NL200, ak i 3bettet, dyb

#1| 0

Godmorgen.

Villain spiller 17/13/2 med en 3bet% på 5, han er regular og rimelig straight forward, lidt til den nittede side. Jeg husker ikke hvordan han har fået sin stack.

Jeg selv har på dette bord spillet 27/20/3

Hvad er planen nu, og hvorfor?

GAME #1387950995: Texas Hold'em NL $1/$2 21-Jan-2009 13:04:12
Table Yerika (No DP)
Seat 1: WatchMyDraw ($260.80 in chips)
Seat 3: DKBNLUDER ($998.75 in chips)
Seat 5: OLIVIERAUBE ($91.90 in chips) DEALER
Seat 6: Concretec0l ($398.00 in chips)
Seat 8: AVO23 ($118.50 in chips)
Concretec0l: Post SB $1.00
AVO23: Post BB $2.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to DKBNLUDER [K A]
WatchMyDraw: Fold
DKBNLUDER: Raise (NF) $7.00
OLIVIERAUBE: Fold
Concretec0l: Raise (NF) $22.00
AVO23: Fold
DKBNLUDER: Call $15.00
*** FLOP *** [6 K 7] - 46$
Concretec0l: Bet $32.00

22-01-2009 08:52 #2| 0

Jeg tror, du får MEGET svært ved at få value fra dårligere hånder ved at raise her, så jeg tager en passiv linje og caller floppet. For mig at se er det en WA/WB situation. Jeg folder btw ikke turn uanset hvilket kort, der dukker op (ved normal betsizing obv.). Hvis han skyder igen, caller jeg igen. Hvis han checker, skyder jeg nok turn for ca. 2/3 pot, nok nærmere 3/4-4/5 pot, hvis turn er ultra klam a la 9/T.

22-01-2009 09:10 #3| 0

Meget dependent hvad hans CB% er for mig og hvor ofte han skyder 2barrels.

Men caller flop og reevaluere turn.

Folder nok turn til yderligere action, rarely en rimelig str8 forward spiller skydder 2 barrels på dry board.

P.S. mit std spil preflop er nok at 4bette og caller et skub.

Sugeren

22-01-2009 09:17 #4| 0

@ sugeren

Når villain er til den nitty side som OP selv nævner, så er det sgu ikke profitabelt at komme ind med AKo preflop for 200 bb's, da hans 5-bet shoving range smadrer AKo og sikkert kun består af AA og KK.

22-01-2009 09:21 #5| 0

Indlæg slettet - Læs venligst reglerne for VIP-forummet.

22-01-2009 09:23 #6| 0
OP

4bet kan aldrig komme på tale mod denne type villain.

22-01-2009 09:30 #7| 0

hvorfor så klade PF med AKo her... hvis lige meget hva vi rammer udover TJQ bliver til et fold?

Sig 68-72... så får du sq en del mere info... medmindre han selv kunne finde på selv at skubbe AK ind overher?

hvis han skubber... ærligtalt så ved jeg virkelig ikke hva' jeg gør... ville nok folde.. men som spillet sys jeg helt sikkert der skal siges 68-72

22-01-2009 09:36 #8| 0

LOL @ inforaises

FFS altså, at 4-bet/folde AKo er helt retarded, så gør det da med 59o or so, det andet giver INGEN mening overhovedet. Derudover er villains 3-bet range ikke polariseret mod AA og KK som hans 5-bet range er. Villain kan sagtens 3-bette AQ og så spiller AK riiiiiiiiiiiigtig fint, og tilmed i position, så at sige at vi kun vil se et TJQ flop er altså det rene nonsens.

@ OP

Derudover kan du sikkert 4-bet bluffe sådan en nit en hel del, men det er du jo obv. godt selv klar over.

22-01-2009 09:37 #9| 0
OP

@Vendelbo

Hvem har sagt at vi kun kan ramme 10jq? Er det noget du konkluderer eller hvad? Jeg folder ikke dette flop, og heller ikke turn. Spørgsmålet er hvilken linie der er bedst.

Hvis vi 4better pre og villain mod forventning skulle flatte eller skubbe, så står jeg i en lidt klam situation, som jeg nødigt vil havne i. Det kan aldrig komme på tale at 4bet/folde ak, det stinker.

22-01-2009 10:19 #10| 0

Ups så ikke i var 200BB dybe !

Hmmm ok gør hånden lidt mere tricky.

Så vil jeg sige at hans CB%/AF og hans CB% turn afgøre om jeg flatter eller 4better preflop.

Hvis han har en CB% på 80% or so, så spiller du reelt for at ramme floppet og selv når du rammer floppet går du så død for 200bb med TPTK ?

Som spillet flatter jeg flop og reevalurer turn.

Sugeren

22-01-2009 10:28 #11| 0

Jeg er enig med Sennels her. Mod en nitty villain vil vi gerne kalde to streets bagefter fordi han ofte kun har 2 outs til at improve (TT-QQ) - og måske endda skal ramme runner runner (hvis han har AQ) for at slå os.

Pointen er at enten er vi langt foran (AQ, QQ-XX) eller også er vi langt bagud (AA/KK), så vi får aldrig nogensinde noget ud af at raise her. Den eneste hånd vi får ind her som vi ikke taber til er AK (...).

@Sennels
Folder du så til et CR på turn hvis det er et nondanger-kort (2 f.eks?)

@OP
Hvad er din F3B%? Normalt med de stats vil dit call på floppet ligne et float, og du vil i mange situationer få endnu et bet ud af ham på turn med underpar til kongen (QQ-TT).

Jeg better hvis han checker turn og puker mens jeg mucker hvis han checkraiser mig.





22-01-2009 10:33 #12| 0

@Sugeren

Det kan da aldrig komme på tale at 4bette PF med AKo mod sådan en modstander. Han 3-better 5% af sin range, så når han kalder 4-bets - eller mere sandsynligt - reraiser AI, så er hero jo crushed.

Vi får ham til at folde holdings vi slår (som AQ) og holdings hvor der er masser af value vi rammer vores par mod hans 3-bettede range som et af vores kort slår (QQ-TT).

Vi får raises fra holdings som slår os (AA og KK måske også QQ nogle gange), og hvor vi er meget slim til at slå ham, og derfor bliver nødt til at folde. Penge ud af vinduet imo.

4bet mod sådan en type her skal være med AA, KK eller air.

22-01-2009 10:44 #13| 0
OP

@PHedemark

78%, sikkert lidt lavere over den sample han har på mig.

@Alle

Så langt så godt. Vi blev enige om et call, hvilket også var udfaldet. Turn er umiddelbart lidt tricky. Hvad nu?

*** FLOP *** [H6 CK S7]
Concretec0l: Bet $32.00
DKBNLUDER: Call $32.00
*** TURN *** [HA] - 110$
Concretec0l: Bet $52.00

22-01-2009 11:49 #14| 0

hvad er der tricky ved turn?

call, lad ham skyde den sidste tønde der gør ham comittet.. og send stakken ind?

A'et er både et godt bluffkort for ham hvis han har misset, + at han nu kan have ramt med hans AJ,AQ eller hvad han nu kan finde på at 3-bette med og c-bette floppet.. og hvis det er tilfældet får du skillingerne på river anyways..
kan ikke se hvad fidusen skal være i at sætte ham ind nu. sagen var dog en helt anden hvis du var oop.

22-01-2009 11:57 #15| 0
OP

@Xnuu

Hvor tit fyrer en nit to tønder af i en 3bettet pot hvor vi er dybe, og hvor tit better han et svagt a her? Jeg kan sagtens se tankegangen, dog skal villain have andre stats før vi kan tænke så langt? Jeg mener, han er jo ikke super skarp.

Men altså konklusionen er at vi bør lade villain skyde videre? Spiller vi 66 og 77 på samme måde?

22-01-2009 12:11 #16| 0

@JoeLOL

well, du kan ikke bruge de stats der til noget videre i hånden, så skal du ha fat i cbet, flop, turn + river agression.

går ud fra du ikke overvejer at folde?
så hvilke hænder forventer du giver dig betaling hvis du skubber ham ind på turn?

og ja, jeg spiller sets på samme måde i det her spot.

22-01-2009 12:17 #17| 0
OP

@Xnuu

Ok så, men hans stats overall er jo forholdsvis nittish, med en af. på 2, så super aggressiv er han jo ikke. Men den lader vi sgu ligge, jeg tror jeg har fået de svar jeg skulle.

Jeg overvejer på ingen måde at folde nej, jeg skal bare maksimere profit i dette spot, og jeg valgte obviously den dårligste løsning af to på turn, nemlig at raise, hvilket også fik ham til at snapfolde, desværre. Og nej, turn er vel egentlig slet ikke tricky, nærmere et money caard som jeg ikke formåede at udnytte ordentligt :)

22-01-2009 12:24 #18| 0

jeg kan sagtens følge din tankegang.. der er bare ikke ret mange hænder som du slår du kan hente value ud af ved at sætte ham ind på turn.. og de hænder kommer ind på river alligevel.

held og lykke med grindingen.

22-01-2009 13:22 #19| 0

jeg synes virkelig det er nogle underlige hænder folk poster til analyse, men synes supersennels siger det i aller første tråd, og forstår ikke analysen ikke slutter der egentlig...

skubber / raiser eller gør du noget andet end at kalde flop, får du 100% kun action fra bedre hænder, du tager obviously linjen call, checker han turn, må du for alt i verden ikke lave et kæmpe pot bet, hvis turns er blank, så kan jeg sagtens finde på at checke bag, også kalde eller skyde et vb river. Nu falder esset på turn, og han skyder igen, du sidder i præcis samme spot som på floppet, raiser du her får du kun action af bedre hænder...så du tager et call igen....skyder han igen på river kalder du obviously bare igen....checker han river er det meget forskelligt om jeg vælger et vb eller et check bag, det kræver altså et noget større read på hvordan han spiller hånden normalt, men hvis du føler han er istand til at lave et crai med den linje han har taget, er et check bag self at foretrække, da jeg ikke kan se hvilke hænder han betaler dig med som du har slået...

22-01-2009 14:59 #20| 0
OP

Hvorfor er det en underlig hånd? Fordi den umiddelbart er ligetil? Jeg poster altid en hånd fra dybt spil når jeg er rykket op, fordi jeg som udgangspunkt har lidt svært ved at spille dybt, hvilket er mit største leak.

Jeg fik jo bekræftet at jeg på turn laver en rimelig grum fejl, hvilket most likely kostede mig en lille skilling, ergo har jeg fået noget ud af det.

22-01-2009 15:25 #21| 0

@sayallin

"checker han river er det meget forskelligt om jeg vælger et vb eller et check bag"

du vil ligefrem nogle gange checke din hånd bag her? hvor ofte checker en spiller der har skudt 2 tønder river her, med en hånd som har dig slået?

ud over det, så er det jo ikke alle der lige har din tankegang til spillet.
så hvis manden har noget han er i tvivl om, er det så ikke bedre han får postet hånden, og får noget feedback, og så kan vi istedet skære ned på nogle af alle de ligegyldige og mere "retarderet" indlæg der kommer på pokernet?

22-01-2009 15:41 #22| 0

Tank og betal turn.

22-01-2009 16:48 #23| 0

xnuuu

hvis du kun tager halvdelen af hvad jeg skriver er det jo ganske simpelt for dig at misforstå mit indlæg

_HVIS_ hero har noget historie med skurken om at han kan finde på at CRAI i en reraised pots hvor han skyder 2 tønder, fordi det obviously er den eneste måde han kan få alle skillingerne til midten på, hvis vi spiller hånden som jeg foreslår, så kan det være bedst at checke bag hvis denne situation skulle opstå, og ja jeg har nogle meget få villains jeg kunne finde på at checke bag i en given situation....

"det er jo ikke alle der har din tankegang til spillet"

nej men altså jeg ved godt, at der selvfølgelig kan være forskelle, men hero har oplyst skurkens stats og der er no way, no how vi nogensinde kommer ind mod en dårligere handske - med mindre vi lader skurken bluffe...og jeg fremhævede min pointe fordi der er ufattelig mange helt elendige råd i denne tråd, og utrolig mange der enten ikke spiller noget der ligner dette limit, eller er stærk tabende på det.

og ps synes jeg det er lidt underlig at hero behøver poste denne hånd om han er vindende nl200 reg.

det var lige på og hårdt, og ja jeg er godt klar du spiller højere end det her, og derfor er jeg heller ikke i tvivl om at du kan se hvad jeg mener.

22-01-2009 16:53 #24| 0

JOELOL

udfra dit indlæg, vil jeg sige godt du fik noget ud af det, men det er for mig en helt basal fejl at raise turn, når du har en skurk med disse stats...

og jeg synes det er en nem hånd at spille.

22-01-2009 18:08 #25| 0
OP

@sayallin

Du er jo fuldstændig spot on mht den basale fejl, de hænder jeg poster er som regel også hænder jeg selv synes jeg får spillet enten dårligt, eller decideret elendigt.

Jeg er fint klar over at jeg ikke skal raise turn her, det er en kæmpe fejl, og det påpeger både Xnuu og SS også, men det er relevant at få den nødvendige argumentation med for ikke at raise turn, og derfor var det også fint at Xnuu uddybede det.

mht til vindende reg på nl200, så er det måske også lige hårdt nok. Jeg er lige oppe og snuse lidt til nl200(10k hænder), og kan derfor på ingen måde prale af at være vindene reg. Som sagt er der plads til mange forbedringer når jeg spiller dybt, og derfor er det også på sin plads at poste når man laver kæmpe fejl som ovenstående. Om ikke andet så lige for at få bekræftet at det altså er en stor fejl!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar