NL100: TT OOP på turn

#1| 0

En hånd fra dagens session.

Player 3 er reg og spiller 19/14/4 med 3bet på 3 % i LP. Hans W$SD er 53%.
Han folder 59 % til cbets på flop og 30 % på turn.

Player 4 er donk med 32/2/4

Hvilken linje tager vi videre herfra?

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($98)
Seat 4: Player 4 ($210.81) Dealer
Seat 5: Player 5 ($100.5) Small Blind
Seat 6: Player 6 ($114.26) Big Blind
Seat 7: Player 7 ($100.02)
Seat 8: Hero ($107.61)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 7: FOLD
Hero: RAISE $3.5
Player 3: CALL $3.5
Player 4: CALL $3.5
Player 5: FOLD
Player 6: FOLD

Flop(Pot: $12)


Hero: BET $9
Player 3: CALL $9
Player 4: FOLD

Turn(Pot: $30)


Hero ?

Redigeret af FoReal d. 27-10-2011 20:01
27-10-2011 19:53 #2| 1

Det er nok tæt på den mest blanke turn du finder, jeg better 1/2-3/4 pot for value. Kommer der et scare card på river check-caller jeg formentlig såfremt han flatter os på turn.

27-10-2011 20:32 #3| 1

Imo er 2eren ikke blank men forbedre faktisk vores hånd kæmpe meget i form af 2par. Vi slår nu 98 og der er mindre kombier af sets.

Bet turn 3/4pot

River bet hvad du tror du kan lokke ud af sådan en tør fætter. Og fold til rehejs.

27-10-2011 20:46 #4| 0

Check/fold tror jeg er fint her. Villain virker ikke som typen, der floater. Han repper fint alle sets, specielt når der sidder en kaldeglad donk i hans baghånd som han ikke har lyst til at lukke ude. Derudover kan vi slet ikke udelukke OP's. JJ tror jeg han spiller således tæt mod hver gang, og andre OP's sidder han også en gang i mellem med. Det er i hvert fald helt sikkert set før. Den range vi gerne vil have value fra er altså hovedsagligt mindre PP's, og det er ikke engang sikkert han forsætter med dem til et bet. Så selvom det er klamt at komme til at folde den bedste hånd once in a while, så tror jeg at et disciplineret fold er bedst.

27-10-2011 20:55 #5| 0

Interessante tanker Meincke.

Men 19/14 reg caller jo også med meget andet end JJ/99/88/22. Der er også 98s/76s/87s/TJ hænder i hans range som forsætter på flop og turn. Med hans lave fold2 cbet på turn synes jeg der skal bettes for value 9/10 gange.

Vi får et af de bedste turn kort til vores TT som også udelukket kombier af sets.

River er nok check/check, nogle gange checkcall vs missed draw stabhappy gut eller vs en der VBer tyndt.

27-10-2011 22:32 #6| 0

Check/fold herfra as well.

Hvis vi better, ønsker vi reelt, at villain har JTs, 98s eller 76s, hvilket kun udgør 8 kombinationer, hvor villain formentlig folder 6 af dem til et turnbet, hvorfor vi alligevel ikke opnår value ved at bette SELV mod disse hænder
(JT og 76 bør foldes og foldes formentlig næsten altid af en nit som villain. Selv hvis villain skulle vælge at kalde (ikke raise), så får han os sikkert af den bedste hånd på river).

Som Meincke er inde på, så flatter villain floppede sets 100% pga donken bag, og overpar er ganske sandsynligt (også bedre end JJ), hvis villain vurderer, han opnår mere value ved at flatte og have mulighed for at få donken med ifht et 3bet vs HERO. Denne vurdering er sikkert rigtig med mindre, der er noget 3bet-dynamik med HERO.

28-10-2011 11:19 #7| 0

Faktisk et ret interessant spot. Min første indskydelse var, at 2'eren obviously er det 2. bedste kort for os, men efter at have tænkt over det, kan jeg faktisk sagtens se merits for at check/folde:

Han er en nit, så det er ikke engang sikkert, at han kalder med suited connectors PF, og der er ingen combis af JTs.
Han kan også sagtens have TT+ (jeg tvivler på, at han 3-better TT og JJ) pga. fisken, og han må formodes at flatte sets + overpairs på floppet pga. fisken.

28-10-2011 15:52 #8| 0

Har hans fold2cbet turn ingen indflydelse selvom han er en strammert?

28-10-2011 19:04 #9| 0

@ zonki

Det har selvfølgelige en indflydelse. jeg håber du stiller spørgsmålet fordi stat-alarmen ringer når du ser en lav fold to turn c-bet
.

Enhver postflop stat skal jo sammenholdes med pre stats og andre relevante post stats.
I dette tilfælde villains formodet call open fra cutoff og hans fold to flop c-bet.

Som du selv skrive er han pre en strammert, hvilke betyder han ikke ser et flop
med en særlig bred range.

Af den forholdsvis nittet range folder han hele 59% til flop c-bet. Det efterlader så
lidt air/weak hands tilbage på turn, at villains lave fold to turn c-bet, ikke er
en indikator af han caller/raiser turn light, men et symptom på ovenstående.

I den aktuelle hånd er der andre faktor, som er vigtigere end villains c-bet stats.
de er allerede beskrevet.



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar