NL1000 set møder modstand

#1| 0

Hånden er egentligt forholdsvis std. Det der er lidt spændende er hvordan vi spiller denne her optimalt uden nogen konkrete reads på sin modstander.

Jeg har selv spillet forholdsvis TAG og har ingen historie med Villain.

Han har spillet semifrisk til preflop og taget godt ned.

Har ikke HH så i får den lige fra maven.

Villain $ 1150 (UTG) Hero dækker.

Villain raiser til 40.

Hero 9 9 - kalder (utg + 1)

Der bliver foldet rundt.

Flop: K 9 4 - pot $ 95

Villain better 50 ud i forhånd.

Hero raiser til 176 $ --------------- like?

Villain reraiser til 386 $

Hero???

29-06-2007 10:16 #2| 0

Jeg rester!

Jeg folder i øvrigt aldrig.

Et pot size raise er til 245, så jeg raiser til deromkring --- typisk $222 :-) Jeg synes dit raise giver lidt for gode pot odds (han skal kalde 126 ind i 321, dvs. 1:2,5)

Jørn

29-06-2007 10:21 #3| 0

Folder han AA/AK hvis du sender stakken til midten? Det bør han gøre, så jeg caller og tager turn af position. Han må formodes sjældent at have FD og jeg er bange for at vi trykker direkte ind i KK hvis vi pusher.

Stacksizes passer rigtig, rigtig godt til at komme AI på senere streets, da villian vil have lidt under et potsized bet tilbage, så caller blot.

Folder aldrig.

29-06-2007 10:59 #4| 0

hvem bragte fold på banen???

ellers fint. siger nok også 220-40 stykker på floppet.

og som løpenthin, flatkalder jeg ofte hans reraise for at komme all in senere

29-06-2007 11:01 #5| 0

Jeg caller, better 3/4 pot på turn hvis der er checket til mig og skubber turn hvis bettet til mig. Lige meget hvilket kort der kommer på turn.

Snoogs

29-06-2007 12:08 #6| 0

Umiddelbart kan jeg bedst lide et skub, men det afhænger en hel del af dynamikken i dit spil. Jeg kunne forestille mig de fleste spillere på 5/10 vil se en standard villain skubbe med et par combodraws og lidt andet godt, i det her spot. Du får et call fra AA, alle combodraws, og sikkert også AK hvis man mener chancen for du er på combodraw er stor. Caller du derimod synes jeg han får nemmere ved at komme væk (især fra AK); hvilke hænder flatcaller du virkelig i det her spot?

29-06-2007 13:28 #7| 0

Jeg raiser mere i første omgang, $222 sendt afsted.

Som spillet caller jeg også bare af Løps fine grunde. Jeg har før set dette spil være et dårligt bluff fra en idiot der sidder og leger mindgames med sig selv, og vi er naturligvis ikke interesseret i at han skal komme væk fra denne hånd med nogle $$$ i behold.

29-06-2007 13:36 #8| 0

Der er for få sandsynlige drawhænder til at jeg 3-better AI med set her som standard.

QJ og JT er de eneste sandsynlige drawhænder i vores range, hvorfor jeg ikke mener vi kan forsvare at sende stacken til midten.

Helt basalt handler det om vi blot skal have et bet mere ud og villian, for at han vil føle sig committed.

Er det et aggro game pusher jeg dog og forventer at blive callet af hans mest sandsynlige holding, nemlig AA.

29-06-2007 13:45 #9| 0

Løp

Jeg kan også nævne et utal af villains jeg pusher dette flop imod, da jeg bliver callet superlight. Men det opstillede scenario var jo netop uden reads/dynamik, hvor villain ikke aner om 27 er i vores range, men jeg mener dog stadig at den passive linje er korrekt af nogle af de andre grunde du nævner.

29-06-2007 13:50 #10| 0

Præcis. Skulle også blot lige have det med. Og det er selvfølgelig også ud fra den betragtning at HERO har spillet TAG.

Jeg spiller så aggro at jeg til hver en tid ville pushe, og så ville villian sidde og fryde sig over han endelig havde fanget mig, og autocalle med KQo.

Men er HERO en standard TAG spiller af den skole der var udbredt for et års tid siden(vi 4-better ikke preflop og 3-better meget, meget sjældent flop) er det klart at han ganske enkelt ikke må rykke ind her, omend netop disse argumenter selvfølgelig giver bedst mening hvis villian og hero har historie.

29-06-2007 14:45 #11| 0

@Loep

Lol, overdrivelse fremmer forstaaelsen!

@OP

Baade call og rest er fine her, du gaar aldrig galt i byen. Jeg foretraekker dog restet, da jeg er bange for at miste value paa grimme turns, samt at det stroemliner mit spil bedre.

29-06-2007 18:16 #12| 0

Turbo ud fra forudsætningen om hvordan du spiller er rest klart at foretrække(går ud fra du gør det med QJ,QT,JT, 99, 44 samt par og fd hvis du har spiller 64 eller andet lir.

Men hvis HERO spiller TAG er vi vel enige om det er en fejl at rykke ind her, da en dygtig 5/10 spiller formentlig kaster både AA og AK i kloakken?

29-06-2007 18:24 #13| 0

Hvorfor i alverden går vi ud fra, at Villain er dygtig? Har I set, hvordan han spiller?

29-06-2007 18:32 #14| 0

@phearlezz.

Går ud fra du hentyder til halvpotudstikket og semi gayraiset til 386.

Hehe, kan kun sige at jeg vist kom lidt langt væk fra den oprindelige HH i min sidste post.

Hans linje er skæv og han virker som en fisk der synes hans hånd er fantastisk, nu hvor jeg ser nærmere på den. Bøssoidt udstik og lille 3-bet er ofte noget fisken opfatter som en monster. Om det så er AK eller KK skal jeg ikke kunne svare på, men synes klart han indikerer at han vil til midten, så det synes jeg vi skal komme inden der falder dumme actiondræbere.

Må vist til at kigge nærmere i OPs HH inden jeg poster. Oplagt vi er oppe mod en donk....og så skal vi til bunds og det kan kun gå for langsomt-selvom hans linje ofte er KK.

30-06-2007 00:52 #15| 0

@Loep

Jeg refererede primaert til din comment omkring KQo, som nok var lige i overkanten ;-)

30-06-2007 00:59 #16| 0

Ja det var jeg med på, hehe.

Men jeg har i hvert fald ikke sagt for meget, hvis jeg siger at der aldrig er nogle der har smidt AK til mig i dette spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar