NL1000 Rivered str8 med 99, raise?

#1| 0

Seat 1: Leatherass9 ($980 in chips)
Seat 2: Sauce123 ($1000 in chips)
Seat 3: Raoeoiku ($1918 in chips)
Seat 4: IchhabRücken ($1478.05 in chips)
Seat 5: hardkAre ($1117 in chips)
Seat 6: memori ($763 in chips)
IchhabRücken: posts small blind $5
hardkAre: posts big blind $10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hardkAre 9 9
memori: calls $10
Leatherass9: folds
Sauce123: raises $40 to $50
Raoeoiku: folds
IchhabRücken: calls $45
hardkAre: calls $40
memori: folds

*** FLOP *** 8 T 2

IchhabRücken: checks
hardkAre: checks
Sauce123: checks

*** TURN *** 8 T 2 7

IchhabRücken: bets $80
hardkAre: calls $80
Sauce123: calls $80

*** RIVER *** 8 T 2 7 J

IchhabRücken: bets $120
hardkAre: ?

Ingen reads udover han virker fisket.

Raisy Daisy? Og til hvor meget? Bemærk at vi har en mand bag os selvom jeg er ret sikker på at Sauce ikke har flush.

Hans $120 bet var instant.

22-11-2007 13:08 #2| 0

Sådan som jeg ser det er der 3 muligheder:

Call

Raise for value (Evt et clickraise?)

Raise som bluff (Overbet AI?)

22-11-2007 13:10 #3| 0

Hvorfor raise? hvis du raiser, regner du så med, at blive callet af noget du slår? Jeg ville nøjes med at calle.

22-11-2007 13:12 #4| 0

Nej det gør jeg ikke, men på den anden side regner jeg næsten heller aldrig med at villain har flushen, så hvis jeg via et overbet derfor kan folde en evt 9'er, så slipper jeg for at splitte potten.

22-11-2007 13:17 #5| 0

Ja den er jo ikke let når vi ingen reads eller dynamik har...

Jeg tror jeg vælger at skyde på flop, det er trods alt en 3 way pot og mod alm. modstandere ville de fleste smide høj kort og små pp i den her situation, hvorfor jeg vurderer der er en god chance for at tage potten ned med det samme.

Som spillet tror jeg bare jeg caller river af 2. grunde:

1. Kan ikke rigtig se hvad Icha skulle calle et raise med, som vi slår (han har vel næppe checket med set eller overpar på det flop 3-way).... Jeg syntes hans hånd lugter langt væk af noget AJ med en ruder (ved godt det er meget specifikt, men hvilke andre hænder skulle han spiller på den måde, med mindre han har ramt set i 7)

2. Hvis vi har slået Sauce folder han vel højst sandsynligt hvis vi raiser, mens vi jo nok godt kan få et call med en del hænder vi slår.

Ja der er selvfølgelig en der kan sidde med 9, men det er dog ikke særlig sandsynligt alene af den grund at du har 2, desuden mener jeg ikke der er særlig sandsynligt nogle ville smide 9´eren her.... hvis en havde flushen ville han vel raise turn (jeg havde ikke smidt en 9´er)

22-11-2007 13:44 #6| 0

Jeg kunne godt finde på at 3-bette preflop da Sauce's raise sagtens kunne være noget "limpers tax" og med en caller på knappen (som formentlig er semi-weak -- ellers havde han vel 3-bettet?) så lugter det af et oplagt squeeze.

Jeg kan ikke helt bestemme mig for om at det mest profitabelt at squeeze eller kalde for set-value -- jeg hælder dog til squeezet.


Som Laur kunne jeg godt finde på et leade floppet.

Som spillet kalder jeg bare river -- jeg kan ikke se hvilken hånd som vi slår som kan kalde os.

Jørn

22-11-2007 16:49 #7| 0

Sauce123 er ret TAG og PF mener jeg ikke rigtigt der er noget at diskutere.

Et floplead er ikke noget jeg praktiserer med denne hånd mod unknowns 3way på 5/10. Dermed ikke sagt at floplead ikke er en del af mit arsenal, men det er som oftes mod spillere jeg kender og derfor bedre kan tolke et evt raise. At leade mod unknowns 3way med middle pp er selvmord IMO.

River:

Tja, jeg er heller ikke tosset med mulighed 2. Det er mest 1 og 3 der fanger, og jeg kan ikke helt forstå at i så hurtigt affærdiger at shove som bluff - Sauce123 har stortset aldrig flushen, han checker 999/1000 IKKE et FD på floppet som PF raiser. Kender ikke fisken, men grundet betsizing kan jeg næsten heller aldrig se ham ducke op med en made flush? Og kan sagtens se ham dukke op med en 9 for split, spg. er IMO om han folder den til et push?

22-11-2007 16:59 #8| 0

Laur

Du ville ikke smide en 9er til et overbet på river? Q9? En underligt spillet flush? Det lyder ikke som en særlig god forretning at calle med en 9er her i villains spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar