NL100: TPTK 3-bettet deep

#1| 0

Villain er en semi nitty reg 18/13, som hader mig til døde. Han sviner mig altid i chatten, og mener jeg er den ringeste regular på Betfair, stor vendetta. Jeg har aldrig set ham i nogle mega store bluffs eller noget som helst voldsomt spewy vs mig, men han kan helt sikkert ikke lide at tabe potter til mig.
Hvad er planen fra floppet? Hvad gør vi i forskellige scenarier?

***** Betfair Poker Hand History for Game 551876627 *****
NL $0.50/$1 Texas Hold'em - Wednesday, July 22, 03:02:21 GMT 2009
Table Fluorine 35 6-max (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of active players : 6
Seat 1: yamyammoney ( $174.76 )
Seat 2: Illuminator ( $196.20 )
Seat 3: tigertot11 ( $168.61 )
Seat 4: glenfold ( $129.94 )
Seat 5: sunken1 ( $49 )
Seat 6: HERO ( $197.05 )
sunken1 posts small blind [$0.50]
HERO posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to cerealkilla [ K A ]
yamyammoney folds
Illuminator raises to [$3.50]
tigertot11 folds
glenfold calls [$3.50]
sunken1 folds
HERO raises to [$15]
Illuminator calls [$11.50]
glenfold folds
** Dealing Flop ** [ J 5 K ]
HERO?

22-07-2009 11:33 #2| 0

Altså standard må vel være at c-bette floppet - især da du har det indtryk, at han ikke kan lide at folde til dig.

Hvordan tror du han spiller AA og KK pf? - de fleste vil nok 4-bette dem, da I er så dybe, så som udgangspunkt må vi vel gå ud fra, at din hånd er den bedste, og så gælder det vel "bare" om at få mest mulig value ud af ham a la 3 streets.

Har du yderligere reads på ham, som f.eks. at han spazzer ud, hvis du viser svaghed? - i så fald kunne du selvf overveje et flop-check for at induce, men ellers må bet - bet - bet være vejen frem...

22-07-2009 15:20 #3| 0

Hmmm... jeg ved sgu ikke helt hvad jeg vil her. Det første jeg tænkte her var c-bet 100/100, men det er bare ikke særlig sjovt at komme ind her så dybt mod en spiller som ham.

Jeg vil nok hælde til at lave delayed c-bet, fordi du spiller ret skidt mod den range han fortsætter med, og du vil ikke vide om han har dig, eller semibluffer.

Normalt c-bet er nok heller ikke skidt, men så laver du vel nærmest din hånd om til et bluff med de reads du har på ham. Han spewer ikke, bluffer ikke, og spiller 18/13. Han går aldrig broke med mindre end tptk.... Heller ikke selvom han hader dig.

I situationen spiller jeg sikkert selv så meget på autopilot, at jeg c-better floppet, og på connectede flops er det meget svært at slippe fra den. Kun det faktum at i er dybe gør den en smule tricky.

Jeg vil tro delayed c-bet på alle turns er vejen frem mod ham her. Skulle han selv stikke ud på turn, så kunne jeg godt finde et reraise frem alt efter hvilken turn der kommer, men ellers blot calle. call de fleste riverbets.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hans fold til 3-bet og hans AF.

MVH Skod

23-07-2009 14:20 #4| 0
OP

Den havde jeg ikke på da jeg spillede mod ham, og hvad hvis du vi checker flop og han skyder?

23-07-2009 15:13 #5| 0

Med villains linie preflop har han vel altid et pp JJ eller under, AQ eller en SC som han tager et flop af med pga. position og fordi i er så dybe, og mon ikke han floater floppet med de fleste pp's og AQ? Især hvis han hader at tabe pots til dig.
Så man kan vel bette flop, checke turn og valuebette river for at få mest value fra hans pp-hænder

Det er som Skod påpeger også korrekt at hans raise range på floppet enten har os crushed eller er et draw, og vi kommer ikke ind på floppet mod noget som ikke har os crushet.

Har du nogen ide om hvordan villain spiller postflop i 3Bettede pots? Det lader til i har noget historie sammen.

Hvis vi checker og han skyder, så kan vi vel næppe raise uden at vi kun får action af den del af hans range som crusher os, og hvis vi check/caller så bliver vi vel valuetownet afhængig a hvor mange streets hans skyder med QQ - evt. TT

Svær hånd IMO når vi ikke har mere info om hvordan han spiller 3Bettede pots, men AA/KK har villain vel aldrig i dette spot.

23-07-2009 15:18 #6| 0

Efter som det er en sqz pot, da må villains range være noget mere bred end normalt i 3b pot (også selvom han er 18/13), især hvis han ser dig som aggro spewy reg :P. Vi går helt sikkert stadigvæk efter at stakke af.

Selvom villains range stadigvæk skulle være noget mere tight, da vil KQ, AQ, QQ, AJ calle ihvertfald en gang, så helt klart cbet!

23-07-2009 15:50 #7| 0

@ Joonas

Jeg vil hellere gå efter CR eller C/C, hvis han skulle skyde, end C-bettet. Checker han bag får du pot-kontrol, skulle han skyde, så vil det være read-afhængigt om jeg helst vil CR eller C/C. Jeg tror jeg vil C/C mod ham her og håber på en blnk turn for derfefter at CRAI når han spasser ud på turn. Ved at få turn i spil inden stakken kommer ind, så bliver hele draw-delen af villains range en ok stor underdog, som vi kan få value fra i modsætning til hvis vi kommer ind på floppet.

På den måde kan vi muligvis også holde KQ inde i potten.

Det blev vidst samme smøre som sidst ca. med undtagelse af c/c flop og Crai turn forslaget....

Uanset hvad, så synes jeg ikke den kan slippes, men muligvis noget pot-control... er aldrig sjovt at stacke med TPTK 200 bb's dybe mod en nit.

23-07-2009 16:51 #8| 0

@ skod og Joonas

Hvis det kan hjaelpe har jeg 540 haender paa vores skurk at 0.5 - 1

17/13/19/4.6

Fold to 3-bet: 29%

AF: 36 (total), 44 (flop), 27(turn), 25 (river)

Fold til C-bet: 50%

MVH

23-07-2009 17:08 #9| 0

@ Kraamer... Kan ikke lige finde rundt i de tal der... hvad er de 19, og hvad er de der AF... er det 3,6 4,4 2,7 og 2,5 eller hvad?

23-07-2009 17:21 #10| 0

Sorry, haaber det her er mere tydeligt.

VPIP - 17
PFR - 13
Steal - 19
Aggression - 4.6

Aggr. Frequency total - 36%
Aggr. Frequency flop - 44%
Aggr. Frequency turn - 27
Aggr. Frequency river - 25%

24-07-2009 02:29 #11| 0

Jeg c-better 2/3 pot og forvente at tage den ned ret ofte, da en stor del af villians range må være pockets…ud over par er det lidt sc's og AQ, AJs o.lign. i hans range, der heller ikke skal have frikort…

Bliver der kaldt, better jeg nok halv pot på blank turn og forsøger at holde villian ærlig.

Raiser villian dit c-bet på floppet vil jeg nok kalde, se turn an og så vidt muligt søge pot-kontrol. Falder der A eller K kommer jeg nok aldrig væk, selvom jeg vil gå i check-call mode, hvis villian raiser turn …falder scarecard som eks. 10 på turn er jeg done med hånden, hvis villian viser styrke igen.

/ KAS

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar