NL200 3-vejs KQ møder 3rd barrel!

#1| 0

Jeg kunne godt tænke mig at høre omkring mit ressonment overall.

Kender ikke rigtig nogle af villains, men mit indtryk er umiddelbart at begge er noget reggish værk.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal støbe mine ranges sammen i dette spot.


Seat 1: JromiR ( $201.00 USD )
Seat 3: Hero ( $235.00 USD )
Seat 6: 3x9ist14 ( $344.53 USD )
Seat 7: SqeezeMyNuts ( $197.00 USD )
Seat 8: el_speedy ( $184.75 USD )
JromiR posts small blind [$1.00 USD].
Hero posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q K ]
3x9ist14 folds
SqeezeMyNuts raises [$6.00 USD]
el_speedy calls [$6.00 USD]
JromiR folds
Hero calls [$4.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K, 9, 5 ] Pot: 19
Hero checks
SqeezeMyNuts bets [$14.00 USD]
el_speedy calls [$14.00 USD]
Hero calls [$14.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q ] Pot: 61
Hero checks
SqeezeMyNuts bets [$36.00 USD]
el_speedy folds
Hero calls [$36.00 USD]
** Dealing River ** [ 8 ] Pot 133
Hero checks
SqeezeMyNuts bets [$100.00 USD]
Hero calls [$100.00 USD]

Floppet fortsætter jeg som std. med de Kx jeg har i mine range. Dvs. noget KQ,KJs,KTs'ish.
Derudover har jeg også sets som jeg kan spille videre med, men umiddelbart ville jeg nok raise
både 55 og 99 som std. 99 tror jeg helt sikkert er et raise, mens både ser fordele og ulemper ved
at raise 55. Ved at raise 55 bør vi uden tvivl kunne få value af worse, og det giver os muligheden for
at inkorporer nogle bluffs i vores raise range, hvilket er begrænset hvis jeg kun raiser 99. Dette ville
være hænder ala ATs m BFD og QJs hovedsagligt.

Turn klonker jeg nu, og møder et bet hvilket fortæller mig han har en handske som std. Jeg ved hvor meget jeg skal lægge
i hans sizing, men den er i hvert fald lave imo. Jeg std. peeler.

River checker jeg og han byder nu relativt hårdt ift hans turnsizing. Jeg er bagud til
1x KK
0.5 x QQ (Han checker måske flop nogen gange)
3 x 99
3 x 55
4 x TJs
+ mulige TJo
Lad os sige 14 kombier

Jeg får 100/333 = 30% dvs. jeg skal finde hele 6 kombier af worse og bluffs.

Her bliver jeg i tvivl, om jeg kan dette. Jeg tror hovedsagligt jeg skal finde dem i hænder han vb'er worse. Dvs. AA,AK'ish.
Det tror jeg ikke jeg kan. Problemet bliver nu lidt imo, at jeg så faktisk ikke har en c/C-range på river.Det er måske ikke
et problem, men jeg kan generelt ikke lide tanken. Hvis jeg inkorporer 55 i min c/C-range har har jeg nu en del af min range
jeg kan snappe med. Den slår ikke rigtigt noget af ovenstående range, men tilgengæld så øger det antallet af KQ'er til som vi slår.
Dem er der 9 af, og da jeg tror han vb'er dem altid på river kan har vi altså et snap.

Aktuelt kaldte jeg, hvilket jeg efterfølgende mener er en fejl.

Hvordan ville du støbe din flop-range og hermed din river range sammen?

Redigeret af Meincke d. 16-01-2012 17:31
16-01-2012 15:45 #2| 0

dit nick er vist nederst

16-01-2012 15:54 #3| 0
OP

Tak :)

16-01-2012 16:32 #4| 0

Kan ikke se det skulle været noget problem at finde 6 værre value hænder, der er vel 8 AA og x-antal ak, som en reg nok oftest vil bette. Dertil tillagt en lille chance for villian bluffer, for at få dig af KJ og KT.
Er meget enig i din valuerange til villian.

16-01-2012 17:30 #5| 0

Dit nick er også ved dine hole cards

16-01-2012 18:33 #6| 0

Hvor stram mener du villain er?

Dine tanker er OK, og jeg kan godt se, at riversizing er semicreepy men river er et snapcall af flere grunde.

1) Villain åbner fra CO, yes? Han har både K9, K8s og K5s i sin range
2) Villain har også missed bluffs: AJ, AT, XX, T8s, J8s og lignende...
#3 Bluffs samt dårligere vbets giver NEMT 6 kombinationer. AA alene udgør seks kombinatoiner. Bluffs alene udgør nemt seks kombinationer.

(Jeg er dog ikke helt enig i din lave vægtning af JTo, så imo skal vi finde mere end seks kombinationer, men det lader sig sagtens stadig gøre)

Med det sagt så har jeg dog ikke noget imod at være ubalanceret i min c/c range og c/r range med mindre jeg spiller meget mod villain, eller af en eller anden grund tror at han er god nok til at udnytte det.

16-01-2012 23:06 #7| 0

Hvis vi snakker JTo er det så ikke mere sandsynligt at snakke JTs? TJo tror jeg ikke de fleste cbetter flop med.

Jeg synes det er fint, og som Rasken skriver er der allerede Kombier af:
6x AA
8x AK
8x K9
8x K5
1x ATs
1x AJs
--
32 value/bluf kombier du slår.

4x KQ split

4x TJs
2x QQ
3x 99
3x 55
1x KK
--
13 kombier du taber til.

Jeg kan finde en del valuehænder du slår, så rent kombiwise er det snap, uden yderligere info så som raise1st in + vp/pr.

Med hensyn til at raise cb har du et hav af hænder du kan blufraise med. AQs/AJs/ATs. Så jeg synes også man kan raise 55/99 for value uden at blive for ubalanceret. Dog tror jeg, at når boardet ikke er det mest scary at jeg ihvertfald venter til turn eller river med at raise.

Redigeret af zonki d. 16-01-2012 23:11
16-01-2012 23:07 #8| 0

Edit, kan være vi bliver nød til at ændre K9 og K5 til suited, det er nok mere realistisk i forhold til hans CO range.

Udover det, så tænker jeg du kan shove river for value. Hvem folder AA/AK og worse 2pairs kombier når du allerede har smidt 156 og skal calle 31 mere for en pot på 394?

Redigeret af zonki d. 17-01-2012 00:05
17-01-2012 01:56 #9| 6

Du forsøger at løse hvordan du skal spille alle mulige value kombos på præcis et
K95 flop 3 vejs.

Det du kan tage med fra det her spot, er hvor svært det er at spille KQ,KJ,AJ osv
type hænder fra blinds multiway. Det kræver ofte lidt kendskab til modstanderne for at være +EV. Et squeeze pre havde været optimalt imo.

Uanset hvilken hånd du spiller i SB/BB så er der flops hvor du i teorien bliver owned
post. Alle flops med highcards kan en kompetent villan skyder 3 streets på profitabelt. Hvis han bare har semi evner til at VB light kan også smide en del bluff i hans 3 barrel range.

Bedste måde at combat det på er:

-Spil kun hænder som QK,QJS,AJ typer hænder i blinds når du har en ide om hvordan
du vil kunne få value ud af spottet. (vs BTN kliks er denne regel self undtaget)

-lave light calldowns

-flyt fokus fra kun at have en balanceret flop C/R range til at inkludere slowplays
med henblik på at C/R river. Vær' opmærksom på spots hvor river kan check raises
light for value.

-Hva en river C/R bluff range. Den opstår ofte når en made hand kan laves om til
et bluff på river. (her er det vigtig at kunne tælle kombos in-play)

Hvis din opfattelse af en Nl200 reg er han kan balancere sine 3 barrels med bluffs,
så skal du kalde i dit aktuelle spot. Det er ikke nok at finde x antal kombos som
villain KAN bluff, han skyde sine VB's 100% men bluffer jo ikke eks busted flush
draws 100%)

Hvis du ikke mener Nl200 regs generelt er balanceret her kan du trykke fold.

Ovenstående analyse tager udgangs punkt i at Villain ikke har helt så mange
dårligere 2 pars kombos, som andre håbefulde PN'ere formoder :-), derfor skal vi have
nogle bluffs i villain range for at kalde.

@ Zonki

Det er muligt at villain kalder med 2 pars kombier hvis vi jammer river, men han
kalder ikke med sine bluffs. Ved at jamme laver vi sådan set bare vores potodds
lidt dårligere. (don't like)


17-01-2012 02:59 #10| 0

waw Suffer, den mest interessante post længe set

17-01-2012 12:46 #11| 0
OP

Først og fremmest tak for svar, specielt Suffer Well. Rart at se mere fyldestgørende tanker end hvad der normalt ses herinde. Meget positivt!

@raskEn, zonki og rune0714
Først og fremmest så har jeg ikke noget klart overblik over hvor stram jeg mener villain er. Umiddelbart så vurdere jeg dog de fleste nl200 regs til at åbne en mere begrænset mængde af hænder end dem I nævner. K9s medgiver jeg kan dukke op her. Det er 1 kombi og muligvis K8.

Et springende punkt som Suffer Well også kommer ind på, men som jeg synes i overser/undlader er det faktum, hvorvidt med hvilken frekvens villain bluffer. Skyder han sine bluffs 100%, så er det et snap, men det vil jeg nu gerne stille et stort spørgsmålstegn ved om han gør? Egentlig skriver jeg indirekte i mine egen analyse at jeg sjældent forventer han bluffer.
Jeg er i øvrigt heller ikke enig i at han har så mange bluffs som i gør det til. Vi er 3 til turn, så her forventer jeg ikke han c-better med AT,AJ, der kun besidder et gut shot.

"jeg skal finde hele 6 kombier af worse og bluffs.

Her bliver jeg i tvivl, om jeg kan dette. Jeg tror hovedsagligt jeg skal finde dem i hænder han vb'er worse. Dvs. AA,AK'ish."

Dernæst så er det vigtige jo hvor ofte vi forventer han skyder AA og AK i spottet. For at finde ud af om han valuebetter dem er det vigtigt at se på hvordan min range ser ud fra hans synspunkt, og hvad han forventer jeg betaler med. Med begge hænder skal han altså vurderer at jeg kalder med mindre mængde af KQ+ end Kx-. Det er slet ikke tilfældet, og bør ikke være svært at komme frem til. Så på den baggrund ville jeg forvente han ikke valuebetter disse hænder. Dog skal der selvfølgelig ikke udelukkes, at han dukker op med dem i ny og næ. Hovedsagligt AA.

@Suffer Well
Præcist ét board ved jeg ikke om jeg er enig i, men ja der er en ret specifik situation.

"Det du kan tage med fra det her spot, er hvor svært det er at spille KQ,KJ,AJ osv
type hænder fra blinds multiway. Det kræver ofte lidt kendskab til modstanderne for at være +EV. Et squeeze pre havde været optimalt imo."

Jeg er helt enig i at dette er det essentielle aspekt i hånden, og hvorvidt vi skal kalde eller ej i spottet er mere underordnet, da der næppe er stor EV forskel mellem fold og call. Det er derfor rigtig fint at du mener squeeze i spottet er bedst. Hvilke hænder vil du kalde med i spottet?

Nu har ingen nævnt det, men jeg har diskuteret hånden med en chef inden jeg postede, og han var af den klare mening at et lead i spottet var bedst når nu potten var multiway. Det er ret nemt at balancerer sine leads (hvilket jeg synes på andre boards kan blive svært) og de gange der blot bliver kaldt, kan vi tage en fairly std. bet,bet linje uden den store frygt for at blive owned.
Problemet som jeg ser er de gange vi møder raises, og hvordan vi skal forholde os til disse, da vi ikke har noget kendskab til hans tendenser og hans tanker.


Redigeret af Meincke d. 17-01-2012 12:48
17-01-2012 13:19 #12| 0

Hvad er det der gør at vi ser spøgelser her? Jeg spørger af interesse. Er det sizing på river?

Er det ikke ret standart at skyde 3 tønder med eks. AK, KQ og luft her?

Mht. til lead, så er jeg ikke vild med det, da jeg ikke ved hvad jeg skulle gøre til raise – Jeg tror ikke man kommer godt ind og jeg tror også man er bagud hvis man caller.. Så umiddelbart er check/call vel superior.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar