NL1000 Live: Pocket eights

#1| 1
MESTERBLOGGER

Nok ikke den mest underholdende hånd, men er i tvivl om hvad det rigtige play er.


Min stack er $1200 med blinds $5-$10. En frisk spiller åbner til $30 UTG. Han har mig dækket. Godt nok er han frisk, men han forstår godt position og ranges, så han åbner bestemt ikke med any two. Vil tro hans åbningsrange i den position består af KJsuited+ og 66+ plus måske nogle 98/T9 suited. Jeg er next og caller med 88, 3 andre vil være med. Pot: $165

Flop: 993. Åbneren er first to act og overbetter $175. Det er min tur. Hvad gør i her med 3 til at acte bag. Vi har alle cirka samme stacks.

01-07-2023 14:53 #2| 2

Jeg tager en kedelige udvej og folder, du har 3 mand bagved til at acte, og initial raiser må have en ok hånd når han overbetter potten ud i 4 mand, sætter ham på enten trips eller nfd. Tænker ikke han spiller 1010 - aa sådan der hvis han er nogenlunde sane.

Redigeret af BUMS4 d. 01-07-2023 14:56
01-07-2023 14:55 #3| 5

Fold 10/10 og brug forsat mere krudt på ranges.
Tænk over hvor mange sjovere hænder du kan have at fortsætte med og hvor langt nede 88 er på listen over de hænder du gerne vil i krig med her :)

01-07-2023 17:04 #4| 0

For mange til at jeg tør noget fancy.

 

 

BUMS4 skrev:

Jeg tager en kedelige udvej og folder, du har 3 mand bagved til at acte, og initial raiser må have en ok hånd når han overbetter potten ud i 4 mand, sætter ham på enten trips eller nfd. Tænker ikke han spiller 1010 - aa sådan der hvis han er nogenlunde sane.

 

 Hvordan spiller du overpar (som UTG)

01-07-2023 17:46 #5| 0

Du har investeret 30$, er det værd at komme AI i dette spot? Det synes jeg ikke. :-)
Havde det været Heads up, havde jeg pillet et turn, men 4-vejs..... Fooooooold.

01-07-2023 18:06 #6| 0
MESTERBLOGGER

Got it, easy fold.

Det tog mig da også kun 10-15 sekunder at ramme mucken, men blev lidt i tvivl bagefter. Alle foldede, så han samlede nemt den $165 pot op. Han spurgte bagefter proen på hans højre om hvordan han syntes han spillede sin AK i det spot? Hans svar var at hans sizing var for høj da kun trips caller eller raiser med de spillertyper på bordet. Han anbefalede en lavere sizing næste gang. Mine tanker var at et nfd var det mest realistiske i hans range så mine odds var ok til et call eller raise men med 3 bag turde jeg ikke trykke på aftrækkeren. Der er selvfølgelig masser af andre kombis i hans range som har mig crushed. I og med han er sticky ville det nok havde været fortsætte at calle som i alle ser ud til at være enig i.

Redigeret af morfarnissen d. 01-07-2023 18:10
01-07-2023 18:58 #7| 0
morfarnissen skrev:

Got it, easy fold.

Det tog mig da også kun 10-15 sekunder at ramme mucken, men blev lidt i tvivl bagefter. Alle foldede, så han samlede nemt den $165 pot op. Han spurgte bagefter proen på hans højre om hvordan han syntes han spillede sin AK i det spot? Hans svar var at hans sizing var for høj da kun trips caller eller raiser med de spillertyper på bordet. Han anbefalede en lavere sizing næste gang. Mine tanker var at et nfd var det mest realistiske i hans range så mine odds var ok til et call eller raise men med 3 bag turde jeg ikke trykke på aftrækkeren. Der er selvfølgelig masser af andre kombis i hans range som har mig crushed. I og med han er sticky ville det nok havde været fortsætte at calle som i alle ser ud til at være enig i.

 Man kan jo sige at hvis den bedste hånd ( for dig) i hans range er et NFD med to overkort og du har tre bagved der alle kan have ramt, så gør det jo bare dit fold endnu nemmere. 

 

01-07-2023 19:33 #8| 0
Junior skrev:

For mange til at jeg tør noget fancy.

 

 

 

 Hvordan spiller du overpar (som UTG)

 Virker som et godt spot at chekke dit overpar, og evaluere action.

 

02-07-2023 21:40 #9| 1

Han virker som en gut, vi gerne vil spille mod i position - jeg overvejer at isolere ham preflop med er 3-Bet til 80 - 90, hvis ikke det er et bord, hvor man får 3 kalder bag alligevel. Aktuelt får du måske et 4-Bet i smasken og har en nem beslutning med 88. Hvis ikke så er det et oplagt flop at bette småt og komme billigt væk eller få 50$ Bet ind på floppet og evaluere på turn og evt. river. 

Det kan føles som en linje, hvor vi opsøger varians, men det giver i min bog meget mere kontrol over potten og får ofte svagere spillere til at spille deres hånd tæt på face up. 












Redigeret af los_champ d. 02-07-2023 21:43
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar