NL1000, Q6s river bluff

#1| 0

Hey

Villian er TAG regular som ikke virker specielt tricky og godt kan folde hænder. Hans stats er 19/15/3,5. Er lidt i tvivl om mit bet på river er +EV. Jeg er godt klar over jeg ikke repper en mega bred range. Villians linje virker dog også meget svag, hvorfor jeg better. Hvor meget tror i en std. villian folder her uden dynamik? Har selv spillet 30/25/3 altså semi lagish. Vigtigst af alt, er det +EV? Bordet er desuden lige breaket op og vi har kun spillet ca. 20 hænder HU.

***** Pacific Hand History for Game 211990629 *****
$5/$10 Blinds No Limit Hold'em - *** 12 19 01:31:47 2008
Table Habano (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 2
Seat 4: bokinjo ( $940 )
Seat 6: HERO ( $1060 )
HERO posts small blind [$5].
bokinjo posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6 Q ]
HERO raises [$25].
bokinjo calls [$20].
** Dealing Flop ** [ J, 5, A ]
bokinjo checks.
HERO bets [$45].
bokinjo calls [$45].
** Dealing Turn ** [ 4s ]
bokinjo checks.
HERO checks.
** Dealing River ** [ 7d ]
bokinjo bets [$94.5].
HERO raises [$332].

19-12-2008 19:36 #2| 0

Uha...kan ikke li' den når du har pos. Havde du været oop og checker turn, ser han det måske som et misset c/r, men at checke bag for at raise en blank river tvivler jeg på han køber.

Han ligner noget A8-AT/AQ når han vb river. Ved ikke om han er typen der mucker til er større bet, men det kommer måske også til at se mistænkeligt ud?

Du ligner imo kun 77/A7/86 her, og det er en alt for narrow range til han smider Ax. Eneste der taler for er at der absolut ingen draws er på floppet, som han kan sætte dig på.

GA

19-12-2008 21:57 #3| 0
OP

Repper jeg ikke en hel masse runner 2 par combos? Tror toppen af villians range er AT her, men spørgsmålet er så om han overhovedet kan folde et A? Synes dog mest af alt at hans bet på river ligner et svagt es, en svag jack og self en hel masse bluffs. Jeg raiser river med alle 2 par combi.

Selvom min linje ikke er optimal for et bluff, er det så virkelig forfærdeligt at raise river når villians range er så svag?

19-12-2008 22:40 #4| 0

Synes det er lidt omsonst at diskutere en hånd som den her. Ja, det er et ok spot at bluffraise engang imellem, medmindre han er gal på dig, og så længe du ikke gør det alt for ofte. Det er naturligvis ikke rigtigt, at du kun repper A7/86/77.

Det altafgørende er at finde den korrekte frekvens at bluffraise med, og det er svært at komme med et ordentligt bud på det uden at kende mere til villain.

I øvrigt er det ret std. at ca. 9/10 posts af denne type på PN bliver besvaret med: "Dårligt bluff, du repper nada, jeg ville snapcalle dig light med blah blah". Det er altid lidt nemmere at calle light, når man kender modstanderens hånd.

PS: No offense, GA :)

19-12-2008 23:48 #5| 0

@LOD

Non taken, men fortæl mig om du mener Hero typisk spiller f.eks A4/45 der rammer turn med et turn check, når villian ikke viser styrke på floppet?

Forventer villain at hero raiser hænder som J7/J4 oop for ellers ser jeg ikke hvilke 2par combos villain skal mucke til.

Hvor ofte smider villain A-rag her til 200~ mere på en linie der ligner idk?

Reverse den og sig Hero har A3s...ser det ikke nogenlunde realistisk ud med stats og weakish/nontricky tendenser? Smider du så A3 her?

GA

20-12-2008 01:51 #6| 0

Hero er ikke OOP og åbner bare knappen HU. Afhængigt af villain og flowet i matchen, kan han åbne med J7o, J4s, eller 2 kort fra Uno dér. Vi er til gengæld helt enige om, at hero næsten altid byder turn med 2 par og esser, men det er stadig ikke korrekt at udelukke dem kategorisk. 75, 86, 77, J7, 74 og nogle gange A7, 63 og andre festhænder er ganske realistiske. Uanset hvad giver det ikke mening at sige, villain bare skal autocalle det river raise, fordi hero repper snævert. Hvis hero eksempelvis aldrig bluffer i det spot, er det jo underordnet, om han så kun reppede én eneste combo.

"Reverse den og sig Hero har A3s...ser det ikke nogenlunde realistisk ud med stats og weakish/nontricky tendenser? Smider du så A3 her?"

Det ville være ret umuligt at svare på uden at kende til de sidste 20 hænder, hvordan hero ser mig, hvordan jeg ser ham osv. Men hvis jeg ikke havde anden info end den i OP, så folder jeg ret ofte et naked A i det spot på Pac 5/10.

Jeg siger ikke, at man som std. nødvendigvis skal raise river, men det er i hvert fald et ok spot at gøre det i engang imellem

20-12-2008 01:55 #7| 0

... 'Afhængigt af villain og flowet i matchen, kan han åbne med J7o, J4s, eller 2 kort fra Uno dér'

Som du dog kan sige det ;-)

20-12-2008 02:29 #8| 0

--

20-12-2008 09:37 #9| 0

"Jeg siger ikke, at man som std. nødvendigvis skal raise river, men det er i hvert fald et ok spot at gøre det i engang imellem"

Nej jeg siger heller ikke man ALDRIG bør raise river....der er vel intet der er absolut, men når man snakker analyser, men linien kommer til at afvige tilpas fra "normen", at villain finder et kald frem ofte nok med den range vi sætter ham på, til at det efter min mening ikke er profitabelt.

Hero HAR spillet 20 hænder mod villain, og er ikke selv sikker på riverraiset er +ev. Du folder ret ofte et naked A i det spot, men hvor ofte, og hvad med A8-AT?

PS. Jeg skal erkende at jeg ikke spiller meget HU, men kald det hvad du vil, button raise eller ej...hero acter oop på samtlige streets, hvilket du åbentbart heller ikke mener påvirker rangen overhovedet. Fair nok...hvis dynamikken på PAC efter 20 hænder HU dikterer at man raiser med any2 fra knappen med 100bbs, så er det self noget jeg IKKE var klar over.

GA

20-12-2008 11:04 #10| 0
PS. Jeg skal erkende at jeg ikke spiller meget HU, men kald det hvad du vil, button raise eller ej...hero acter oop på samtlige streets, hvilket du åbentbart heller ikke mener påvirker rangen overhovedet

Jeg ved ikke, om vi læser den samme hånd længere, men i den jeg læser, har hero position. Det er ret std. at knappen/SB acter first HU og sidst postflop. Og ja, self betyder det alverden, om du er OOP eller ej.

Hero HAR spillet 20 hænder mod villain, og er ikke selv sikker på riverraiset er +ev

Faktisk har han spillet mere end 20 hænder med villain, men de sidste 20 er HU og derfor vigtigere. At han poster hånden gør ikke nødvendigvis et river raise til et dårligt eller marginalt move. Folk poster de mest trivielle beslutninger hele tiden (ikke at denne er det).

Du folder ret ofte et naked A i det spot, men hvor ofte, og hvad med A8-AT?

A8-AT er praktisk talt samme hånd at betale med. Nu handler hånden jo ikke om, hvordan jeg vil reagere på et river raise, men jeg er ret sikker på, at jeg vil hero-calle noget oftere end en std. 19/15 nit.

Fair nok...hvis dynamikken på PAC efter 20 hænder HU dikterer at man raiser med any2 fra knappen med 100bbs, så er det self noget jeg IKKE var klar over.

Jeg ved ikke, hvor du spiller HU normalt, men der bliver som nævnt normalt åbnet med alt muligt lort fra knappen - heraf festhænder som J7 og J4 (afhængigt af hero og villain obv). Villain har ingen grund overhovedet til at udelukke en masse 2-par kombi pga. pre action.

Min pointe mht. Pacific 5/10 var bare, at folk er rimelig sløve, og derfor er der ganske pæn sandsynlighed for, at en nitty dude mucker en rigtig stor del af sin range til et river raise her. Vi bliver åbenbart ikke enige, så lad os bare stoppe her. Du mener, det er et skidt spot at bluffe i og bør gøres meget sjældent eller aldrig. Jeg mener, det er et fint spot og bør gøres med en vis frekvens, medmindre nogle specielle faktorer taler for noget andet. Som jeg også skrev i mit første indlæg, synes jeg det er lidt omsonst at diskutere en hånd som den her, men nu lykkedes det os alligevel at gøre det.

God lørdag :)

20-12-2008 11:17 #11| 0

@LOD

Tja jeg synes altid en diskution er værd at tage, såfremt man har mulighed for at lære noget.

Som du antyder finder jeg ikke situationen oplagt at raise i, men jeg indrømmer samtidig at jeg har +90% af mine hænder på 5max. Derfor opfatter jeg også sansynligheden for at blive kaldt ned hed, for større end ved et std. 5/6max shorthanded game, specielt fordi villain har set Hero lagge den op inden de gik HU.

Selvom jeg vil give dig ret i at mange tråde herinde hurtigt bliver affejet med et : "Dårligt bluff, du repper nada, jeg ville snapcalle dig light med blah blah", så er det her imo en af de hænder hvor det måske passer bedre end avg.

Selv god lørdag ;)

GA

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar