NL100 Squeezed pot turner TPGK

#1| 0

Spiller 3 virker som en rimelig str8-forward TAG. Han spiller over 1k hænder noget 22/18 og raiser hhv 15% fra UTG, samt 23% fra MP. Han folder so far 72% til 3-bets over en sample på 29.

Spiller 4 spiller 21/16 over 455 hænder. Han 3B'er 8.7 procent, men er endnu hverken set det gøre fra CO eller fra MP. Han betaler folder til 3B's 56% af tiden, samt folder so far 55% til c-bets.

Hero ses som noget 25/21-værk, med en overall squeeze procent på 10. Han har dog måske givet den lidt mere gas, da der sidder en dejlig CS lige til højre for ham.

Der flere ting jeg ønsker at få diskuteret omkring hånden. Da selve hånden udspiller sig, overser jeg at vi er 5-handed, så folk må gerne gå ud fra vi sidder 6-mand til bordet, og IR sidder UTG.

Under antagelse af vi er 6-handed, hvad gør folk så preflop?
Jeg valgte selv at 3B'e, da KQo næppe spiller vildt godt mod to forholdsvis tighte fyrer oop. IR folder meget, mens kalderen er gladere for sin call-knap omend hans range må ses som svagere end IR. Derudover blocker vores hånd for en del af de allerbedste hænder.

Floppet:
Her er jeg efterfølgende også i tvivl. Efter hans dobbeltkald preflop, hvilken range tildeler I ham så?
C-better I floppet?
Mit c-bet aktuelt var på et muligvis lidt tyndt grundlag, men jeg gør det af den simple grund, at han folder en del til c-bets so far. Derudover så folder han forventeligt alle broadways nu, og nogle helt svage PP's hvis han måtte have dem i sin range.

Turn:
Sidst men ikke mindst, hvad gør I nu på turn når vi klonker?

Hand Information
, 1 BB (5 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($114.28)
Seat 4: Player 4 ($129.81)
Seat 7: Player 7 ($91.77) Dealer
Seat 8: Hero ($100) Small Blind
Seat 9: Player 9 ($127.69) Big Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 3: RAISE $2.5
Player 4: CALL $2.5
Player 7: FOLD
Hero: RAISE $10
Player 9: FOLD
Player 3: FOLD
Player 4: CALL $7.5

Flop(Pot: $24)


Hero: BET $12
Player 4: CALL $12

Turn(Pot: $48)


Hero: ?


[replay]4852[/replay]

Aktuelt, hvor den er 5-vejs synes jeg flat preflop er optimalt. Vi får en god pris, og ranges er udvidet en del. Enig?

Redigeret af Meincke d. 26-10-2011 12:10
26-10-2011 12:35 #2| 1

Jeg synes stadig squeeze er bedre end call preflop - specielt mod de to spillere her, hvor IR folder en del mens IC (initial caller - fremragende!) kalder med en svag range. Jeg gør det dog nok en anelse større PF.

Jeg synes også c-bet er ganske fint, da han må forventes at han folder AQ, AJ(s), AT(s) andre brodways samt de mindste pocket pairs som du selv nævner. Læg dertil at han måske 4-better de bedste par som han flatter i første omgang (TT, JJ hovedsageligt) og så er vi nede på, at han ikke har specielt mange hænder han kan fortsætte med - 99, 88, 77, 66 og suited connectors.

Derudover kan vi barrele A, K, Q og J (T er ikke så fed).

Hvad er dine tanker siden du overvejer din turn action?

26-10-2011 13:10 #3| 0
OP

Mit problem er for at vi kan c-bette for value skal vi have mere end 50% mod hans callingrange. En sådan range har jeg meget svært ved at finde, men jeg har så også problemer med at identificere en fornuftig calling-range preflop.

Redigeret af Meincke d. 26-10-2011 13:15
26-10-2011 14:00 #4| 0
Meincke skrev:
Mit problem er for at vi kan c-bette for value skal vi have mere end 50% mod hans callingrange. En sådan range har jeg meget svært ved at finde, men jeg har så også problemer med at identificere en fornuftig calling-range preflop.


Edit: nevermind, jeg går ud fra, at du mener turn.
Redigeret af SørenSnegl d. 26-10-2011 14:01
26-10-2011 14:04 #5| 0

Player4s range er jeg ikke helt enig i + cbet flop.

Du har en stram villian der åbner UTG, player4 flatter. Player4 kan godt sidde med AK/AQ som ikke er fed at 3b vs en stram UTG som folder så meget til 3bs. Derudover kan han også flatte mange mellem PPs eller SCs som rammer dette flop rigtig godt, hvorfor jeg ikke kan lide flop cbet. Jeg tror rigtig tit du er langt bagefter på flop, og er han typen der floater AQ/AK hænder så er vi lidt fucked.

Han har jo ofte 66-TT/SCs som har sets/par+openended/par+bdfd+str8 træk. Læg dertil at villian er glad for sin call knap, så han floater nok også med AK/AQ hænder.

JJ/QQ måske også TT ville være nice at backraise her vs en gut som dig der squizer med med UTG in minte. Men om han er typen der kan de tricks ved jeg ikke. Ellers så er det nok også nogle af dem i hans range, hvorfor flop cbet imo ikke er så fedt da du nærmest aldrig får call af ringere vs en gut som du selv nævner er glad for call knappen.


Jeg synes det er fint 3b steal pf. Men når flopper er så suk for os, er det fint at give op, det er jo bare et steal der mislykkedes, for din plan var vel fra start at tage ned pf?

C/f flop. turn er imo godt spot at skyde hvis den går c/c flop imod en passiv villian da du kommer til at charge hans pars+draws på turn + han virker ikke som typen der ville kunne straffe dig i sådan et spot ved at shove turn med par+draw og sætte dig i et klamt spot.

Redigeret af zonki d. 26-10-2011 14:06
26-10-2011 14:09 #6| 0

zonki:

Tror du virkelig at han floater AK og AQ her? Det virker imo ret ringe.

26-10-2011 14:13 #7| 0

Ja det tror jeg, når OP beskriver villian som en der er glad for call knappen. Ikke at villian gør det så super ofte, men synes også det ville være forkert helt at udelukke dem og sige de folder flop cbet vs en bandit der squizer 10%. AKs/AQs kan godt forsætte nogen gange vs en vi må forventer squizer bredt. Dertil er der også ATs der kan forsætte.

Men jeg synes egentligt at langt størreste delen af hans range er netop 66-TT/SCs hvor flop cbet bare er skidt at lave.

26-10-2011 15:23 #8| 0
OP

@Zonki
Jeg har muligvis formuleret mig lidt kludret, men jeg skriver at han er gladere end IR, for at kalde 3B's. Derudover skriver jeg også han folder en del til c-bets so far :)

26-10-2011 18:24 #9| 0

Okidoki :)

Jeg mener bare at så er hans range vægtet mere mod 66-TT/SCs, især hvis han backraiser AK/JJ+, men det ved jeg ikke om han er i stand til.

Jeg synes dette board rammer ham godt og forventer ikke at han folder særlig tit på flop. Jeg kan ikke se hvorfor det er godt at cbette flop. Det er jo stadig +ev at checkfolde flop hver gang når IR folder så meget til 3bs og ofte følger caller også med i mucken.

Men turn er imo et af de bedste kort du kan turne.

26-10-2011 21:55 #10| 0

Jeg synes squeezet er fint preflop, også 5-handed. Hånden spiller ikke så godt som et call mod to mand og blinds bagved, plus vi har blockere.

Floppet kommer meget an på hvilke range vi giver villain, men hvis vi går ud fra en løs og halvpassiv villain og siger alle QQ-22, AQo,AQ-ATs, KQs,KJs,QJs,JTs,98s,T9s,87s,67s - hvilket er 9,2% i pokerstove.

Hvis han folder 22-55, samt AQo,AQ-AJs,KQs,KJs,QJs,JTs, så er der 4,7% tilbage af hans range dvs. han folder knap halvdelen. Hvilket er mere end rigeligt til at gøre et CB +EV i sig selv. Derudover har vi også equity mod en del af villains flop callingrange.

Set ud fra den PF callingrange samt flop callingrange, så er turn et klart B/C pga vores equity og alle de døde penge.

26-10-2011 22:58 #11| 0
OP

@Kaufmann
Nu virker dit eksempel som værende relativt hurtigt konstrueret, måske mest for bare at komme frem til en pointe.

Et par ting jeg har problemer med at godtage, og dermed godtage din konklusion er:
1. Det virker som om at du mener han kalder/raise med hele den range han kommer til turn med.
2. Du antager han enten kalder eller folder flop.

Foruden at din preflop range er meget firkantet sat op.

Jeg har ikke rigtigt selv givet, mine kommentarer endnu på hånden, men håber lidt der er andre som vil give deres syn på sagen.

27-10-2011 01:50 #12| 0

@Meincke
Du har ret i at eksemplet var sat hurtigt op og mest for at bevise en pointe. Jeg så hånden og var egentlig enig i den linjen der blev taget. Derefter prøvede jeg så logisk at forsvare den i en hurtig håndevending :)

Jeg er ikke længere så sikker på hvad jeg synes om hånden, men det er nogle gode pointer du kommer med, og jeg glæder mig til at høre dine egne tanker.

27-10-2011 18:43 #13| 0
OP

Kan se der er fint gang i andre analysetråde, så ingen der har lyst til at give deres vurdering?

Hvis ikke, så i det mindste nogen som har lyst til at sige hvorfor de ikke knytter en kommentar?
Er hånden uinteressant?
Er guldkorne blevet sagt?
...

(Bump)

27-10-2011 20:34 #14| 0

Jeg venter stadig på dine tanker :P

27-10-2011 21:05 #15| 0
OP

@zonki
De skal nok komme, vil bare gerne lige have lidt flere kommentarer først :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar