NL1000: Riverbeslutning

#1| 0

villain spiller 29/26/2 med en 3bet % på 16, over 1600 hænder..

han har i denne session spillet super aggro og flippet for et godt ord. og synes ikke han er super god postflop.
lige inden denne hånd har han stacket mig af 2 gange, først med QQ mod KK, og bagefter med TT mod AKs.
han har 3bettet mig et utal af gange, og det er nok det der gør at jeg laver dette kald oop preflop.

River beslutning?

(1277$ eff.)

Hand #7686311942 begins at 2009/01/08
Dealing down cards
Dealt to Hero Q J
AKsping posts the small blind of $5
KNUBBOOO posts the big blind of $10
Hero raises to $30.
gee_lefler folds.
THGIL_FO_YAR raises to $110.
AKsping folds.
KNUBBOOO folds.
Hero calls $80.
Dealing Flop T 7 5
Hero checks.
THGIL_FO_YAR checks.
Dealing Turn 3
Hero bets $155.
THGIL_FO_YAR calls $155.
Dealing River J
Hero bets $225.
THGIL_FO_YAR raises to $1,012, and is all-in.

09-01-2009 13:41 #2| 0

Af en eller anden årsag så har THGIL_FO_YAR den ALTID mod mig, så jeg folder river.

Jeg synes dog også at dit river-valuebet er til den noget tynde side. Desuden folder jeg nok preflop (som du selv er inde på).

Jørn

09-01-2009 13:47 #3| 0

@Thyssen

Jeg syntes da et klonket toppar på riveren er et ret indlysende valuebet? Hvorfor mener du at den er tynd?

09-01-2009 14:09 #4| 0

Flop er vel crucial her. Reraised pot og han c-better ikke et T-højt (lavt) flop uden farvetræk i position, så det ligner jo en meget stærk hånd eller nottingham. Han caller kun turn, nu er hans range vel endnu mere polariseret - nottighams sandsynligvis gone. Han har stadig monsteren eller picker et -træk op. På river completer bagdørstrækket på din TPSemiKicker og imo shover han ingen hænder her du kan slå. Selvfølgelig kommer der sikkert et sygt bluff, som han smasker op i fjæset på dig engang imellem, men ellers har han den da...

09-01-2009 14:43 #5| 0

Jeg synes du har et klokkeklart fold preflop, men den har vi været inde på.

Flop er obv std, men turn er jeg derimod ikke videre pjattet med.
Dette skyldes, at han som oftest checker så tørt et board med en handske, som har show down value, men som ikke kan klare heat. jeg finder hænder som 88,99 JT eller AK vældig sandsynlige og mener klart vi bør vægte hans range mod disse hænder efter hans flopaction. Jeg checker således klart oftest turn igen med air, fordi jeg tror han caller med rigtig mange hænder.

River er lidt lala. Jeg tror ikke han har noget kæmpe med mindre han har ramt noget bagdørsballade, da mit klare indtryk af ham er, at han som regel får bygget potten noget før med sets.

Men 89, Ax, JJ og JT og en række andre holdings rammer godt, og siden hans linje ikke rigtig giver mening, tror jeg ikke han vælger at lave dette som bluff-med mindre han nu indser at 88 og a høj ikke er god og vælger at bluffe.

Tæt fold og i og med jeg tror du skal b/f er jeg ikke sikker på bet er godt, fordi hans sandsynlige del af rangen du owner ikke betaler, men ind i mellem laver retardo bluffs.

c/f eller c/c river.

10-01-2009 13:55 #6| 0
OP

bumb. flere comment?

10-01-2009 14:04 #7| 0

Jeg vil også folde, ligger ham på hænder som 10J eller 89

10-01-2009 15:06 #8| 0
OP

TJ og 89 er slet ikke i hans range, dem stikker han helt sikkert ud med på floppet.

10-01-2009 17:14 #9| 0

Hans total AF er kun 2, han stikker ikke nødvendigvis ud med JT på floppet. Dog giver hans linie fin mening med bagdørsfarven, jeg er bare ikke vild med at give folk for meget credit for linier, som villain tager her.

Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg gør, når jeg herocaller får jeg vist nuts i fjæset, folder jeg viser han bluff.

Det blir på feeling.

10-01-2009 18:52 #10| 0
OP

ok, tror ikke der kommer mere ud af denne post. jeg kan afsløre at jeg brugte alt min tid, (super med 15sec).. og endte med at calle grundet hans linie. og han viser heldigvis AKo..

10-01-2009 23:18 #11| 0

Du havde ikke lige en tanke om, hvad han ville gøre til din betsizing?

11-01-2009 15:07 #12| 0
OP

jo, jeg havde faktisk en tanke om at hvis jeg lavede et "blockingbet/valuebet" kunne han finde på at komme over toppen sådan her med skum, og at han bare ville calle med en hånd med showdown value. hvis jeg havde bettet ala. 450, og han restede, er jeg ret sikker på jeg havde fundet et fold frem..

men kan ikke helt finde ud af om jeg bedre kan lide at C/C river her, eller om et valuebet er helt skidt her på river. hvordan ville du spille den AB?

11-01-2009 16:45 #13| 0

Som jeg kan se, at du spiller preflop, og han adjuster til dit preflopspil, så ville jeg, hvis jeg var dig, check-folde river.. Hvad jeg gør, og på hvilken måde jeg gør det, er en helt anden situation.

- AB

11-01-2009 16:58 #14| 0
OP

okay, kan godt være jeg ikke har spillet hånden optimalt. men check fold river mod ham her er decideret elendigt imo. måske derfor du spiller højere end jeg.

11-01-2009 17:19 #15| 0

Jeg ved ikke om jeg bryder mig om turn/river kombo'en medmindre du med vilje better så lavt for at induce. Når du leader turn i en RR pot, hvor villain har checket flop bag, så vil jeg nok nærmest aldrig forvente, at han folder.

Hader betsizen som valuebet, da du højst sandsynligt ikke ville bruge samme size med flush,89,TJ,TT,JJ,bluff,. Men som induce er jeg vild med det, især når vi ser på dynamikken mellem jer.

Du får TT og JJ ind preflop, så disse har han udelukket fra din range.

At det så ikke var meningen det var et bevidst induce bet, well... :o)

-Chris

11-01-2009 20:21 #16| 0

@Xnuu: Jeg siger ikke, at JEG check-folder. Jeg siger, at som du spiller, og som han adjuster til dit spil, bør DU check-folde. Jeg mener i øvrigt, at check-call ALDRIG er en option i det her spot.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar