NL100: "Standard" 3-vejs spot

#1| 0

HERO IS UTG

Seat 10: SB(135.50)
Seat 1: BB(124.30)
Seat 2: HERO(139)
Seat 3: CO (179.50)
Seat 5: BTN (98.50)
SB posts small blind (0.50)
BB posts big blind (1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [K, Q]
HERO raises 3.50 to 3.50
CO folds
BTN calls 3.50
SB folds
BB calls 2.50
--- Dealing flop [6, A, T]
BB checks
HERO ?

Stats

BB spiller en 23/18/2, som squeezer 5% OOP.
BTN spiller 28/20/2 og 3-better 6% på knappen.

Nu vil jeg helst ikke farve nogen diskussion af spottet, som nok for de fleste er et standard spot. Jeg kunne
rigtigt godt tænke mig, at vide hvordan i håndtere spottet, især omkring vores vs deres range og eventuelt turn spil.

09-08-2010 02:53 #2| 0

Jeg c-better hver gang, villains fortsætter med meget få hænder med A'et på boardet, og vi har samtidig en gutter på siden som vi eventuelt kan klonke på turn eller barrelle videre på.

09-08-2010 02:56 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Hvis de er kompetente og ser dig som kompetent kan du sagtens skyde 3 streets og tage dem af en hånd som AJ. Jeg better flop tæt på hvergang og turn med relativt høj frekvens fordi de på turn dropper alle Tx, alle 6x (selv om de ikke er en specielt stor del af rangen så tror jeg stadig at en 6x med bagdør farve tager et turn kort af med en vis frekvens), og de dropper formentligt også alle de svage Ax en god portion af gangene fordi du er UTG og skyder ind i 2 mand og barreler videre på verdens tørreste board.

09-08-2010 03:07 #4| 0

obligatorisk cbet. Om du så skal bette 0, 1 eller 2 streets mere kommer an på modstanderne og dit image. Bedste kort at barrelle videre på er da der så ikke er nogen FD i din range og de kan heller ikke have samlet et op. Det kan være fint at skyde 3 streets her. Jeg vil i hvert fald selv ofte drysse en AJ-ish hånd i villains sko på enten turn eller river. Synes også at det kan være fint bette 3 streets ved K og Q turn, da vi kan få dem til at folde Ax på turn eller river.

09-08-2010 05:51 #5| 0

Sennels påpegede samme pointer og jeg medgiver at manden har ret. Jeg er for weak i spottet. I kan jo nok regne ud at jeg c/f'er her.

Det er ikke godt nok, at kunne finde de rigtige plays bagefter. Lad os bare sige, det nok ikke er første gang jeg lader et oplagt barrel spot gå på denne måde.

Overvejer pt, hvordan jeg får rettet dette leak. Jeg ved ikke, om det er fordi jeg er for ringe til at gennemskue deres range, når jeg er i spottet eller om det ganske enkelt er fordi jeg ikke har nosser nok til at barrelle nok. Det er ihvertfald en dårlig vane. Så nogen der har et forslag til et eventuelt fix?

09-08-2010 06:14 #6| 0

har du overvejet de 3 spørgsmål her.

Hvad er din range?

Hvad er villains range?

Hvad tror villain min range er?

PS. så er det bare pik nederen når donken ender med at se ned i sin egen hånd og tænke "TOP PAIR - MUST CALL" i spottet. :-P

09-08-2010 16:26 #7| 0

c/f flop er i hvert fald ufatteligt weak.

Prøv at regn lidt på hvor meget det betyder for dig at have 4 outs til nuts modsat at have Q9s i spottet. Hvis du ikke allerede ved det, så vil du nok blive overrasket over resultatet.

09-08-2010 16:43 #8| 0

Q9s er nu heller ikke ringe

Vi har outs-til-outs:
- 10 kort som giver os flush draw (med mindre vi har Q9)
- 7, K giver gutshot
- 8 giver double-gutshot
- J giver OESD
- Q,9 giver os trips og to-par draw

I alt 28 kort som vi kan barelle med god equity.

KQ har dog langt mere direkte equity, så den bareller vi selvfølgelig også og havde vi istedet haft KQ, så var barelling endnu mere oplagt.

Jørn


09-08-2010 17:09 #9| 0

lol ja rigtigt nok, havde jeg ikke lige helt tænkt igennem. Men så 22 da :).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar