NL100: Semi-dybt river spot

#1| 0

Villain spiller 17/13/3 over 459 hænder. Han c-better 73% Han virker som halvringe reg, men han har ikke vist sig specielt glad for at folde. Jeg har både vist store hænder op, men har også skummet i en pot, hvor jeg åbner CO – han caller knappen, blinds folder. Flop 29Tr – jeg c-better, han caller. Turn 5. Jeg checkraiser hans 17$ bet til 50 – han caller rimelig hurtigt, og jeg c/f en blank river. Han nærmest instarestede. Han ser mig nok som ca. 29/23/3 med 3-bet% på ca. 6. Man kan argumentere for, at jeg bare skal folde preflop, alternativt 3-bette, men synes nu hånden er ok, givet vi er relativt dybe, samtidig med hånden er 3-vejs. Posflop-spillet er jeg HELT lost omkring. Jeg aner ikke, hvilken linje jeg bør tage. Her er hele hånden, men kommentarer til samtlige streets er mere end velkomne. Ting som fold preflop kan jeg ikke bruge til en skid.

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, May 03, 10:39:22 ET 2010
Table Calgary (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 9: ab1bas ( $123.00 USD )
Seat 3: Hero ( $272.75 USD )
Seat 4: Fransoul ( $107.25 USD )
Seat 5: _Nibbana_ ( $98.50 USD )
Seat 8: OtheRox ( $175.90 USD )
ab1bas posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 6 9 ]
Fransoul folds
_Nibbana_ folds
OtheRox raises [$3.00 USD]
ab1bas calls [$2.50 USD]
Hero calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 6, 9, T ] pot = ca. 9
ab1bas checks
Hero bets [$8.00 USD]
OtheRox raises [$25.00 USD]
ab1bas folds
Hero calls [$17.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q ] pot = ca. 59
Hero checks
OtheRox bets [$40.00 USD]
Hero calls [$40.00 USD]
** Dealing River ** [ 9 ] pot = ca. 139 (eff. stacks er ca. 110)

04-05-2010 00:46 #2| 0

Uha, jeg kan ikke lide dit turn spil.

Hvorfor CR du ikke bare AI? potten er ca. 100 efter hans bet, og han 100 tilbage. Der er dæleme mange ringe riverkort, der kan falde og vi går vel efter at smide stakken til midten med to par på drawy board, hvor villains range bør være stor?

I øvrigt kan jeg også bedst lide at bet/3bet floppet til en 58ish, så den er sat til at turn shove.

Preflop gør jeg som dig - men jeg er usikker på om det er en fejl.

04-05-2010 01:07 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Shover nok bare ud for at ligne et eller andet random misset draw. Har svært ved at se ham bluffe den her river med sit eget bustede draw anyways.

04-05-2010 01:08 #4| 0

Jeg 3-better rimelig tit pre her, sådan en strammert der dig sikkert folder 80-90% til 3-bets vil jeg bare straffe!

Når vi nu ikke 3-better kommer vi i sådan nogle øv-spots engang imellem når vi rammer og strammert åbenbart også har ramt. Synes umiddelbart ikke det er superskidt at folde turn. Han virker rimelig ligeglad med at i er 3-vejs på flop og stikker den types standard valuestørrelsesbet ud på turn.

River check-caller jeg.

04-05-2010 01:44 #5| 0

Dit preflop kald er ganske fint, behøver absolut ikke 3bettes her - bestemt ikke hvis du mener de ser dig som lidt skummende.

Anyways, jeg er ikke så glad for dit lead på floppet, da det sætter din modstander i en vanskelig situation, og derved din egen value linie. Derimod, er jeg til c/R flop, da du nemmere kan styre potten i den retning du gerne vil sådan, og hvis han vel og mærke flatter dit 3b på flop, b/snapper du resten af, hvis der falder en blank turn. Q'en er desuden et fint kort.

Når du nu har spillet hånden som du har, har langt de fleste ret i at du absolut altid skal c/rAi turn. Hvorfor burde sige sig selv, hvis du er vindende spiller på NL100. :)

Mht din riverbeslutning, kommer det lidt an på hvordan hans aggression er over de forskellige streets, og hvor meget han 3barreller. Er sikker på du ikke går helt galt i byen, med et 1/2-3/4 potsize bet på river som std.

04-05-2010 02:11 #6| 0

@Grow.

CRAI turn her med de stacks er decideret ringe. Villian folder jo bare alle de hænder vi gerne vil holde inde...AA/KK + bluffs..caller aldrig med værre...
Hvad forventer du at opnå ved CRAI turn?

04-05-2010 02:18 #7| 0
Pokernets ME vinder !

@grow

Flop 3bet med de her stacks på NL100 mod en 17/13 jøde bliver sjældent skide saftigt, no?

04-05-2010 02:27 #8| 0

Havde ikke kigget videre på stacksizes, må jeg ærligt indrømme. Jeg tror bestemt han kalder med værre dog, der står jo manden ikke er så glad for at folde - og lad os antage han ikke gør - så mener du han laver sin hånd om til et bluff, imod at checke bag på river?

Der bliver da heller ikke 3bettet nogen steder walth? :)

04-05-2010 03:32 #9| 0

Fold preflop

04-05-2010 13:26 #10| 0

Fair nok, jeg gør kan se, at meget etablerede spillere foreslår dette modsatte af, hvad jeg umiddelbart ville gøre. Det tager jeg til mig. Jeg har dog desværre ikke lige forstået hvorfor jeg er galt på den :-)

Men hvad er der galt med at bet-3bette dette flop, med de stack sizes og mod denne modstander? For jeg forventer jo jf beskrivelse, at villain holder godt fast i sit eventuelle overpair.

Og vi fastplayer vel også store draws og sets her?

04-05-2010 13:48 #11| 0

Hvis du 3better flop, fordi du jo også gør det med sets og store draws, er du lidt skævt inde med hvordan du skal få penge ud af folk. Det er en REN valuerange, og villains KK har ultra sløj equity mod den range, og bør jo bare folde.

Tror sku de færreste villains lige raiser flop, og shover over dit 3bet med overparret :)

04-05-2010 16:35 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@grow
"Anyways, jeg er ikke så glad for dit lead på floppet, da det sætter din modstander i en vanskelig situation, og derved din egen value linie. Derimod, er jeg til c/R flop, da du nemmere kan styre potten i den retning du gerne vil sådan, og hvis han vel og mærke flatter dit 3b på flop, b/snapper du resten af, hvis der falder en blank turn. Q'en er desuden et fint kort."

Jeg læste det som om du ville 3bette floppet, eftersom du skriver "vel og mærke flatter dit 3b".

:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar