NL100 Skal man calle sådan en?

#1| 0

Jeg sætter mig ved et Eurobet NL100 bord hvor der sidder 2 andre. Den ene smutter dog efter en hånd.
Jeg vinder de næste 2-3 hænder mod villain med semi-bluff continuationbets på floppet.
Så kommer hånden. Vi har begge ca. fuld stack.

Jeg får 75 i BB, villain completeter.

Flop: 1075

Villain checker, jeg better potten (2$), villain caller.

Turn: 3

Jeg better potten (3.5$) villan gay-raiser til 7$, jeg reraiser til 20$, og villain går all-in for resten af sin stack.

Mit spørgsmål: Kan den smides? Jeg er i tvivl, da jeg lige er rykket op til NL100 og ikke kender gennemsnitspillerens nivaeu. Hvor tit er dette et dårligt call på NL100?

/Erikmyg

10-01-2006 22:54 #2| 0

Jeg er kun begynder i no limit, men er dette nogensinde et godt call uden et read der siger at villain er komplet idiot?

Vh PB.

10-01-2006 23:03 #3| 0

Det virker temmelig meget som et set.
Et gay-raise på turn + et all in = fold 2 pair (især dette)

Eneste modargument er at det er HU. Dette kan betyde overpair. Hmm... I dette tilfælde ville jeg nøjes med at calle raiset på turn og calle hans bet på en blank river.

Vil dog mene at det er et fold her.

11-01-2006 00:46 #4| 0

fold

11-01-2006 00:58 #5| 0
OP

Tænkte det jo nok. Hånden er faktisk lidt en camoufleret tude-post. Jeg havde haft en halvskidt session so far og havde lige skiftet bord for at få lidt luftforandring.

Så jeg callede selvfølgelig, med den der følelse af, at callet er forkert. Det kan vel ikke kaldes tilt, men måske mere en slags rastløshed når man ikke har haft en en god hånd i lang tid, og foreløbigt er et stykke nede for aftenen.
Er der nogen der kender den fornemmelse? Den gør at man lige kommer til at lave lidt for marginale calls, lidt for mange bluffs, og måske overspille sin AK unimproved. Uden at det nødvendigvis giver sig udslag i store tab hver gang. Jeg tror at den slags "semi-tilt" er den suverænt største leak i mit game.
Hvad gør i for at komme den slags til livs? Jeg afbrød selvfølgelig sessionen efter denne hånd for at køle lidt ned. Men hvad ellers? Kan det forebygges? Jeg har læst Zen and the Art of Poker, og den virker ogsaa naar man lige har laest den. Men hvad ellers, der maa vaere andre der har proevet det samme....

/Erikmyg


Ps. Han vidste selvfølgelig 46 til straighten, og jeg ramte ikke huset.

11-01-2006 02:08 #6| 0

@ErikMyg....

Kender det aalt for godt selv, sidder pt. i en session hvor jeg er i minus, til dels pga. 2 store badbeats, hvor vi var all in, dels pga. man sidder og ødsler penge væk når man ikk rammer.... sad dog i nøjagtigt samme situation i går, nede med 2 x buy in, hvor jeg bare ventede og ventede på at der kom nogle "ordentlige" til bordet, hvilket der os gjorde efter 1½ time - endte i plus 2/3 buy in cirka.... tror det vigtigste er, at man IKKE prøver på det der potmaksimering med marginale hænder, prøver at vinde det hele tilbage så hurtigt som muligt, men derimod venter tålmodigt (letter sagt end gjort :D) til man blir betalt af.... - der er jo trods alt ingen der siger, at man ikk må ende en enkelt session i minus...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar