NL100, What to do?

#1| 0

Hej PN,

Her en hånd jeg spillede den anden dag, som jeg har tænkt lidt over og godt kunne tænke mig at få lidt kommentarer på flop, turn, river og betsizes.

Grunden til at jeg åbner QJo UTG i 5 handed er fisken sidder i SB og vil gerne spille den mod ham, men!

CO er dansker, måske herinde. Min stats på ham er 24/16 over en lille sample. Sætter ham til at være en ok reg. Har ikke set ham lave numre, før denne hånd.

Flop cbetter jeg hver gang med en flatter i nakken, kan ikke helt tyde hans raise, da det ingen mening giver. Sets ville han sikkert slowbette mindst et street, TP hvorfor skulle han raise den?

Turn, checker turn for at se situationen an og vurdere, med hans check, sætter jeg ham på et PP og tanken er at skyde ham af på river.

River blanker og jeg skyder halvt pot, da jeg selv synes at mit call på flop raiset, gør at jeg repper enten K eller A.

Han ser sikkert hero som noget 24/16 over denne lille sample(50)

Hvad siger PN?


Boss Media - €1 NL (5 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 3: www.pokertracker.com

SB: €40.72
BB: €149.80
Hero (UTG): €120.70
CO: €100.00
BTN: €63.75

SB posts SB €0.50, BB posts BB €1.00

Pre Flop: (€1.50) Hero has J Q

Hero raises to €3.50, CO calls €3.50, fold, fold, BB calls €2.50

Flop: (€11.00, 3 players) 4 K 9
BB checks, Hero bets €7.00, CO raises to €17.00, fold, Hero calls €10.00

Turn: (€45.00, 2 players) A
Hero checks, CO checks

River: (€45.00, 2 players) 6
Hero bets €22.50

12-02-2011 02:11 #2| 0

Hvad er din plan når du caller flop? Som udgangspunkt forventer jeg, at CO er mindre tilbøjelig til at bluffe i en 3vejs OG mod en UTG raiser - desuden er der ingen draws derude. Derfor kan jeg ikke lide dit flop call. Du mangler dog at sætte suits på, de gør måske tingene anderledes.


Som hånden udspiller sig er bet på river sikkert fint.

12-02-2011 02:53 #3| 0

Hey,

Først vil jeg kommentere følgende: "Grunden til at jeg åbner QJo UTG i 5 handed er fisken sidder i SB og vil gerne spille den mod ham, men!"

Det er ikke en ordentlig argumentation for at åbne QJo UTG.

Hva repper vi lige her? Set eller AK? Hmm... Har du stukket fingeren ud i luften og ladet den føle på vindretningen? Og nu blæste den så på float flop oop for at se et ace in da hole på 4. kortet og donk bette blankenstein på riven?

Omvendt har vores 2. kaptajn valgt at semiklikke et tørt flop for at checke Aet, som du like never har i din range nu og så håber han vel på et billigt SHOWDOWN?!

Anyways, hvilken range kalder BB UTG åbning med? Er han meget stram, som de fleste BB ved UTG åbning?

12-02-2011 03:04 #4| 0

Hej,

Tina, den med fingeren har dog ikke prøvet. Men fisken spillede 50/14 eller noget i den stil og foldede virkelig meget til cbet. Så ja, du har da sikkert ret og det er jo derfor at jeg poster hånden fordi jeg er i tvivl, men jeg så value i spillet, bare ikke med CO i potten.

Hvorfor er det jeg aldrig har K eller A i min UTG åbningsrange og caller 3bet?
Jeg vil da ikke mose ind over ham med TP, hvis jeg havde den.

12-02-2011 03:08 #5| 0

"Først vil jeg kommentere følgende: "Grunden til at jeg åbner QJo UTG i 5 handed er fisken sidder i SB og vil gerne spille den mod ham, men!"

Det er ikke en ordentlig argumentation for at åbne QJo UTG."

Imo er det en perfekt argumentation for at åbne QJo i et 5-handed game UTG. Virker ret std pga fisken

12-02-2011 03:21 #6| 0

N1colaj, du kan åbne QJo af mange grunde, men jeg kan ikke se, at man kan udelades de andre spilleres frekvenser ved bordet.

Firenze, du har bestemt både A og K i din range. Men du har most likely kun AK lige pt.

12-02-2011 03:24 #7| 0

Betina, sålænge der ikke er én eller flere overaggro 3bettors virker det std nok ;)

12-02-2011 03:30 #8| 0

Heh, jeg kommenterer udelukkende på, at den argumentation ikke alene er dækkende :)

All peace and EP-love :)

12-02-2011 04:07 #9| 0

N1colaj og Betinamus

Dette er et pokerforum og ikke et datingsite :)

12-02-2011 09:45 #10| 0

Jeg folder bare floppet en tur, og du repper for tyndt på river til at få ret mange folds imo, og slet ikke til den pris<3

12-02-2011 10:30 #11| 0

Det er helt okay at åbne QJo UTG i 5max med en stor fisk i blinds, og vi burde gøre det! Vi bør dog ikke gøre det hvis CO og BTN 3better meget IP og/eller flatter bredt i position - så kan vi også komme i problemer, men det er ikke just trenden på NL100 de fleste steder. So far so good.

Floppet; Det er obv et cbet, fordi vi har en smule equity og vi kan reppe en del, især fra vores UTG range. Vi møder et raise med en sizing der skriiiger VALUUEEEE. CO raiser samtidigt med at der sidder en humongus halfstack fisk bagved, hvilket endnu mere skriger af value.

Vi kigger ned i vores hånd, og vi har et gutshot og får en decent pris.. men men men, du har ikke set ham lave numre før og med ovenstående ting i mente vil jeg mene, at vi ikke bliver rige af at flatte gutshots oop hvor der raises smaat med en fisk bag. Derfor må det altså være et fold.

Som spillet.. In case villain har semibluffet har han muligvis nogle aces i sin range, som han checker bag turn, fordi han er bange for din UTG range, men der er no way in hell at villain folder et A eller K for den sags skyld. Ved bare at folde turn undgår du også de her 'svære' spots oop.


Gal en omgang jeg fik skrevet lige her fra morgenstunden!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar