NL200 - AA facer stort bet river på flushy board

#1| 0

Hejsa,

Igen en post som er lavet på US forum, men ville lige poste den her også.

Synes jeg spiller hånden faceup river og en god villian ville skyde med hele sin range - MEN aner intet om denne villian.

------
The game is on Ongame and is 5max - but we are only 4 on the tabel.

Villian is totally unknow - this is the 3th hand he plays and i never seen him before, and i would assume he has no clue that i am a reg or what my stats are.


Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $2(BB) Replayer
SB ($176)
BB ($229)
Hero ($248)
BTN ($234)

Dealt to Hero A A

Hero raises to $6, BTN calls $6, fold, fold

FLOP ($15) K 2 8

Hero bets $12, BTN calls $12

TURN ($39) K 2 8 6

Hero checks, BTN bets $27, Hero calls $27

RIVER ($93) K 2 8 6 4

Hero checks, BTN bets $70, Hero ????

I was very puzzled because i have the A so i know he cant have the nuts, but his bet seems rather larger to be a bluff......

So i really didnt know what to do in the situation also because i had no stats or note on him either.

What would you guys do and any other comments on others streets is welcomme.

Sugeren

02-06-2011 01:21 #2| 0

Jeg forstår virkelig ikke dit turn check, hvad er dine tanker? turn bet må klart være superior, specielt mod en unknown - skal have en ret god grund før jeg checker turn her.

Som spillet snapper jeg river, da villain let kan VB dårligere made hands og evt bluffe noget der har floatet floppet


02-06-2011 08:50 #3| 0

Hvis jeg checker turn der kalder jeg helt sikkert ned

02-06-2011 11:05 #4| 0

Så skyd dog turn menneske, som spillet snap it.

02-06-2011 11:33 #5| 0

Jeg har en god følelse af at 3 barrelle her, der er stadig mere værdi i AA helt til riven imo, jeg vil også gerne bestemme sizingen på river og undgå et checkdown hvor jeg mister value og viser min hånd gratis. Der er alt for mange løse konger i hans range, flere end der er flushes imoo.

Jeg byder helt klart riven(for at folde til aktion) med din standard sizing(1/2 - 3/4 pot).

SOm vi spiller hånden siger vi med alt tydelig at vi ikke har en flush, men en made hand, ved at barrele har vi en range der er langt bredere og kan sætte ham smallere.

02-06-2011 13:37 #6| 0
OP

Tak for svar so far.

Snakkede også denne hånd igennem med min coach - og 3 spændende topics kom frem, som vi drøftede.

1. Hvad gør vi, såfremt vi byder turn og han raiser? eks. vi siger 25 og han siger 65

2. Som spillet - hvilken range sætter vi villian på river (han er total ukendt?

3. Ville vi betale river med eks. AK, KQ, QQ, JJ ??

Sugeren

02-06-2011 16:07 #7| 0

Re 1: det er altså ekstremt sjældent man bliver raiset på turn. De fleste spillere ligger på 0-5% turn-raises, så det IMHO ikke det vigtigste scenarie at overveje. Jeg bareller turn fordi

a) jeg nok ofte ville bluffe
b) villain har en mulliard hænder han kan kalde med, som ofte checker bag (han folder aldrig top-par og han har en masse pair+flush draw som han heller ikke folder)

Hvis villain skulle raise turn, så kalder vi og ser en river


Jørn

02-06-2011 18:24 #8| 0

Thyssen beskriver meget godt hvorfor vi skal skyde videre på turn. Hvis vi betaler river, hvilket LANGT fra er et snap, så bliver det ikke med det argument, at villain VB'er dårligere, for der er vist meget, meget få hænder han gør det med, men mere fordi villain laver sit hånd om til bluff.

Hvis du poster disse hænder på internationale forums, så gør dig selv den tjeneste at gøre lidt mere ud af dine posts. Der er nogle fejl som 7. klasser ikke ville lave og det sker når man ikke gør nok ud af det. Det ser utrolig sløset og sjusket ud. Jeg er sikker på du får mere respons så.

02-06-2011 18:30 #9| 0

@ManCini

Du mener ikke der er ret mange combos af KQ/KJ og maybe få AK der VB'er turn og river? ret easy VBs i villains spot. Jeg mener helt sikkert der er flere dårligere made hands der VB'er end der er SD hænder han laver om til bluffs

02-06-2011 18:35 #10| 0

@Sugeren

AA er et meget lettere call end KQ f.eks, fordi det fjerner en del kombinationer af de made hands han VB'er som vi er foran, og vi splitter med KQ. Han har også en del flere flushes i sin range så, da vi så ikke blocker for A - så med KQ er den nok close. QQ-JJ er nok forholdsvis easy folds

02-06-2011 18:59 #11| 0

@ N1

Nej. 4-handed og så aggressive som spillene nu om dage er, så kan vi hvert fald fjerne AK, mens han sikkert veksler med KQ og KJ. Nu ved vi intet om villain, så dette er blot antagelser. Jeg vil folde river, da jeg ikke ser mange hænder villain VB'er, som vi er foran, mens der er masser af flushes samt nogle sets.

02-06-2011 19:11 #12| 0

Der er ikke særlig mange combos af flushes, da vi selv har A og combowise er det også svært at have sets, specielt fordi folk også nogle gange raiser flop med dem, hvilket gør vi kan discount lidt (samme med FDs på flop) + KK nok 3better pre altid. Jeg mener det er en ret stor fejl at folde på river her med lige netop AA

Hvis vi siger KK 3better pre ca hver gang, kan han have 6 combos af sets. Hvis vi siger at de raiser flop ca 33% af gangene, er der 4 combos tilbage. Så er der nok omkring 7 combos af flushes, antaget at de aldrig raiser flops, så der skal vi nok også discount like 2 combos. Han har nok også mindst 1 combo af 86s, hvilket vi så giver ham. Alt i alt er det 10 combos han kan VB som vi taber til, hvilket gør vi kun skal finde 5 combos af dårligere VBs/bluffs, da vores pot odds er 30%.

02-06-2011 20:04 #13| 0

n1co:

Vi skal finde 5 combos af dårligere VBs/bluffs. Det ændrer dog nok ikke det helt store.

02-06-2011 20:13 #14| 0

Baah, ofc..

05-06-2011 08:17 #15| 0
Pokernets ME vinder !

Som spillet snap river. Du har A og blocker dermed for en god portion flushes. Derudover kan han som andre er inde på valuebette Kx etc.

Turn checket hænger ikke sammen i min verden, det her er en af de hænder du er nødt til at have i din turn betting range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar