NL100-semidyb - set møder modstand

#1| 0

Hvad gør vi her? Hånden har irriteret mig lige siden...

Hero har spillet supersolide 34/31/6.3 og bordet er rigtig træt af mig. Har sat åbningsraise ned til 3xbb da jeg stortset kan tage potten ned med et c-bet hver gang. Hero har 3bettet som en maniac, både med solide handsker og skrammel da bordet er supertight. Har vist lidt af hvert op, men primært solide made hands på de få hænder, der er nået til showdown.

Villain er en 13/11/4 og vi har ikke haft nogle clashes endnu. Hans stats taget i betragtning er jeg klar over han ikke 3better mig med skrammel og jeg må formode han sidder med en solid handske.

Here goes:

GAME #111xxxx60: Texas Hold'em NL $0.50/$1 09-Aug-2008 22:54:46
Table "TURBO" Schneider
Seat 1: Villain ($210.60 in chips)
Seat 3: kerstins333 ($103.50 in chips) DEALER
Seat 5: Ziazi ($125.25 in chips)
Seat 6: BollingeR123 ($101.50 in chips)
Seat 8: Hero ($185.68 in chips)
Seat 10: Frogly ($99.50 in chips)
Ziazi: Post SB $0.50
BollingeR123: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 3 3
Hero: Raise $3.00
Frogly: Fold
Villain: Raise $9.00
kerstins333: Fold
Ziazi: Fold
BollingeR123: Fold
Hero: Call $6.00
*** FLOP *** 5 Q 3 Pot: $19.50
Hero: Bet $15.00
Villain: Raise $45.00

Hero har her 161 tilbage og villain dækker....


Jeg vil meget nødig flatcalle hans raise grundet muligt farvetræk. Jeg ville brække mig, hvis endnu en spar falder på turn. QQ er jeg umiddelbart ikke bange for. Forventer først at høre fra ham på turn med et floppet topset. 55 er udelukket. Tilbage har vi så ikke noget, der har os slået. Dvs. hvordan får vi max value ud af den her.

Ved ikke om jeg skal afsløre hvad jeg aktuelt gør her eller?

Hit me...

11-08-2008 00:36 #3| 0

Butikken til midten ;)

Du burde ikke ha' problemer med at få action, når du har et aggro image, og villain endelig viser styrke. Du ligner mere et farvetræk, og kan forvente calls fra AQ-KK-AA-AK og self hænder der allerede har dig slået.

Grunden til der imo er mere value i et shove, er som du selv nævner at any vil som ofteset være en actionkiller for jer begge.

GA

11-08-2008 02:27 #4| 0

Først synes jeg ikke du bør kalde preflop. Du ved han er super tight, og du må formode at være bagud her ret ofte.
Grunden til man måske kunne kalde var at du måske "nemt" kan udspille ham postflop (du giver udtryk for de folder for meget) men du er OOP så bliver en del sværere end normalt. Ja til sidst kan man kalde for setvalue, men alt taget i betragtning synes jeg du skal være lidt dybere før du burde kalde her. Og hvis du endelig vil kalde OOP så burde i være lidt dybere, og et kald i poss. kan du kalde med den dybde.

Til hånden:

Jeg synes et raise/skub er det rigtige move her. Grunden er at du så kommer til at ligne noget flushdraw. Han viser pænt stor styrke selvom du leader ud, og derfor er det meget likely han sidder AKs,AA,KK som du slår eller QQ som du ikke slår. Det er derfor bedst at få skillingerne ind allerede nu, da en spar mere self ødelægger action.

/Michael

11-08-2008 02:45 #5| 0

"Først synes jeg ikke du bør kalde preflop. Du ved han er super tight, og du må formode at være bagud her ret ofte."

Self skal den kaldes preflop...netop mod tighte spillere der langt oftere vil stacke light af med et overpar som de har siddet 3 timer og ventet på. Hvorvidt vi er bagud er ikke essentielt....eller jo...faktisk håber vi på at være bagud og ramme, ellers leade på raggy board for at gi den et forsøg mod f.eks AK der misser totalt.

"Ja til sidst kan man kalde for setvalue, men alt taget i betragtning synes jeg du skal være lidt dybere før du burde kalde her"

Vi skal kalde omkring 3% af stacken....hvor dyb vil du gerne være før du kalder her??

GA

11-08-2008 03:53 #6| 0
OP

Jeg mener bestemt at callet preflop kan forsvares da jeg regner med han går død med en AA/KK.

I mine øjne begår han en fejl preflop i kun at reraise så svagt. Med vores stacks kan jeg hive 184bb ud af ham mod at investere 9. De 3 er allerede derude + blinds.

Uanset hvad havde jeg tænkt at skyde floppet på et non AK flop, da han folder hvis ikke han rammer eller har et toppar (dog havde bettet været mindre uden at ramme). Jeg tror på, det imod en sådan fætter er profitabelt.
At jeg så rammer floppet lige i r*ven er jo kun til min fordel.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Frogly har jeg på andre borde samtidig, hvor han er godt nede til mig. Da villain reraiser mig på floppet kommer det prompte fra frogly: SLAP HIM!!!

11-08-2008 09:10 #7| 0

Preflop er fint synes med 30x implied odds selvom vi er ude af position.

Bet-3bet floppet ser fint ud, men bet/call og crai på any turn er også fint.

Jørn

11-08-2008 09:25 #8| 0

Preflop er ikke helt skidt. Som Thyssen siger, kalder du 6 med effektive stacks på 180ish. Har du spillet så friskt til, som du selv giver udtryk for, er et reraise på floppet her the way to go. Har han QQ, går du alligevel død.

Det kommer meget an på din normale linje i det her spot, hvis du har A8-AJ. Det er trods alt det, du gerne vil ligne.

Min standard linje ville nok være at tænke lidt, flatte de 45 flop og komme ind på any turn. Er turn en , er det selvfølgelig lidt betænkeligt, men vi må stadig gå ud fra, vi i så fald har en del redraws til at fylde op.

Med dit image, ville jeg dog absolut ikke være betænkelig med at give på nakken, og gerne hurtigt. Hvis du snap-shover, er det nok lettere for Villain at sætte dig på et stærkt draw, og Villain caller nok med KQ/AQ og muligvis AK her - hvilket jo er, hvad du gerne vil have. Samtidig har jeg læst og oplevet, at folk gerne har en tendens til at komme out of line, hvis man acter hurtigt mod dem. Har han 55/QQ, så tillykke til ham og reload. Jeg går gerne død på floppet i en reraiset med set vs. set.

11-08-2008 14:22 #9| 0

@power

Du er way off.

@Mr_K

Normalt advokerer jeg for c/r af sets i spots som disse, da vi napper valuen ved con bets og nok skal få skillingerne ind hvis villain har TPTK+.

Men stacksixes er så dybe og villain er så tør at jeg er i tvivl om han con better ikke made hands, lige så vel som der kan falde mange actionkillers på turn( og ikke sikker på han 4-better flop AI).

Derfor synes jeg bet/3-bet AI linjen er optimal.

Wp nu mos.

11-08-2008 20:54 #10| 0
OP

Tak for svar.

Aktuelt skubber jeg og villain tænker i bund og vælger så at folde. Dette fik mig i tvivl om det var det rette move i situationen. Det ser ud til at de fleste ville foretrække samme linie, draws, scarecards på turn osv. gør hånden lettere tricky (for mig).

Thyssen's "bet/call og crai på any turn" havde muligvis virket bedre, især da villain viser styrke på floppet. Jeg er bare bange for at med en ekstra spar på turn at hånden går check/check og så aner jeg virkelig ikke hvor jeg står og så er vi ude i at gamble. Havde han QQ, jamen så tillykke.

Anyway er jeg fortrøstningsfuld over at linien er "accepteret" og må give villain credit for et godt fold, dog havde jeg gerne set et call.

Mr_K

11-08-2008 20:55 #11| 0

Den skal calles preflop NETOP mod disse tighte typer.
Jeg kan ikke lide, at du better ud i ham på floppet, kan bedre lide c/r, da du ofte misser value fra hans c-bet, når han har misset floppet.

Som spillet moser jeg skidtet, da du har et agressivt image.

11-08-2008 21:05 #12| 0
OP

@muffies

Jeg vælger i situationen at skyde floppet pga. twotone board, stacksizes og har gang i flere borde. Det aktuelle er et turbo og så er der ikke meget tid at gøre godt med. For 100bb er jeg enig i at et checkraise kan være vejen frem på floppet, men tidspres og et halvscary board, ja så blev det som det blev.

11-08-2008 21:51 #13| 0
OP

Edit til ovenstående:

For 100bb havde jeg aldrig stået i situationen, da det var blevet et fold preflop til hans reraise. Det gik lige lidt for stærkt :-)

11-08-2008 23:37 #14| 0

Muligvis et leak hos mig, vil jeg ikke udelukke. Men jeg vil helst undgå at spille små par i reraised pot OOP mod stærke spillere, og det netop hvad denne situation er, derfor siger jeg fold.

Jeg vil påstå, at det ikke er alle gangene man flopper sit set og villian har AA fx man stacker af. De gange hvor board ser lidt anderledes ud end dette, vil villian tit gå hen og blive passiv og folde. Jo svagere modstander jo oftere vil vi blive stacket af, og derfor blive mere profitabelt. Men hvor går grænsen?

Jeg ville da blive glad hvis nogle kunne linke, eller andet til en udregning eller lign. som ville sætte helt klare "regler" op for hvornår det rent faktisk er profitabelt at kalde i sådan en situation.

Aktuelt kalder jeg nok faktisk også selv nogle gange med denne dybe stacks, men slet ikke hver gang.

/Michael

11-08-2008 23:38 #15| 0

"For 100bb havde jeg aldrig stået i situationen, da det var blevet et fold preflop til hans reraise. Det gik lige lidt for stærkt :-)"

Synes godt et kald med 100bbs kan forsvares mod en tight/nitty villain der er halvtræt af Hero.

Det er stadig kun 6% af din stack du skal ind med, og du har som sagt stadig chancen for at nappe potten uforbedret ved at leade et non A/K flop.5/10 reglen er in force, og så længe man føler sig i stand til at udspille villain generelt, skal man da gøre det så meget som muligt ;)

Vores position kan imo være en fordel her, hvis vi på forhånd har besluttet at leade raggy flops, da villain ikke passer beskrivelsen af den floatende tricky type, og ofte mucker en unconnected hånd som AK/AQs.

GA

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar