NL1000 3-handed, river bluff

#1| 0

Villian er regular og spiller noget ~ 25/20/3, altså rimelig standart. Ingen vild dynamik indtil videre. Jeg har spillet en del fra BB vs SB og jeg føler mit call på floppet viser mere styrke end reraise. Villian c-better desuden nærmest hele sin range på floppet.

Kommentare ønskes til alle streets.

***** Pacific Hand History for Game 181111376 *****
$5/$10 Blinds No Limit Hold'em - *** 12 19 03:16:25 2008
Table Santa Cruz (Real Money)
Seat 7 is the button
Total number of players : 3
Seat 5: kekec83 ( $1831.62 )
Seat 6: HERO ( $1407.25 )
Seat 7: bokinjo ( $1608.62 )
kekec83 posts small blind [$5].
HERO posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J K ]
bokinjo folds.
kekec83 raises [$30].
HERO calls [$25].
** Dealing Flop ** [ 7, Q, Q ]
kekec83 bets [$52].
HERO calls [$52].
** Dealing Turn ** [ A ]
kekec83 checks.
HERO checks.
** Dealing River ** [ 8 ]
kekec83 bets [$134].
HERO raises [$499].


19-12-2008 16:09 #2| 0

Du repper ikke ret meget og bliver formentlig kaldt light, men får formentlig villain til at folde sine bluffs (som du jo faktisk ofte har slået med top nopair) og måske nogle light vb's (f.eks. 98).

Jørn

19-12-2008 16:12 #3| 0

Synes helt bestemt vi er nød til at bette turn her!!

1) Det ville vi gøre hvis vi havde en dame

2) Ellers spiller vi totalt i blinde, han kan stadig godt havde en dame her og også AQ eller endda AA.

Mener derfor du skal bette turn her!

20-12-2008 07:16 #4| 0

Thyssen said it.
Og bryder mig ikke om et turn bet da rigtig mange Ax hænder nemt kan pot kontrolle sådan et bord.

20-12-2008 08:32 #5| 0

Din linje giver ingen mening. Det eneste du repper er vel 88 eller flushen, hvilket er så snævert at du nok får et light kald af Ax eller 99+.

20-12-2008 14:37 #6| 0
OP

Enig i at min linje ikke er verdens bedste, men jeg kan altså let tage den her linje med en Q i et 3-handed game. Jeg raiser desuden river med de fleste Q's.

Enig med Myth_Dark mht. at jeg ikke mener at turn er et specielt godt kort at bette. Ved at flatte floppet prøver jeg at reppe en masse mellempar og til tider en slowplayet Q. Better jeg A'et snævrer jeg min range indtil en Q og at jeg har flattet med A høj, mener derfor ikke en tænkende villian bør folde ret meget der.

Laver mit river play af ovenstående årsag. Caller jo floppet for at lave noget lir på turn, da den slår et A, som ca. er det eneste kort jeg ikke ville se, så prøver jeg en lidt alternativ linje -> hvorfor min linje selvfølgelig ikke bliver verdens bedste.

Tak for kommentarene. Tror jeg vil pille det her play ud af bogen, kan godt se min linje er noget lort.

21-12-2008 18:12 #7| 0

Raise preflop, raise flop, bet turn.

Som spillet er det en hel anden verden. Hvad vil du ligne? slowplayer du meget?

21-12-2008 21:00 #8| 0
OP

@tinamus
Nej slowplayer ikke synderligt meget, er som skrevet også klar over linjen ikke er speciel fornuftigt, og raiser fordi jeg synes vllians linje er svag.

Reraise preflop er self en mulighed, men ser mere eller mindst lige så meget i bare at flatte en hånd som spiller udmærket post flop. Raise flop repper jeg intet og vælger at flatte da jeg mener jeg repper en hel masse middlepairs. A'et på turn ødelægger min action og bluffet på river er vel et desperat forsøg på at redde hånden. Men er slet ikke enig i dine std. betragtning, prøver at se lidt alternativt på tingene. Især reraise preflop synes jeg er et svagt spil. Du mister action fra alle hænder du spiller godt imod og får 4-bets fra de fleste hænder hvor du er bagud. KJo spiller mega dårligt i en reraised pot men fin i position mod en bred range.

21-12-2008 23:54 #9| 0

Tror villain er en meget god fyr at lave den slags plays på. Han giver sku som regel folk kredit, specielt ved de spots, hvor man ikke repper særligt meget, men det også er oplagt, at man ikke gør det.

22-12-2008 00:45 #10| 0

virker mere eller mindre at du har rodet dig ud i noget hvor du ikke kan bunde, og beslutter dig for at du ikke vil give hånden op.. tror ikke det er profitabelt i længden.. men det kommer jo an på historie mellem dig og ham, og derfor kan vi andre ikke svare på dig spørgsmål.

22-12-2008 02:44 #11| 0

Preflop er lidt iffy. Stacks er fine til et call, men reraise er også mulighed mod en frisk villain. Argumenter for begge afhængig af flere faktorer som ikke er givet i din indledning...

Flop:
Tror helt sikkert det er her den går galt. Er i forvejen ikke tilhænger af extensive 'floating' (som jo egentlig bare er tyrecalls i forklædning :P).
Du skriver:

"Raise flop repper jeg intet og vælger at flatte da jeg mener jeg repper en hel masse middlepairs."


Tja, jeg repper personligt ikke så mange PP her - Giver du ikke nakke preflop med middle pairs??

Så er det kun luft og random Q og 7ere tilbage, men alle Q raiser turn og alle 7ere hejser ikke riveren... Hvilket betyder der er kun er luft eller 77 tilbage på riveren, så FE er helt i bund...


damster

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar