NL200: 78s IP, liniecheck.

#1| 0

Efter nogle måneder med rigtig fin profit, er jeg inde i et temmeligt slemt downswing. Jeg er nået til punktet hvor jeg begynder at stille spørgsmålstegn ved måden jeg spiller på, så jeg vil prøve at poste nogle hænder i de næste par dage.

Hvad siger i til nedenstående linie, og hvad gør jeg til check/raise på river.

Villain er 72/36/18 over blot 33 hænder. Jeg har ikke bemærket noget særligt ved ham.

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($427.65)
Hero (UTG) ($282.52)
Button ($291.05)
SB ($195)

Preflop: Hero is UTG with 7, 8
[color=#CC3333]Hero bets $7, [color=#666666]2 folds, BB calls $5

Flop: ($15) 2, 4, 5 [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets $7.50, [color=#CC3333]BB raises $22.50, Hero calls $15

Turn: ($60) 3 [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets $40, BB calls $40

River: ($140) 3 [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets $93.33, [color=#CC3333]BB raises $358.15 (All-In),

Hero ??

Jeg er klar over at jeg bør bette floppet lidt højere, f.eks. 2/3 pot til potsized.

Spørgsmål:
1. Hvad mener i om flopplay. Bør jeg reraise på floppet eller blot kalde?
2. Hvad gør jeg på river? Er det bedre at checke bag? Skal jeg kalde hans skub?

Håber at høre jeres kommentarer!

31-01-2010 09:31 #2| 0
OP

Er der ingen kommentarer til denne? Jeg ved godt at villains stats ser insane ud, men jeg vil stadig gerne høre jeres kommentarer.

31-01-2010 09:44 #3| 0

Hej Raller.
Preflop mener jeg du bør raise mindre mod denne type - og større med dine value hands (KT+). Han kalder jo næsten hver gang så lad os se et billigt flop med de spekulative hænder og charge ham når vi er foran hans range (det er vi ikke med 78s).

Nu rammer du så jin på floppet... weee.... Her cbetter vi, og skal ud og 3 bette. Hvorfor? Fordi vi har ca. 50+% equity i potten, men det er langt federe at have 100% equity i potten (som vi får hvis han folder). Måske laver han gris og folder den bedste hånd til dit 3 bet. Vi kommer self også ind som en hund når han har set men der har vi stadig 35+ mener jeg.

Så sparer du også dig selv for alle de svære beslutninger senere i hånden. River er svær. Du får dog gode odds, og det er mod en unknown der har virket meget maniacish, så jeg får svært ved at smide min flush her. Han kan tænke alt muligt crap på river og måske endda raise-valueskubbe dårligere hænder.

31-01-2010 10:00 #4| 0

Pre: Fint - 4-handed skal 87s da raises utg.

Post: Som TopperH med samme argumenter: det gælder om at opsøge max FE på floppet - skub.

31-01-2010 10:18 #5| 0

Alt for stor psykopat margen til nogensinde at folde en flush her på et 4 streg bord mod de stats der, ikke close at all. Kræver langt større reads at kunne betfolde river.

Jeg hader din flop betsize, det er mega deep, du har et saftigt combodraw, og vælger at halvpotte. Vi er nødt til at kunne sætte stacks bedre op. Turn vil jeg også bette større når der ligger 4 til en streg, plus han virker som en maniac, du kan charge langt hårdere. River er som sagt instacall fra min side, 33 hænder er ikke nok til at kunne betfolde en stop af rangen ever imo.

31-01-2010 11:09 #6| 0

Jeg er fuldstændig enig med joonas ang. betsizing.

31-01-2010 12:41 #7| 0

Jeg er fuldstændig enig med joonas ang. betsizing.

31-01-2010 12:47 #8| 0

Er du sikker paa villains aggressions factor er rigtig? At have en agg faktor paa 18 naar man max har vaeret involveret i 12 haender postflop (og det forudsat han har faaet et call hver gang han har vaeret pf raiser) er helt vildt.

Hvis du er sikker paa det folder jeg aldrig her

Ellers

Jeg er fuldstaendig enig med joonas ang. betsizing.

31-01-2010 12:51 #9| 0

Jeg tror desværre det er et fold på river, selvom villain er psyko, så tror jeg han raiser turn med alle de hænder, vi håber på at han c-r river med. Dvs straights og andre (bedre) flushes. Jeg tror rigtig ofte han dukker op med større flush (dog ikke ret ofte, dem raiser han turn) eller hus i det her spot, og jeg vil ikke hade at checke river bag, fordi vi netop kan se ham have så polariseret range her, pga turnspillet. Obv vil han en gang i mellem lave Ax om et til bluff her, men jeg tror langt størstedelen af tiden, han har os. Gider ikke lige sætte hans range op for et shove, men jeg tror ikke vi har odds til et call

Mht flop spil synes jeg både call og raise er ok. Hvis vi kan få det ind vs AK på det her flop, skal vi jo være glade og hvis vi siger hans range for at shove over vores 3bet er TT+, sets, AQ+ med , Ax samt AJs+ er vi ikke i frygtelig stand.

Hand 0: 45.356% 44.96% 00.39% 31159 273.00 { 8h7h }
Hand 1: 54.644% 54.25% 00.39% 37595 273.00 { TT+, 55-44, 22, AcKc, AdKd, AhKh, AhQh, AsQs, AhJh, AsJs, AhTh, Ah9h, Ah8h, Ah7h, Ah6h, Ah5h, Ah4h, Ah3h, Ah2h, KhQh, AcKh, AdKh, AhKc, AhKd, AhKs, AsKh}

En ting der dog taler for et call på flop, er dog self at vi kan spille hånden i position, og langt størstedelen af de hænder han har i sin range, er til at udspille senere i hånden, samt en stor del af vores outs, kan virke som 'gode' kort for ham. Hvis vi turner H, kan hans overpar med H draw pludslig se lækkert ud, hvis vi turner 6, kan hans 3x hænder komme i en world of pain.

Plus, hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg en ret stor del af den range der er sat op, her, kun vil calle til et 3bet (hvad i teorien taler for et 3bet). Men jeg kan dog stadig godt lide et call, så vi kan beholde lidt albuerum i hånden og spille ud fra hvad han gør i position. Når det så er sagt, er det aldrig en kæmpe fejl at få skillingerne ind på flop her, det vil jeg mene vi skal på +150BBS før det er dumt.

Ellers

Jeg er fuldstaendig enig med joonas ang. betsizing.

31-01-2010 14:01 #10| 0
OP

Jeg har lige dobbeltchecket i HEM - aggressionsfaktoren er 18.2. Han har 3 bettet 18% af sine hænder PF og har c/r 33% på flop. Postflop aggression hedder (total/flop/turn/river) 9/10/5/inf. Noget maniac agtigt.

Tak for jeres feedback. Det svarer nogenlunde til det jeg selv var kommet frem til. Jeg skulle have bettet større på flop, og jeg skulle nok også have 3bettet floppet.

River var ret svær. Jeg var meget tæt på at checke bag, da jeg havde sindsygt svært ved at sætte ham på en hånd.

Efter at han reraiser mig, ender jeg med at kalde da jeg pga. hans maniac stats kunne se ham spillerigtigt mange hænder som jeg slår på denne måde, inkl mange pocket pairs, A eller AK/AQ - eller blot et sygt bluf.

Han viste Q2 for en større flush. tough luck. Træls spot at smide 144BBs i, men sådan er spillet jo :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar