NL100 TPTK får modstand på turn

#1| 0

Hej!

Kunne godt tænke mig at høre jer lidt omkring denne hånd, da jeg er i tvivl om hvad jeg bør gøre, og muligvis får sendt mine penge i den helt forkerte retning, IGEN!

Har ikke spillet supermeget med villain før, men han er reg og spiller pt noget 29/21 3B% 8 og pt har han en Call Open% på 15 fra BB.

Seat 3: thestreet09 ( $43.45 USD )
Seat 4: Hero ( $195.07 USD )
Seat 5: FORTHEWIN85 ( $99.00 USD )
Seat 6: puu3 ( $100.00 USD )
FORTHEWIN85 posts small blind [$0.50 USD].
puu3 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A Q ]
thestreet09 folds
Hero raises [$2.50 USD]
FORTHEWIN85 folds
puu3 calls [$1.50 USD]
** Dealing Flop ** [ J, 8, Q ] Pot: 5.5
puu3 checks
Hero bets [$4.00 USD]
puu3 calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4 ] Pot: 13.5
puu3 checks
Hero bets [$10.00 USD]
puu3 raises [$28.00 USD]

Hvad gør I i spottet og hvorfor?

31-05-2011 02:47 #2| 0

Nu spiller jeg ikke cash længere, hvorfor jeg sikkert ikke har ret

men jeg folder i spottet, fordi jeg synes det er sjældent at folk bluff repper en flush. Synes desuden der er en del mulige flushes i hans range, når han flatter i BB og ikke raiser flop.

Kan ikke se ham raise med to par ol. og tror ikke han floater floppet med ingenting.

31-05-2011 10:24 #3| 0

Ingen grund til at bette turn.

- Hvad er det for en range af hænder du vil have value fra når du better?

Jeg checker turn bag og betaler river.

Sugeren

31-05-2011 11:23 #4| 0

Synes turn er et mandatory bet, eftersom jeg forventer han c/c en masse skidt med eller uden diamonds på turn, ydermere undgår vi at stå med en svær beslutning på river, da vi hverken vil se en 9'er, 10'er eller diamond på river. Villain kan således exploite os ved at c/r en masse på turn hvis vi folder A-Q her, men det tror jeg ikke at han tænker over.

31-05-2011 12:06 #5| 0

Jeg synes også turn bet er bedst, hvis vi kun for 2 streets value, er det nok bedre at få den på turn inden alle scarecards falder. Mod nogen kan jeg dog godt finde på at skyde 3 streets for value hvis river blanker.

Vi har næsten altid den bedste hånd, da 2par, straights, sets og FDs næsten altid river flop, så ret let turn bet for value, der er en masse TP/Par + draw type hænder som betaler.

Turn er nok et semi klamt fold, folk exploiter os ikke ofte nok i sådan et spot her.

31-05-2011 13:05 #6| 0

Enig med bet/fold turn.

Air-ish hænder som kan lave dette move på os er primært par + gutter (evt +flushdraw). Det er ikke super likely, at villain er skilled nok til at CR bluffe disse (par til bluf) og hvis villain evt er dygtig nok til det, så er han muligvis også flush heavy nok i dette spot (balanceret) til at vi må mucke anyways.

Vi er så at sige en anelse foran eller langt bagud.

31-05-2011 14:46 #7| 0
OP

@n1co18
"Turn er nok et semi klamt fold, folk exploiter os ikke ofte nok i sådan et spot her."

Hvis folk nu kan finde ud af det, hvordan adjuster du så?

@Ncoa
Fint indlæg imo, og god pointe med at en dygtig villain er god nok til at balancere til at vi bliver nødt til at mucke alligevel.


I spottet når jeg obv. kun at tænke han raiser at han tit raiser floppet med sine FD's, så der er generelt ikke supermange af dem. Sets og to par er også unlikely, så han skal ikke have mange semiwhiffs før jeg kan betale og se river an.

River bringer 9 vi har lidt under potbet tilbage. Villain checker og jeg moser ,best play i situationen?

31-05-2011 16:06 #8| 0

Enig i bet/fold turn, og givet han kalder turn bør river være et valuebet på en blank.

Som spillet på turn er river et mandatory bluff - specielt hvis du tror han forventer, at du folder hænder som du har på turn (eller ikke bluffer dem på river).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar