NL100. Stort draw OOP.

#1| 0

Ingen specifikke reads på villain. Bordet virker dog ikke frygtindgydende. Snarere lidt passivt. Jeg har ikke siddet ved bordet i mere en nogle minutter og har lige raiset mig til puljen flere hænder i træk, så jeg har muligvis et halvfriskt image.

UTG sidder med $230 og halter ind i puljen, de 3 næste drysser og jeg completer i SB m. Q 9. Jeg sidder med $111. BB sidder med $100 og checker. Floppet kommer 9 T 3. Puljen er knap $3 og jeg byder $2. BB folder og UTG siger til $9. Jeg reraiser til $30 (bet-pot-knappen).

Er denne linje optimal?

05-09-2007 13:05 #2| 0

$3 på floppet.

Ellers caller jeg floppet og vinder penge fra villain på senere streets, når vi rammer. Han folder imo for mange hænder her.

05-09-2007 14:02 #3| 0

@Fitty

Vi må vel antage, at villain har en solid handske af en eller anden art og derved, at vi ofte er bagud på nuværende tidspunkt i denne hånd. Vi skal altså oftest ramme for at vinde...I den situation er det jo kun fordelagtigt for os, hvis vi får villain til at folde bedre hænder. Jeg er tilbøjelig til at sige skub til villains raise for at komme ind med alle pengene som (formentlig) favorit.

Blomme

05-09-2007 14:03 #4| 0

@ Blomme

Hvilke hænder skubber du hér, udover et draw?

05-09-2007 14:11 #5| 0

Man skubber vel top to par + alle sets alt efter følelsen af heat i spillet på floppet, da boardet er meget drawheavy.

05-09-2007 14:32 #6| 0

@blomme
så du skubber 105$ ind i en 15$ pot??? giver jo ingen mening medmindre jeg misforstår dig...

men altså en utg limper er tit små p,p aka du er oppe imod et sæt så du er stor underdog, så tror bare jeg caller villains raise da jeg ikke gider spille for stacken med et flushdraw...

05-09-2007 14:53 #7| 0

Jeg er også enig med djoffer her. Man ser rigtig tit et set her og godt nok er du i ca. 50% mod et overpar, men mod et set er du ikke særlig godt inde. Villain folder kun toppar, måske 2 par. Jeg vælger at kalde og se turn an.

05-09-2007 15:15 #8| 0

Det kan godt være, jeg er helt i skoven her, men jeg har svært ved at se argumentet for et call på floppet. Odds mod at forbedre vores hånd er ca. 4:1 (når nu vi er bange for settet), og vi får 1:2 i potodds. Jeg vil betvivle, at implied odds på et flushdraw er gode nok til, at vi kan lave det call profitabelt, og samtidig har villain gode redraw-muligheder til huset. Men mine antagelser skal måske justeres lidt?

Blomme

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar