NL200: A3s goes fancy pancy

#1| 0

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed)


SB ($200.80)
Hero (BB) ($200)
UTG ($204)
MP ($1403.64)
CO ($320.12)
Button ($442.48) 19/15 reg, der også spiller NL1000. Åbner btn 32% og cbetter 80% flop og 56% turn. Folder kun 18% til 3bets.

Preflop: Hero is BB with A, 3
[color=#666666]3 folds, [color=#CC3333]Button bets $5, [color=#666666]1 fold, Hero calls $3

Flop: ($11) 7, 2, 7 [color=#009B00](2 players)
Hero checks, [color=#CC3333]Button bets $8, Hero calls $8

Turn: ($27) 4 [color=#009B00](2 players)
Hero checks, [color=#CC3333]Button bets $20, [color=#CC3333]Hero raises $58, Button calls $38

River: ($143) A [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $129 (All-In),

Total pot: $143

23-06-2011 00:45 #2| 0

Folder bare preflop, men jeg fatter heller ikke noget af poker...

23-06-2011 04:12 #3| 0

Jeg kan sq egentlig meget godt lide linjen! Kan ikke tyde stats da jeg ikke spiller med nogen af de programmer. Problemet er imo at en bare semi god villain sagtens kan have 7x i sin range her. Synes ogsaa hans turn kald indikerer styrke. Men naar man har sagt A maa man ogsaa sige B, saa med riverskub signalerer du selvfoelgelig ogsaa styrke. Jeg er lidt splittet maa jeg sige...

23-06-2011 14:28 #4| 0

Jeg folder ligeledes preflop. Du spiller næppe godt mod 32% åbningsrange OOP.

Flop er nok bedst at c/f mod sådan en strammert.

Turn bryder jeg mig ikke om. Du repper A7s, 77, 22, 44, som kun udgør 9 kombinationer, hvoraf du vil 3bette dem med en vis frekvens.

23-06-2011 15:08 #5| 0

6 combis? A7s, 22, 44 og 77 udgør samlet 8 combis. Ikke at det gør den store forskel, but still. Derudover kan det også være at villain tror, at 87s og 76s er i OP's range.

23-06-2011 15:19 #6| 0

kan ikke lide linjen. Imo har du ingengang A7 i din range, da denne simpelthen foldes preflop hver gang. så har du 22, 44 og 77 tilbage, så tror ikke du får 7x til at folde.

23-06-2011 15:51 #7| 0

Hvis vores image er sane og TAG synes jeg ikke, at det er forfærdeligt - vi har 48% imod top 32% af alle hænder, men vi bør dog være obs på negative implied de gange, hvor vi fx løber ind i kicker-problemer på A-høje boards og således risikerer at value-owne os selv. Umiddelbart trækker det ned, at villain er barrel-happy på de 2 første streets og samtidig er vant til at spille en højere takst.

Som spillet er flop og turn egentlig ok, men vores river shove er jeg ikke helt på linie med omend stacks passer fint til det...

23-06-2011 15:54 #8| 0
OP

Er obv ikke standard, og jeg kan selv modargumentere alle streets, men der er også argumenter for.

Preflop er det en ok hånd at 3-bette, men lige mod ham her, der ikke folder så meget til 3bets, er det nok bedst at folde, men den så sgu flot ud og jeg følte mig frisky, så jeg clickede på den midterste knap, hvilket ikke kan være så slemt igen.

Da jeg endelig havde callet pre og floppet rammer stort set ingenting, er der en god chance for at jeg enten har den bedste hånd eller kan vinde hånden senere, så jeg caller også med et par bagdørstræk i mente.

Turn er et super kort, da jeg samler et par træk op. Jeg kunne godt calle her, men jeg tror alligevel, at villain stadig har nogle bedre A's i sin range, så jeg vælger raiset for at folde villains air ud. Det koster 58$ at vinde 47$, så villain skal kun folde 55% af gangene, for at det er giver overskud. Derudover tror jeg næsten aldrig, at villain shover her, så jeg har fine implied odds på mine gutter + flush outs ligesom et es på river også kan være godt.

Folder villain 55% på turn? Jeg ved godt, at min range er snæver, men det er altså ret sjældent, at jeg CR sådan en turn her uden varerne, og generelt får turn-raises stor respekt. Når han åbner 32% og sandsynligvis cbetter floppet 90% og måske turn 50%, har han lidt over 14% tilbage. Hvor light han caller turn er svært at sige, men hvis vi gætter på, at det er 22, 44, 77+, 67s, 78s, 79s, A7o og A7s (nok ca. 6%), så når jeg regner på det, er turn CR sgu ret break-even-ish, måske en lille smule +ev. Det havde været klart bedre mod en meget løs spiller, men med implied odds kan det godt forsvares imo.

River er jeg ikke så glad for. Jeg havde ikke tænkt mig at bluffe videre, medmindre jeg ramte, og så rammer jeg esset, der selvfølgelig forbedrer min hånd, men omvendt er jeg stadig slået af lidt over halvdelen af Villains range. I spottet blev jeg sgu noget forvirret og tænkte, at der nok var en lille chance for, at han kunne finde på at hero-calle med et dårligere par. Jeg kunne ikke rigtig check-calle, hvilket føltes klamt, da jeg jo havde ramt en "out" (og der var måske en meget lille chance for at villain ville vbette JJ-KK eller bluffe et sjældent float) - det er dog en ret skidt tankegang, og check-fold river er vist klart det bedste.

23-06-2011 16:34 #9| 0

19/15 reg, der også spiller NL1000. = Bumhunter

Den sidste nl1k reg med de pre stats er død :-).

Din linje i hånden er semi standart udover river self. kan ikke lide at shove for
value mod den type. tror check/fold er way to go.

23-06-2011 17:59 #10| 0

Jeg synes ikke du repper såå tyndt igen som andre gør det til. Vi kan sagtens have en del 7xs hænder preflop når han 2,5x'er og der er ikke såå mange mulige bluff kombinationer i vores range.

Det sagt tror jeg, c/c turn, c/shove de fleste rivers er bedre som udgangspunkt da

1. Nits sjældent bluffer 2 streets med Ax her, specielt da vi har Ad
2. Vi kan tjene mere mod hans bluffs, som kan skyde et street mere. Specifikt vil villains tit bluffe A'et og diverse ruder.
3. Jeg tror vi får lidt flere folds mod overpar, da folk ikke forventer du floater 2 streets oop for at c/r bluffe river lige så tit som du c/r bluffer turn.
4. Det passer bedre ind i en samlet strategi, da det giver alle dine mellemhænder "beskyttelse" mod villains mere polariserede range.

Synes PF er standard. Flop er nok close, men tror sagtens det kan være fint hvis du spiller godt på de senere streets. Tror også turn raise er bedre end fold (du behøver ikke 55% folds med alle dine outs. Uden at regne på det vil jeg skyde på omkring 25% afhængigt af lidt af hvert). Men tror call er bedre jvf. ovenfor

23-06-2011 18:14 #11| 0


Jep. Det var en cool linje du forslår der SteenV

Hvis man så også har et showdown eller to mod villain der fastslår, at han
er istand til at sende 3 barrels afsted med snot eller blot valuebet små tyndt,
så er din linje jo næsten lækker.
23-06-2011 18:26 #12| 0
OP

Fine svar, godt der er forskellige meninger - jeg var også selv i tvivl undervejs!

1. Nits sjældent bluffer 2 streets med Ax her, specielt da vi har Ad

Hvis det er tilfældet, så er det i hvert fald et godt argument. Netop bedre Ax er en grund til, at jeg CR turn, da jeg vil hade, at river går ch-ch og villain outkicker mig med A8o.

Tror også turn raise er bedre end fold (du behøver ikke 55% folds med alle dine outs. Uden at regne på det vil jeg skyde på omkring 25% afhængigt af lidt af hvert).

Klart. De 55% er bare for "direkte" profit, lidt ligesom når vi 3better 79s mod én, der folder 70% til 3bets preflop. På de næste streets har vi selvfølgelig equity, der gør det endnu mere profitabelt, og derfor er en borderline direkte profit klart værd at tage.

Igen til dem, der mener, at der reppes for tyndt. Der reppes tyndt, ja, men ikke for tyndt imo, som flere har også nævnt. Linjen giver mening med en del value-hænder. Og hvad så, hvis villain sidder med QJ og fatter mistanke? Hvad kan han gøre?? Ikke en skid... :)

24-06-2011 16:38 #13| 0

Mht preflop så har vi 48% equity mod top 32% af hænder. Ikke at det siger meget om noget, men vi er bagud - og vi er OOP.

Desuden har vi noget reverse implied snask, når vi rammer et A, de gange villain har et bedre A. Og de gange han ikke har et A, så får vi ikke særlig meget betaling, fordi det er de færreste, som barreller A-høje boards.

SteenVs ord vejer tungt hos mig (="Synes PF er standard"), men jeg har alligevel svært ved at se, at preflop flatcall er fedt.

24-06-2011 17:10 #14| 0

Jeg er ikke glad for et turn-raise, men når du så rammer A'et på river, er det fint at jamme for value.

Du er polariseret, og en tænkende reg kan godt kalde dig ned med 88-KK.

Afgørende for mig bliver hans WSD. Er den under 25-27%, er riverspillet næppe godt.

/Ludo

24-06-2011 17:39 #15| 0
OP

Hans WTSD er 25.

Han tankede btw river og endte med at folde.

24-06-2011 20:44 #16| 0

Det var netop WTSD, jeg mente.

25% betyder, at han næppe kalder med TT/JJ.

Du kan evt. være lidt fancy og bette ca. $40. :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar