NL100: Standard Squeeze, hero er clueless

#1| 0

Muppet spiller 58/24/1 og har ikke foldet til 3-bets endnu. 2 trials på 33 hænder.
God_TAG spiller 23/19/5 med LP call 3-bet% på 26%.

Jeg squeezer egentligt for at isolere Muppet, men jeg ved ikke om dette er en god ide, om man egentligt bare bør flatte for ikke at folde donken ud og sidde i lort til halsen med en reg.

Seat 1: Muppet (123.55)
Seat 2: HERO (122.20)
Seat 3: V1 (103.65)
Seat 4: V2 (98.50)
Seat 8: God_TAG (133.60)
Muppet posts small blind (0.50)
HERO posts big blind (1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [Q, A]
V1 folds
V2 folds
God_TAG raises 2.50 to 2.50
Muppet calls 2
HERO raises 9 to 10
God_TAG calls 7.50
Muppet folds
--- Dealing flop [5, Q, T] POT: 22.5$
HERO bets 14
God_TAG calls 14
--- Dealing turn [2] POT: 50.5$
HERO checks
God_TAG bets 28
HERO calls 28
--- Dealing river [9] POT: 106.50$
HERO checks
God_TAG bets 81.60 [all in]
HERO ??

Jeg vil egentligt gerne have kommentare til samtlige streets.

25-08-2010 02:17 #2| 0

Du skal squeeze hver gang i det spot, specielt når han kun folder til 3bets 26%. Vi er dog interesseret i at spille HU mod donken. Så preflop fint.

Flop er fint, og synes også turn er et bet (like 80% af gangene), men hvis vi har fornemmelsen af at TAG-spilleren er float-liderlig, så synes jeg et check på så tørt et board er helt okay, men så er det for at få et ekstra bet ud af ham, og checkraise den ind. Kan være vi leveler nogle til at tro vi har AK,AJ i det spot også, og de så stacker af med QJ etc.

Kan ikke se idéen ved at check calle turn, vi går jo broke her ligemeget hvad, og vi skal have value fra hans dårligere holdings, og have hele stacken ind til vi når river. Som spillet caller jeg river, tror en sane TAGish spiller checker KJ bag turn ofte istedet for at bette, så hvis du er slået så tror jeg mere du ser TT, 55 her.

River er betalt, du underrepper din hånd.

25-08-2010 02:24 #4| 0

Selvom jeg misforstod det med fold-to-3bet, så mener jeg ikke det ændre mit svar.

25-08-2010 02:30 #5| 0

Pre er helt standard. Også fordi du kan ligne en, der bare vil isolere Muppet. Tror helt klart, God_Tag kalder med en række dominerede hænder samt en del spekulative, i det han nok også regner med, at Muppet kalder.

Jeg bomber ufortrødent videre på turn, hvilket jeg også tit gør som bluff. Det kan sikkert være ok at c/c, hvis man sjældent barreller i reraised pots.

Mht. river er det selvfølgeligt klamt, at KJ rammer. Det er også klamt, at han formentlig valueshover alle bedre hænder, mens han nok checker stort alle værre hænder med showdown value bag. Måske moser han KQ, fordi du godt kunne ligne en tisser eller JJ med den linie.

Nu hvor jeg tænker over hånden, kan jeg godt se, at river er et fold, fordi det, vi håber på ved et call er et float som lige bluffer turn og river. Eller at han laver en tier eller J9 om et til et bluff. Det gør han sgu desværre ikke ofte nok i forhold til hvor tit han har den.

I praksis ville jeg dog helt sikkert calle, men jeg er også en station.

edit: fjernet et ord som ikke gav mening

25-08-2010 04:22 #6| 0

bet/bet/bet eller c/r-rest på turn.

25-08-2010 05:00 #7| 0

Jeg går ud fra turn er dit default play, siden du ikke nævner hvorfor du gør det :-)

Ville gøre høre tankerne bag det

Edit: Jeg caller i hvert fald river når du spiller hånden sådan som du gør, ellers giver din linje imo nada mening. Han har nok KQ, QJs i sin range, pga fisken er bag ham, og dem burde han også spille sådan her, så udfra din linje VB'er han dårligere, og bluffer også nogle gange, hvilket gør det til et call imo

25-08-2010 05:28 #8| 0

I spottet var mine tanker netop, at holde nogle floats inde og muligvis få ham til at lave en hånd med SD-value om til et bluff. Jeg kan godt afsløre, at jeg kaldte river, men jeg er i tvivl om min linie giver mening.

Jeg er meget i tvivl om hans calling range ikke er mere snæver end hans betting range i spottet. Når jeg tager bet/bet/shove linien, frem for bet, c/c, c/c linien.

Det er klart, at hvis villain checker bag turn, så går jeg efter et value-bet på river.

27-08-2010 11:19 #9| 0

Hvis det var mig, der spillede hånden:

Grundet PF-forløbet, beslutter jeg, at jeg committer, idet jeg ser floppet.
Derpå tænker jeg på, hvordan jeg spiller hånden bedst.

Flop-bet er her std.

Turn afhænger af, hvordan jeg normalt spiller.
2/3 af gangene vil jeg bette ud, mens jeg 1/3 af gangene checker.

De gangen jeg checker, er min intention af CR et udstik.
(Hvis den går C/C, så better jeg de fleste rivers)

Argumentet bag mit CR i spottet:
Årsagen til mit turn CR frem for C/C er dels streaming, dels at jeg med C/C turn spiller ret face-up - hvorfor V kan spille perfekt mod os.

Den altovervejende faktor er her min vurdering af V: Såfremt V er tænkende/in-line, vil jeg skyde på, at hans betting-range ofte er ret snæver på river (grundet vores face-up spil). Dette afhænger dog i vid udstrækning af mit eget image.





27-08-2010 20:55 #10| 0

Kan ikke se nogle grund til at skulle C/R turn? Han b/c da ikke noget, som vi slår på det board der. Alt med showdown-value checker han vel bag(Qx,JJ og 10x). Bet turn og C/C er begge fine imo. Men hvis vi C/C turn, så er det for at snappe any river. Kan ikke se nogen mening i at lave vores hånd om til en bluffcatcher, hvis ikke vi har tænkt os at kalde alle rivers.

30-08-2010 02:58 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Af ren nysgerrighed, hvis ikke du better AQ her på turn, hvad er din turn bet range så? Både value range og bluff range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar