Nl100 - Trips, deep, passiv linie

#1| 0

NL100 6-handed.

Villain har fået sin stack ved at tage en 4-bettet pot ned uden showdown, samt en pot hvor han havde AA mod en gut der ramte TP med KQ - ikke noget specielt.
Han har 3-bettet mig et par gange, hvor jeg har foldet, men ellers ikke det store.
Jeg har tidligere spillet ham, hvor han var stuck, og lavede en del tiltmoves, løse preflopcalls og generelt gik broke meget light, så jeg er et par buy-ins oppe mod ham.
Men han har umiddelbart spillet solidt i denne session, og endnu ikke vist skum op eller virket out of line.
Jeg har været rimelig aktiv og set mange flops, men ellers ikke det vilde. Doblede op på et coinflip inden villain kom til bordet.

Hero ($215) Villain ($260) Button ($120)

Jeg siger $3,5 utg med A7, Villain (utg+1) siger $12, button (som virker meget donket) caller, og jeg caller også.

Flop: 8 A A (pot: ~$37)

Jeg checker, villain better $22, button folder, og jeg caller.

Turn: J (pot: ~$81)

Jeg checker, villain better $39, jeg caller.

River: 5 (pot: ~159)

Jeg checker, villain shover. Jeg skal calle mine resterende ~$142?

Hvad siger folk til river og den passive linie generelt, udover måske fold preflop?

25-03-2009 11:11 #2| 0

Tjaaa jeg havde nok spillet den på samme måde, nok også kaldt preflop når den bliver 3 vejs.

Som spillet har jeg brændt mig på lign. hænder selv når jeg har AQ - for det meste ser jeg AK hos dem når de shover river på nl 100. Om din villian er en tyr og vil gøre det med bluffs eller weaker A ved jeg ikke - tror ikke det er så normalt.

Men thyssen ville nok sige at han ikke potcontroller med toppar i en 3 bettet pot - så mon ikke han heller ikke slipper top trips =)

Men vi er jo dybe, så tjaa tjooo.
Interesseret i at høre hvad andre gør

Allan

25-03-2009 11:25 #3| 0

River er i hvert fald et clear fold i min optik. Din hånd er mere eller mindre face-up som Ax eller JJ. Villain virker lidt ligeglad med, at du caller hele vejen og repper den range, du gør. Han har kun ét mål for øje; valuetowning.


25-03-2009 11:38 #4| 0

Villians range er jo super snæver AK, AQs, JJ er nok de eneste hænder der både 3better pf og sender 3 barrels afsted. Kender ikke villian,men tvivler på at han er ude i skum med over 200BBs. Du ligner jo hvad du er, så det er et fold i min bog.

Det skal siges at jeg aldrig kunne finde et call frem pf! Hånden her illustrerer det perfekt.. Selv når man rammer er man i tvivl.

Som en sidenote vil jeg gerne høre om din begundelse for at sidde ved bordet, med ham på din venstre side. Loose regs, der ofte 3better = -EV oop imo..

25-03-2009 12:03 #5| 0

River ligner et fold. Preflop er mere end spew, vil mene det er på grænsen til insanity ikke at vide det er preflop den aller største fejl er. Rigtig stort leak du har dig der.

25-03-2009 15:35 #6| 0

Automucker preflop.

Jeg vil hellere calle prelfop med 23 fremfor A7

Du aner ik hvor du står i ovenstående, da du har meget svært ved at slippe trips, men på den anden side rarely (if ever) godt inde vs 3 barrels - specielt på Nl100 hvor folk ikke er out of line ofte når de skyder 3 barrels afsted.

Tja tjo river er en situation jeg ikke ville bringe mig i, men som spillet folder jeg river.

Sugeren

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar