NL200: Alternativt bluff spot. Repper vi noget?

#1| 0

Tidligere hånd mod villain:
villain better 6$ utg+1, jeg siger 21.5$ i sb med AKo, villain caller bag os i pos. Der checkes hele vejen ned på 3299J board, han viser pocket 6.

stats 22/18/8 over sølle 81 hænder.
Han virker sane og tror da han er vindende.


Tanker om hånden:

Preflop: Et play jeg egentlig ret sjældent udfører med en hånd som A5s. Følte for det lige i dette spot.

Flop: Checker bag ved. Gør vi nogensinde dette med en stærk hånd?

Turn: Synes ikke hans udstik virkede så stærkt, derfor raiset.

River: Fuldfører playet.

Seat 2: Villain ($363.40 in chips)
Seat 3: Hero ($251.35 in chips)
Seat 8: hassard ($153.40 in chips)
Seat 10: ligegyldig villain ($177 in chips)


ANTES/BLINDS
Villain posts blind ($1), Hero posts blind ($2).


PRE-FLOP
dealt to hero : A5
PLAYER_RESERVE
xxx folds, Ligegyldig Villain raises to $7, Villain calls $7, Hero raises to $25, ligegyldig villain folds, Villain calls $25.

FLOP [board cards: 2,4,8 ] pot 57$
Villain checks, Hero checks.

TURN [board cards: 2C,4H,8S,8 ] pot 57$
Villain bets $29, Hero raises to $70, villain calls $70.

RIVER [board cards: 2C,4H,8S,8C,6 ] pot 197$
villain checks, Hero bets $156.35 and is all-in,

FPS eller +EV play?

04-12-2009 19:13 #2| 0

Ja, det er FPS, men det kan da godt være det virker i situationen. That said, så synes jeg ikke det er det rigtige turn at gøre det på. Når en spiller caller på flop, så er det jo fordi han tror han er foran. Det burde turn ikke ændre på i denne hånd.

Når du ikke c-better, så er det vel som udgangspunkt egentlig fint nok at C/R, da du så repper, at du trækker value sådan i stedet.., men når du får callet på turn, så ville jeg give op på river som oftest, selvom det selvfølgelig er træls med så mange penge involveret. Det hjælper dog ikke, at smide det dobbelte ind i en "no-clue"-situation. Ergo -EV på river.

Jeg synes også det er det forkerte flop at lade være med at c-bette på.

Jeg c-better stort set altid her med mit GC + 1 OC og 1 OCt2nd, og selvfølgelig fordi han sjældent har ramt noget på dette flop. Får vi et call, så har han næsten altid PP eller floater, og så er det jo op til dig at bedømme om det er optimalt at give op eller om der skal 2nd barrelles. Hvis der kommer en hjerter kan jeg btw godt lide at c/r AI, da vi enten får et freecard eller kommer ind med et disguished semibluff, hvor vi både repper stærkt og har mange outs hvis han caller.

05-12-2009 00:04 #3| 0

V første øjekast syns jeg det er mere spew end fps, når jeg sidder og læser igen, syns jeg faktisk det er ok, så længe du også benytte samme linje m dine JJ+ og de få 8x hænder du 3better pre.

Dog syns jeg det er farligt at gøre mod en spiller, der allerede har vist at han ikke er så skrap til at spille lavere PP preflop, og han flopper jo sådan set ret godt ift hans range her.

Men jeg kan godt være bange for at hans logik er: Når han raiser turn, repper han 8x, der er ikke mange 8x i hans range, jeg har 99, jeg caller. Makes sence?

05-12-2009 06:53 #4| 0

Det er way spewy imo. Du repper en super lille range og selvom hans turnlead ser weak ud så caller han altså lige $70, det giver gode odds for ham på river og en del villains vil mene de er comitted her.
Den tidligere hånd in mind leder mig til at tro at han nok ikke er den skarpeste og heller ikke specielt glad for at folde hvilket gør playet endnu værre.

05-12-2009 12:45 #5| 0

Spew imo.

Tror denne villian fint kan sidde med pairs under 99 måske even 1010 som han betaler river any day.

Ville du checke ovenståen flop med 1010, JJ eller QQ ? tvivler da du vil beskytte dem.

Så pt den historie du fortælle villian er du har 8x, AA, KK eller air og med så tynd en range tja så tror du jeg bliver callet ofte.

Personligt ville jeg calle dig her med 77,99,1010 og anything else som har ramt bare en anelse. Da du netop repper alt alt for tyndt.

05-12-2009 18:17 #6| 0

C-bet floppet.. Giv op hvis du raises eller han caller, med mindre scare cards kommer, fx J, Q,K, her skal der bluffes engang i mellem. Udover det er MSM's forslag godt mht at check-raise eller secondbarrele på hjerter turn (og selvfølgelig især hvis det er et højt kort).

Som spillet: Spew! Du repræsenterer ingenting imo.

06-12-2009 00:17 #7| 0

Det er ikke "spew" det er bare std horribad:)

Preflop er fint, specielt hvis villain set og flop miner en del med stor forventet implied odds når vi så squeezer tilsvarende light.
Flop er et ccccbbbeeeeet as in, always. Hvis han agro stabby chef, kan et CRAI også være fint, men som udgangspunkt følger jeg op og tager ham af 22,55,66, 77 og en del broadways som har en del equity mod dig.
31 på flop og med stacksizes er der mulighed for at bluffe enten turn eller river, med en del equity sågar:)

06-12-2009 00:27 #8| 0

De andre har jo sagt det, hilb på den sædvanlige balla måde.

Checker vi nogensinde flop bag med en stærk hånd? Nej, ikke mod denne villain.

Medmindre villain er decideret dårlig, så kalder han aldrig turn for at folde til blank river.

08-12-2009 04:20 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Repper vi noget? Nej.
Checker vi nogen sinde flop med en stærk hånd? Nej.

En bare nogen lunde NL200 tænkende reg burde calle any pair her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar