt et A kommer han over toppen og ligeledes med flushdraw, overpair, any holding med 9 og obv T.

Jeg "ca.-min"-raiser turn for at få villian af underpar og value fra str8træk.

River: Her fortrød jeg mit shove i det øjeblik jeg trykkede på musen, der var jeg ikke for opmærksom på Kongen pga action på andre borde, skulle obv have c/c. Havde dog nok skubbet alle blanke kort på river.

Villian foldede og viste J8of op. Skulle nok have bettet mere på turn for max value.

/J.

EDIT: staveplade

16-08-2009 11:59 #12| 0

"Jeg smallballer, da jeg er blevet shortstacket. Hvis jeg raiser pre, giver villian mig på nakken 9/10 gange (ud fra den smule dynamik vi har)."

Tja...
1. Ikke godt at small balle med 50BB
2. K8o er ike en small ball hånd
3. Small ball virker bedst i position

"Postflop, jeg leader for at få info om villians holding, har han som sagt et A kommer han over toppen og ligeledes med flushdraw, overpair, any holding med 9 og obv T."

1. Information bets i NL HE Cash er oftest for dyrt ift. den info du får - derfor vi tit kalder leadinfo-bet for donk lead.
2. Chancen for at han netop har det A eller bedre er jo stor eftersom han better preflop.

"Jeg "ca.-min"-raiser turn for at få villian af underpar og value fra str8træk."

Du leadede flop og fik din "information". Hvorfor så ikke udnytte den ved at leade igen eller CRAI, når du "ved" du er foran og derved gve ham en dårlig pris til at se river.

"River: Her fortrød jeg mit shove i det øjeblik jeg trykkede på musen, der var jeg ikke for opmærksom på Kongen pga action på andre borde, skulle obv have c/c. Havde dog nok skubbet alle blanke kort på river. "

1. Jeg vil foreslå du spille færre borde så, indtil du har styr på ovenstående basics.
2. Nu har du brugt flop+turn på at få at vide hvad han har - hvorfor faen vil du så skubbe blanke rivers? Du har jo en bluff catcher du kan tjene penge på lige pludselig...


"Villian foldede og viste J8of op. Skulle nok have bettet mere på turn formax value."

1. Det giver ingen mening at han sku vise den op imo.
2. Ja, som nævnt bet mere på turn, hvis du er helt sikker på dit read. Oftest bør du dog ikke komme i et turnspot, hvor du skal CRAI med no pair no draw


Jeg kan se de andre ikke skriver det så "pænt", men jeg er selv reg 1/2, 2/4 spiller og du ligner ikke en vindende spiller på de levels med den måde du spiller denne hånd på eller ift. til dine tanker omkring actions.
Jeg skriver ikke dete for at være nedladende, men for at hjælpe dig - jeg kan selvfølgelig også tage fejl...

well gl


damster

16-08-2009 14:05 #13| 0
OP

@damster

Tak for et seriøst indlæg.

Jeg tror også jeg griber online cash lidt for aggro an, men er vindende indtil videre, så hvorfor ændre en succes.

Er først lige for nyligt begyndt på cash online, har udelukkende spillet SNG og MTT som levevej. Har dog været fast inventar med 25/50 (DKK) live, med fin succes.

Men tak for et konstruktivt indlæg, havde håbet på der var kommet lidt flere "det giver ingen mening"-indlæg. Hånden slutter anderledes. Villian snapper med JQof, kunne bare ikke se hvordan han ikke kunne komme væk på turn, da jeg synes hans implied odds osv er minimale (og vidste godt den var gal idet jeg pushede :S)

/J.

16-08-2009 15:14 #14| 0

"Jeg tror også jeg griber online cash lidt for aggro an, men er vindende indtil videre, så hvorfor ændre en succes."

16-08-2009 15:30 #15| 0
OP

Anal du er klasse. - konstant brug for at hævde dig.

Super seriøst VIP forum må man sige, viva PN moderatorer.

Man forstår jo godt hvorfor der ikke er mere seriøst indhold på PN

/J.

16-08-2009 16:47 #16| 0

What? Jeg påpeger at den logik du fremfører med at "det virker, ergo må det være rigtigt" er way off. Damster siger det på en pæn måde og jeg pensler det bare ud efterfølgende, fordi det lader ikke til du lytter.

At vi er et par stykker, der ikke falder på knæ og bønfalder dit relativt donkede play og din efterfølgende retfærdiggørelse af dette, er ikke ensbetydende med at VIP forumet er useriøst. Just for the record.

16-08-2009 18:24 #17| 0
OP

lol, jeg henviste mere til at der intet indhold var i dit indlæg, andet end . Hvorfor jeg kan konstatere at reglerne for VIP ikke bliver overholdt "alle indlæg skal være uddybende og velbegrundet".
Hvis du absolut skal skrive, så kom med noget konstruktivt i stedet for "vælg en mere troværdig linie" og "fucker det til en vis grad Villains range op".

Hvor skriver jeg "det virker, ergo må det være rigtigt"?, jeg skriver blot at mine alternative linier virker pt., (indtil modstanderne tilpasser sig), når de ikke længere gør det, tilpasser jeg mig selvfølgelig også. Du (eller nogen anden) kan ikke ud fra den ene hånd vide noget om mit spil, evner etc. - jeg ønskede ikke kommentarer til noget andet end hånden postflop. Jeg har taget x andre linier ved præcis samme scenario, men det er jo ikke relevant for mit indlæg. Jeg forsøger heller ikke at retfærdiggøre noget som helst, da dette blot er en ud af x måder at spille pågældende scenario på, jeg forsøger blot at få input - og i dette tilfælde mest til mit turnspil (Er det ikke det PN skal bruges til?, fremfor dine tomme indlæg)

I den aktuelle hånd var mit read jo korrekt, mit turnspil gjorde så at resultatet blev negativt, hvorfor jeg undrede mig over hvad villian kunne sætte mig på ved at kalde turn. I bedste fald ville han have 14 outs (8 str8 og 6 (j/q)), men aktuelt dækker jeg 2 outs, KT og T8 fjerner ligeledes outs, samt de 4 spar (8,J,Q,K) - så villian kunne trække til en non spade 8 eller K, reelt 4 outs - og dertil skal han risikere at kalde et skub på et parret bord.

Det havde været noget helt andet hvis han havde huset, så giver hans linie self mening (og egentlig det jeg regnede med da han snapcallede).

/J.

16-08-2009 19:19 #18| 0

Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at skrive mere (nok nærmere kaste flere "perler" for svin) men:

Hvis du absolut skal skrive, så kom med noget konstruktivt i stedet for "vælg en mere troværdig linie" og "fucker det til en vis grad Villains range op".

At jeg fortæller dig at din linie er utroværdig er så konstruktivt som det kan blive. OOP limp/call - donklead - Check/min-raise stinker så meget af "du skal ikke raise mit limp når jeg vil limpe ind og se en masse flops billigt med alt mit skrammel som jeg ikke fatter at folde - og desuden har jeg en tier at du ved det - det kan jeg nemlig sagtens have her".

Når du limper OOP fucker det Villains range op, fordi en masse spillere vil udnytte dette ved at autoraise og tvinge dig til at spille en raised pot OOP. Specielt hvis din fold/contbet er høj. I forhold til vores to andre alternativer er det IMO langt den dårligste option, fordi det alt andet lige gør vores spil en smule sværere post flop. Derudover: Hvis Hero mistænker/ved at Villain vil raise 100% af alle Heros limps, så kan Hero som sagt level'e sig selv til hudløshed.

Anyway - GL!

16-08-2009 19:33 #19| 0
OP
"du skal ikke raise mit limp når jeg vil limpe ind og se en masse flops billigt med alt mit skrammel som jeg ikke fatter at folde - og desuden har jeg en tier at du ved det - det kan jeg nemlig sagtens have her".

- jeg synes bare det gør villians spil endnu værre. En openended på et parret bord med flushtræk, bliver så til "hvem har den største ..." eller hvad er din konklusion her? Hvorfor skulle villian tro jeg stacker af med en dårligere hånd end hans? At villian læser mit spil som "hvem har den største...." ændrer ikke ved at jeg har bedste hånd, og han aktuelt drawer tyndt mod en stor range.

Men stadig, var ikke preflop spillet jeg ønskede kommentarer til, det er jeg 100 % fast på var korrekt for mig i den givne situation, og ville jeg gøre 10/10 gange igen mod samme villian i samme situation. Desuden også med alle A, måske alle K'er, connectors og PP < JJ

/J.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar