NL1000 trips i reraised pot

#1| 0

Spillet er 5/10 på Party, og villain er Ottopigen (dansker) hvis nogen kender ham. Jeg har ham som 21/18/4.5 over 2600 hænder. Jeg spiller selv ca. 23/19/3,5.

Vi har tidligere 3- og 4-bettet hinanden en del PF, og jeg har check-raiset ham de sidste 3 gange vi er kommet til floppet. Han har foldet hver gang. Han har i øvrigt en att. to steal blinds på 35%.

Vil gerne diskutere alle streets, men synes turn er mest spændende.

***** Hand History for Game 7050436029 *****
$1,000 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 12, 11:58:44 ET 2008
Table Table 128142 (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: Ottopigen ( $3,746.55 USD )
Seat 2: visual_kei ( $3,140 USD )
Seat 3: SteenV ( $1,808 USD )
Seat 4: Gambledore ( $1,120 USD )
Seat 5: Arsenik66 ( $215 USD )
visual_kei posts small blind [$5 USD].
SteenV posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to SteenV [ Q T ]
Gambledore folds.
Arsenik66 folds.
Ottopigen raises [$32 USD]
visual_kei folds.
SteenV raises [$100 USD]
Ottopigen calls [$78 USD]
** Dealing Flop ** [ K, 9, T ] Potsize: 225$, Eff. stacks: 1698$
SteenV checks.
Ottopigen bets [$160 USD]
SteenV calls [$160 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] Potsize: 545$, Eff. stacks: 1538$
SteenV checks.
Ottopigen bets [$350 USD]
SteenV ?

12-05-2008 19:58 #2| 0

Du check folder alle ikke J/T/Q turns når han better? Jeg er ikke vild med check callet - kan umiddelbart ikke forstå at du vælger at checke så tit som preflop aggressor...

På turn siger jeg 850...

12-05-2008 20:05 #3| 0

Jeg donk-leader turn.

Eller synes jeg, du spiller den fint.

12-05-2008 20:07 #4| 0

Der er noget galt i din post Steen... der er ikke 2 1/2 siders udregninger... Har du haft travlt ??

12-05-2008 20:10 #5| 0

jeg leader også turn.

synes det er fint spillet ellers

12-05-2008 20:11 #6| 0
OP

@Jungle

Hvad får vi ud af at bette floppet?

Har han underpar/suited connector er vi ikke bange for så mange kort, og kan måske lokke et bluff ud af ham.

Har han KQ,KJ,KT,QJ,T9,99,TT er det meget skidt at bette.

Vi får basalt set ikke value ud af særligt mange hænder. Og er vi foran er vi oftest langt foran og behøver ikke beskytte.

Hvis vi stikker ud blir vi også nødt til at folde til hænder som combidraws, flushdraws og lign., som giver på nakken.

12-05-2008 20:15 #7| 0

Floppet er oplagt et floate for villain, så jeg synes ikke, vi får så meget ud af et bet. Samtidig vil et raise fra villain fremtvinge et fold fra hero.

Jeg synes fint om spillet.

12-05-2008 20:16 #8| 0
OP

@Fugl

Eksamenslæsningen optager det meste af regnekapaciteten:)
Hvornår ser vi dig til hulepoker igen??

@Tina

Tror faktisk godt jeg kan lide donk-bettet på turn. Men kalder vi så for stakken hvis han skubber? Skubber han er hans range nok QJ,KT,T9,99,måske QT,JT,T8 og træk af diverse slags. Tror ikke han skubber over os med KJ,KQ,AK

12-05-2008 20:26 #9| 0

Du er ikke den eneste der har eksamen - men det er faktisk et stykke tid siden jeg er blevet inviteret... får dem altid i bisætninger "når ja for resten så spillede vi lidt live igår..."

12-05-2008 20:30 #10| 0
OP

Det må vi få gjort noget ved efter eksamenerne... GL med dem... og den lille ny...

12-05-2008 20:31 #11| 0

Jo tak i lige måde!

12-05-2008 21:14 #12| 0

Nu var det mest ment på din 3 gange CR og denne gang vil du så check calle i et spot hvor du nærmest altid vil få heat på turn, og kun kan betale/raise når du rammer en QJT - dvs. små 20% af gangene kan du spille videre, mens du må folde 80% af gangene i et spot som dette.

Derudover vil du også få sværere ved at få action fra en masse draws som normal vis elsker at mose indover et cont bet, men som med din stil meget meget ofte blot vil tage kort af...

At det er fint at mikse det op ved jeg godt, men med 3 gange CR i denne session, ved han nok godt du ikke check caller med en monster her...

12-05-2008 21:44 #13| 0

Jungle:

Jeg har forstået det således, at du vil CB flop. Hvis villain kalder og turn er T vil du 2nd barrele, korrekt?

Som spillet vil du CR turn, hvorved du ligner? Tx.

Hvad gør du, hvis du CB flop og turn er en blank? hvis turn er A/Q, hvad gør du så?

SteenV: Jeg better 40% pot ca. ved at turn lead. Caller han den, har han enten monster eller er på træk, hvorved du kan spille fint mod ham på river. Desuden kan et <40% pot-bet induce et raise.

12-05-2008 21:51 #14| 0
OP

@Jungle

Kan godt lide dit argument med mine tidligere CRs. De var dog alle i raised pots, hvor han havde initiativ. Men det har nok stadig noget at sige.

En anden vigtig pointe er, at vores modstander ikke nødvendigvis better løs på både flop og turn bare fordi vi checker flop. Ofte vil han formentlig give en del bluffs op på turn, da jeg tydeligvis har ramt noget på floppet.

Jeg mener ikke nødvendigvis, at vi kun kan fortsætte på Q,J,T turns. Hvis modstander er meget aggressiv kan man sagtens kalde blanke turns (og evt. rivers) med en vis frekvens, da min linje indbyder til bluff. Er dog meget afhængigt af dynamikken og modstander.

Desuden vil et K og en 9'er også være dårlige 2nd barrel kort fra hans synspunkt.

12-05-2008 22:41 #15| 0
OP

@Tina
Kan normalt godt lide at bette <40% for at induce i sådan nogen situationer. Synes bare stacks passer lidt mærkeligt til det. Vi har eff. stacks på 1538$ på turn og en pot på 545$...

Better vi $200 skal han ud og risikere 1538$ for at vinde 745$ i potten med et træk på turn. Kunne godt blive bange for, at han bliver fristet til bare at kalde med sit træk her, fremfor hvis vi havde eff. stacks på ~900-1000$.

Hvis han kun kalder med sine træk har vi et kæmpefold hvis han gir os på nakken, hvilket er noget skidt.

En anden ting er, at jeg sjældent donker <40% med andet end trips her, hvilket betyder at han kan spille korrekt ved at kalde med draws og raise med monstre mod mig her

12-05-2008 23:14 #16| 0

Kan ikke lide dit 3 bet oop med QTo med effektive stacks på 180xbb medmindre modstanderen folder så meget til dit 3 bet at det er +EV i sig selv.

13-05-2008 01:59 #17| 0

Hånden illustrerer vel meget godt, hvorfor det er træls at 3bette QToff.

cr turn er oplagt, obv

13-05-2008 02:20 #18| 0

1. Man kan diskutere, hvorvidt det er hensigtsmæssigt at 3-bette QTo i dette spot med den dynamik dig og villain har haft. Umiddelbart bryder jeg mig ikke om det. I andre spots kan et 3-bet at QTo være fint nok.

2. Dit check-kald på floppet er helt fint jf. dine egne argumenter.

3. På baggrund af linjen på floppet er et check-raise på turn oplagt. Jeg kalder i øvrigt til et shove. Hvis turn går check-check, leader man naturligvis river.

13-05-2008 15:29 #19| 0
OP

@alle

Tak for inputs. Er rart med feedbacl.

Jeg kan også mindre og mindre lide mit 3-bet PF, men det giver i det mindste nogen interessante post-flop situationer:)

@EP,AB

Bet-caller I med KQ/KJ i villains sted (og AK såfremt i ikke 4-better PF)?

Kan godt være jeg ser spøgelser, men synes vi får tæv af mange hænder som giver action på vores raise. Mod hænder hænder som KTs,,ATs,QJs,T9s,99 er vi godt og grundigt i sækken.

Vi får value fra T8s,JTs. Hvis I mener han bet-caller KQ/KJ er der nok ikke så meget at rafle om. Men hvis ikke, har vi så stadig et raise?

Det er selvfølgelig også bedst at raise for beskyttelse mod diverse farve/kombitræk som villain kan sidde på.

13-05-2008 15:46 #20| 0

@SteenV

Table selection? Det ligner ikke lige det bedste bord...

Det er altså ret klamt at 3-bette QTo når I er 180 bbs dybe. Han kalder jo preflop med alt mulig skrammel. Havde I været 100 bbs dybe, så er kan det måske forsvares, selvom jeg foretrækker andre typer hænder til mine (semi-bluff) blind-defenses: suitede connectors, små par, suited aces, suited broadway.

For 100 bbs havde jeg bet-callet floppet (par + gutter --> allin!), men med 180 bbs ser check/call acceptabel ud. Med dit check/call ligner du noget marginalt (QQ,JJ,Tx,9x) så et c/r på turn er oplagt. Et potsize cr er stort set allin, så jeg CRAI på turn.

Villain bør ikke bette KQ/KJ hvis han har tænkt sig at folde til et turn-crai. Så hellere potkontrolle og kalde river.

Villain er rimelig solid så jeg forventer at han har en stærk hånd, men jeg tror vi er foran ofte nok.

Jørn

13-05-2008 16:49 #21| 0
OP

@Thyssen

Table selection er ikke min stærke side:) Hvis jeg er fokuseret har jeg ikke noget imod at spille stærke modstandere for erfaring.

Er det helt skævt at blive ved med at ligne QQ,JJ,9x og kalde for at induce bluff (eller marginalt valuebet fra svagere hænder) på river?

Jeg forventer også, at villain har en stærk hånd, og mener helt sikkert også vi er foran ofte nok til at check-raise > fold.

Men hvis du ikke forventer han better KQ/KJ, så har du vel ikke meget ud af at check-raise ud over at beskytte din hånd mod draws?

13-05-2008 17:00 #22| 0

Som spillet skubber jeg bare (måske det kræver et aggro image før det er +EV??), men er heller ikke vild med 3-bettet preflop eller flop-checket.

13-05-2008 18:15 #23| 0

@SteenV

Jeg skal ikke blande mig i din table selection, men jeg kan ikke se værdien i at sidde på et bord med 4 dygtige spillere og en ¤"!#¤! shortstacker.

Hvad er det du lærer på det bord som du ikke lærer ved at sidde ved et bord med f.eks. 3 dygtige spillere, 1 dårlig regular og en fisk?



Jørn

13-05-2008 18:20 #24| 0

Table selection er for kids :)

13-05-2008 19:41 #25| 0
OP

@Thyssen

Godt argument.

Jeg synes stadig konkurrencen gør det interessant. Generelt synes jeg det er sjovere hvis man får modstand, og er tvunget til at yde sit bedste for at vinde. Jeg tvinger mig selv til at være mere observant, mere fokuseret, gå mere op i detaljer, og lærer derfor mere. Mange (læs: jeg) har en tendens til at blive mere doven og mere tilfreds med mit eget spil, hvis jeg kan se en masse leaks hos modstanderne. Og hvis jeg er tilfreds er jeg ikke så åben for nye muligheder.

Alt i alt: min dårlige disciplin giver mig mulighed for at lære mere når jeg får modstand.

Det skal selvfølgelig mixes op. Bliver jo også nødt til at tjene lidt penge en gang i mellem:)

@kalsen
lol

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar