NL100€ TT møder squeeze

#1| 0

Hej peeps, en hånd der dukkede op under aftenens session:


Seat 5 is the button
Seat 2: GoToCashieR ( $137.43 USD )
Seat 3: floxizz ( $52.00 USD )
Seat 4: HERO ( $106.28 USD )
Seat 5: xiko ( $130.48 USD )
Seat 6: gufos ( $57.28 USD )
gufos posts small blind [$0.50 USD].
GoToCashieR posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to HERO [ T T ]
floxizz raises [$3.00 USD]
HERO calls [$3.00 USD]
xiko raises [$12.00 USD]
gufos folds
GoToCashieR folds
floxizz calls [$9.00 USD]
HERO ?


Hero har spillet standard 24/19 over ~80 hands i denne session, uden ret mange 3bets, og bordet har generelt været tight/passivt.

UTG åbneren har spillet meget stramt 19/12 uden 3bets, og han har endnu ikke åbnet fra early pos.

Xiko spiller 14/12 med en 3bet på 3 og en squeeze på 8 over 249 hands, har ikke spillet meget op til mig trods hans position og min steal% på 44.

Er det call og "no set no bet", eller skal vi backraise vores underreppede semimonster ?
tanker ?

-IDD

18-02-2010 22:16 #2| 0

Vs en 14/12 tror jeg fint vi kan fode her med god smag i munden. Både 3bet samt squezze stats er relativt lave, så fold ser godt ud.

18-02-2010 22:42 #3| 0

Jeg er også mere til et fold her. Han virker ikke til at være ude i noget snavs for ofte. Hvis I havde været noget dybere, ville jeg mere foretrække et call, men at backraise 1010 som semimonster er ikke lige mig mod en 14/12

19-02-2010 00:54 #4| 0

tror godt du kan calle her og håbe på at komme til showdown eller ramme set profitabelt. Tror at hvis de ikke har et par nogen af dem så vil de fryse da de ikke gider bluffe ind i 2 spillere.

19-02-2010 09:00 #5| 0

@Yarx
Sådan nogle stramme fætre? Så de skulle begge være på overcards, der misser
eller PP<1010, som de ikke barreller nogle af de ca 85% af gangene, vi misser vores set?
Tilgengæld er chancen for at stacke så det lettere med disse villains, når vi endelig spiker

19-02-2010 09:39 #6| 0

Jeg spiller for setvalue her, men jeg er også en tyr og hader at folde pocketpairs i en mulig 3w pot

19-02-2010 10:04 #7| 0

4-bet og få pengene ind må være det mest +EV spil her.

Der ligger 28bbs derude, så hvis vi jammer direkte ind, skal vi have 45% mod hans range hvis vi bliver kaldt hver gang. Hvis han er squeeze liderlig som hans stats antyder er der også en del FE.

Hvis hans "value" squeeze range er AQ+ og TT+ har vi ca. 40% imod ham, men AQ+ og TT+ udgør kun 4,7% af hænderne, hvorfor han folder over 40% af gangene.

Hvis hans "value" squeeze range fx er AJ+ og 99+ så har vi 47% og så er det altså direkte +EV. Derudover udgør den range 6,3% af hænderne, hvorfor han altså også folder ca. 1/5 af gangene.

Hvis vi tager hans stats for gode varer (hans squeeze-%), tjener vi ~$6 i scenarie 1 og ca. $12 i scenarie 2.

Det er dog med forbehold for, at vi tager Villain1 ud af regnestykket, men man må formode at han folder til et jam med den linje han har taget.

19-02-2010 11:24 #8| 0

@Djowgern: Hvorfor må vi formode at villain 1 folder til et jam? Han har 9 af 52$ investeret allerede og hans stats er, på trods af "stramhed", semi-donkede synes jeg. Jeg kunne godt se ham dukke op med en stor hånd her.

@OP: Jeg synes ikke vi får gode nok implied odds til at set mine og jeg tror det er meget svært at spille profitabelt postflop når vi ikke rammer. Ergo folder jeg bare her.

19-02-2010 12:02 #9| 0

Havde ikke lige set hans stack.

Synes dog stadig 4-bet er at foretrække. Når han sidder med halv stack er han en donk og dukker sjældent op med en stærk hånd her.

19-02-2010 15:16 #10| 0

Nu er jeg godt nok en nit, men at 4-bette TT her nærmer sig spew imo. Mod så nittish spillere er TT jo ikke en semi-monster i 3-bettede pots.

Angående eventuel setmining:
Det koster €9 at calle. Puljen bliver €36. Altså 4x pengene igen. For breakeven skal du have pengene 8.5x igen så vidt jeg husker. Det vil sige at villain i gennemsnit skal have villains til at spæde yderligere 4.5x€9 = €41 i puljen hvis du flopper et set - forudsat at du ikke taber med dit set til et eller andet gejl. Med to skurke er det slet ikke usandsynligt at dette kan blive gennemsnittet, men tror heller ikke at det bliver meget større, men det er godt nok borderline. Især da der max er neutral EV hvis du kun får action af floxiss.

Jeg hælder til et fold, især pga. floxiss lille stack.

20-02-2010 11:49 #11| 0

@drhoho:

Hvorfor nærmer det sig spew at 4-bette TT mod en der squeezer 8%?

Matematiken taler vel for sig selv?

20-02-2010 16:56 #12| 0

Ligner et rimelig std. shove, omend de to gutter måske er lidt for nitty til, at de skummer ofte nok til, at det kompenserer for de gange, hvor du kommer halvskidt ind. Call er skidt imo - det er markant bedre, hvis begge villains sidder med 100bb's. Har btw intet imod et fold, men jeg shover selv ca. hver gang.

20-02-2010 17:12 #13| 0

@djowgern

Der er flere ting i det, end at ham her 3-better 8%:

1: Han 3-better ikke en knap-raiser, men verndens tighteste åbner der sidder UTG. Ok, der er en flat-caller imellem, men alligevel.

2: Når en tight spiller flatter et 3-bet betyder det ikke at han folder til yderligere action. Han kan sagtens slowspille QQ-AA med hans stack. Jeg vil faktisk tro at han ofte føler sig committed, og jeg er næsten sikker på at ca. ingen hænder i hans range er domineret af TT. Sådan en tør gut har nok AQ+ eller JJ+ her. Jeg mener defor ikke at der overall er stor FE mod villain1, ej heller at der er kæmpe value I at komme ind imod hans range.

3: Hvis vi jammer ligner vi ret meget hvad vi er, og vi får action af netop de hænder vi ikke vil spille imod. Jeg ser villain 2 komme til midten med alt hvad der har os slået, samt AK.

Jeg siger ikke at 4-bet er helt udelukket, men jeg synes fanme at det er løst - og at EV i bedste fald er marginal. Med kun $3 investeret foretrækker jeg klart ikke at gamble hele stakken.

22-02-2010 12:12 #14| 0
OP

Så er jeg hjemme igen, tak for responsen!

Jeg tog den aggressive vej i hånden og gik AI, Xiko tænkte i bund og kaldte med QQ, utg snapfoldede.
No suckout.


Mange gode inputs, tak!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar