NL100: SD value på turn IP

#1| 0
Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($187.24)
Seat 2: Hero ($98.5)
Seat 5: Player 5 ($110.38) Dealer
Seat 8: Player 8 ($106.66) Small Blind
Seat 9: Player 9 ($253.53) Big Blind
Seat 10: Player 10 ($106.13)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 10: FOLD
Player 1: RAISE $3.5
Hero: CALL $3.5
Player 5: FOLD
Player 8: FOLD
Player 9: FOLD

Flop(Pot: $8.5)


Player 1: BET $6.5
Hero: CALL $6.5

Turn(Pot: $21.5)


Player 1: CHECK

[replay]8384[/replay]

Villain er 20/15/2.5
Han cbetter flop 79%
Han cbetter turn 50%

Action on hero?
01-02-2012 15:02 #2| 0

Better turn for at tage ned imod overs. Valuebetter klonks river, og shipper alle klør.

01-02-2012 15:09 #3| 0

Hvad er hans river tendenser? Er han typen der bluffer sine KQ/QJ etc. på river efter turn check/check? Hvordan spiller han 66+ her?

Jo mere han vil bluffe sine KQ/QJ etc. på river, jo bedre bliver det at checke bag. Omvendt, hvis han aldrig bluffer dem bliver det bedre bare at bette mod disse hænder, da vi ellers bare giver ham uendelige odds til at outdraw os.

01-02-2012 15:29 #4| 0
OP
SørenSnegl skrev:
Hvad er hans river tendenser? Er han typen der bluffer sine KQ/QJ etc. på river efter turn check/check? Hvordan spiller han 66+ her?

Jo mere han vil bluffe sine KQ/QJ etc. på river, jo bedre bliver det at checke bag. Omvendt, hvis han aldrig bluffer dem bliver det bedre bare at bette mod disse hænder, da vi ellers bare giver ham uendelige odds til at outdraw os.


Jeg tror næppe, han bluffer river særligt ofte efter turn check/check. Det er der meget få regs, som gør. Af samme grund er det virkelig dårligt af os, at checke bag og kalde river.

Jeg gætter på, han c/c pga den gutter, han har. Men problemet med min beslutning bunder nok mest af alt i, at jeg ikke ved, hvad han gør med 77-KK, og om han kan finde på at checke med Ax eller bedre. Det store spørgsmål er imo, om vi kan få ham til at folde de mange kombinationer af 66-KK han måtte have ved at bet turn, bet river, og det er jeg i tvivl om.

Hvis ikke det er tilfældet ved jeg ikke, hvor fedt det er at bette turn for bare at folde villains overs ud. Det er immervæk også en fin mulighed at checke bag og tage vores SD og outs.
01-02-2012 15:29 #5| 0

Villain er 20/15/2.5 : Du ser ham her check call turn selv med stærke Ax hænder.

Normalt synes jeg bare vi skal analysere ud fra de info der bliver givet i op, Men
vi mangler altså en del her.

Hænder på villain, Hero steal SBvsSB, villains BB call open og 3bet ......

01-02-2012 15:29 #6| 0
OP
Dimensiom skrev:
Better turn for at tage ned imod overs. Valuebetter klonks river, og shipper alle klør.

Hva med riverblanks?
Hva med ?
01-02-2012 15:32 #7| 0
OP
Suffer Well skrev:
Villain er 20/15/2.5 : Du ser ham her check call turn selv med stærke Ax hænder.

Normalt synes jeg bare vi skal analysere ud fra de info der bliver givet i op, Men
vi mangler altså en del her.

Hænder på villain, Hero steal SBvsSB, villains BB call open og 3bet ......



Du tror ofte villain check/kalder turn med Ax?

Jeg er helt blank på, hvad du vil med de stats? Steal SBvSB, BB call open!?
^^Villain åbner MP, og jeg flatter CO. Jeg retfærdiggør mit PF flatcall med at BU og SB er stramme og BB er donk.

Edit: hænder på villain 595
Redigeret af raskEn d. 01-02-2012 15:33
01-02-2012 15:34 #8| 0

Det kommer an på, hvor tyret han er. Nogle folk er bare de største non believers når draws bricker af. Samme type mennesker har svært ved at give folk credit for en backdoor. Men jeg kunne faktisk godt se mig selv shippe de blanke turns. Det jeg kan godt lide ved et turnbet er, at vi får defineret vilains range meget bedre. C/C han turn, er hans range capped til Ax. Så må kombinationen af vilains tendenser, HEROS tendenser og den generelle historik afgøre, hvad vi gør river. Jeg synes overbet, er nice. Jeg ved godt, at han vil tænke "Okay han er meget polariseret er, og bluffer sikkert meget, når jeg har checket til ham". Men der er langt fra, at have den tankegang, og så til at klikke call med A10 når man får fesne odds. 20-15-2.5 virker lidt som en type, der kan finde ud af at lave HERO-folds.

Redigeret af Dimensiom d. 01-02-2012 15:34
01-02-2012 15:39 #9| 0

Jeg skulle faktisk netop til at spørge om PF er standard for dig, men fair nok.

Jeg er faktisk ret enig med Dimension. Jeg synes bet turn, check back river er super skidt fordi en 20/15 spiller nok er typen der tænker "crap, 4 til en streg, jeg check/caller min Ax". Med turn + river bet tror jeg ofte vi får ham til at folde langt hovedparten af hans range.

Hvis han virkelig bare er en non-believer type er det nok bedst bare at give op, men jeg kunne forestille mig at en 20/15 gut er fin at bluff to streets her + vi har en del equity mod hans check/call range.

01-02-2012 16:22 #10| 0
raskEn skrev:
Suffer Well skrev:
Villain er 20/15/2.5 : Du ser ham her check call turn selv med stærke Ax hænder.

Normalt synes jeg bare vi skal analysere ud fra de info der bliver givet i op, Men
vi mangler altså en del her.

Hænder på villain, Hero steal SBvsSB, villains BB call open og 3bet ......



Du tror ofte villain check/kalder turn med Ax?

Jeg er helt blank på, hvad du vil med de stats? Steal SBvSB, BB call open!?
^^Villain åbner MP, og jeg flatter CO. Jeg retfærdiggør mit PF flatcall med at BU og SB er stramme og BB er donk.

Edit: hænder på villain 595


Fair nok :-) Jeg har læst HH forkert
02-02-2012 10:00 #11| 0

Synes det er alt for løst preflop, selv med fisk i bb og nits efter dig.

Som spillet checker jeg turn bag her og regner med han aldrig bluffer river og sjældent vb'er river hvis han rammer, fx JK der rammer på river. Better han river folder jeg unimproved.

04-02-2012 14:50 #12| 0
OP
Suffer Well skrev:
raskEn skrev:
Suffer Well skrev:
Villain er 20/15/2.5 : Du ser ham her check call turn selv med stærke Ax hænder.

Normalt synes jeg bare vi skal analysere ud fra de info der bliver givet i op, Men
vi mangler altså en del her.

Hænder på villain, Hero steal SBvsSB, villains BB call open og 3bet ......



Du tror ofte villain check/kalder turn med Ax?

Jeg er helt blank på, hvad du vil med de stats? Steal SBvSB, BB call open!?
^^Villain åbner MP, og jeg flatter CO. Jeg retfærdiggør mit PF flatcall med at BU og SB er stramme og BB er donk.

Edit: hænder på villain 595


Fair nok :-) Jeg har læst HH forkert


Har du lyst til at komme med et bud på turn+river-action :)?
04-02-2012 16:02 #13| 0

Hvor meget flatter du i spottet?

04-02-2012 16:12 #14| 1

Er enig med Rune her. 3bet eller fold pre, medmindre villain er meget weak og du ved du kan udspille ham post.


Som spillet checker jeg også bag. Som andre er inde på bluffer han næsten aldrig river , så det bliver et fold, hvis vi ikke forbedre.

Dislike bette turn og river for at stjæle potten, han kan sagtens tage C/C linien med Ax og den folder han nok aldrig

Hvis vi skal ud at stjæle mod ham er det bedre i et spot hvor vi ikke har SD value.

04-02-2012 16:43 #15| 0
OP
Meincke skrev:
Hvor meget flatter du i spottet?


Du mener preflop? Vil du have en stat eller hvad? - Jeg har den ikke lige pt, fordi jeg er på laptop og ikke hjemme, men jeg vil nok flatte en del mere i spottet end normalt pga situationen med nits på BU og SB og en donk i BB.

Suitede connectors 45s+
Suitede one gabbers QTs+
Foruden ATs+, AJo, AQo, KQ
Pocket pairs 22-JJ
Og relativt ofte 'monsters' QQ+ og AK pga jeg ingen 3bethistorik har med villain
04-02-2012 20:19 #16| 0

Jeg formoder Villain er semi-weak?

Synes som andre at pre er lidt for løst, det kræver et meget weak bord med fisk i blinds
for at det kan blive ok.

Jeg vil fortrækker at raise flop og bet alle og 5 6 på turn. Det forslag er dog
forudsat at villain er weak-reg, Eller at du ikke selv er typen som floater flushdraws
hver gang. Aktuelt ville vi nok vælger at float et flush draw, så planen duer ikke
imod en dygtig modstander.

Som spillet er turn et check

Redigeret af Suffer Well d. 04-02-2012 20:38
06-02-2012 17:55 #17| 0
OP

@SW

God pointe i forhold til, at man fordelagtigt kan raise flop mod weak regs, fordi de ikke kan handreade og fordi, de formentlig har en kææmpe bet/fold range på et Axx flop.

Men ellers har du ret i, at jeg altid vil floate floppet med FD's, fordi Axx flops sjældent barrelles med luft.

Når du (og andre) vil checke turn, går jeg ud fra, det er fordi, I mener, at vi kun i ringe grad får villain til at folde 66-KK og Ax?

Samme scenarie med 87. Better vi turn? Nu har vi ikke længere SD-value, men vi kan selvfølgelig udsætte vores bluff ved at check turn bag og tage et gratis kort og så eventuelt bette river, hvis checked to igen.

07-02-2012 01:23 #18| 0

Sammen scenarie med 87 Better jeg turn og river vs weak reg

Med hensyn til flop spillet synes jeg ikke vi har brug for at fold noget af
vores range ever vs denne type.

Som du skriver c-better han for meget og bliver nød til at opgive
med en stor del af hans range.

Jeg vil raise monsters og weak made hands med mere end 2 outs eller nut outs alt andet bør vi call med

Weak made hands med outs har også den fordel ved flop-raise at vi beskytter vores
eguity, Det er selvfølgelig en mindre bekymring på turn med kun 1 kort tilbage








← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar