NL100 - SB vs. BB, river beslutning

#1| 0

Hej PN,

Jeg har grindet mig frem til NL100 hvor jeg er ved at tage mine første skud. Har fundet et par spots som jeg havde svært ved, og da jeg fik god respons sidste gang prøver jeg her igen, i stedet for at spørge de samme mates. Spillet er NL100 zoom.

Har ikke mere end 153 hands på BB hvor han spiller 26-17 3b-2.

Pre er super standard. Flop synes jeg også er standard. Hvad med turn? Like/dislike? River shove er vel fint? Eller burde jeg have taget en anden linie i hånden? Jeg shover egentlig river, da han kalder mit c/r så jeg forventer, han har en hånd han gerne vil til showdown med, oftest noget Kx eller måske noget par + FD på siden.

Hero (SB): $154.60 (154.6 bb)
BB: $127.30 (127.3 bb)
CO: $100 (100 bb)
BTN: $114.05 (114.1 bb)

Preflop: Hero is SB with 9 6
2 folds, Hero raises to $3, BB calls $2

Flop: ($6) K 7 9 (2 players)
Hero checks, BB bets $4, Hero calls $4

Turn: ($14) 2 (2 players)
Hero checks, BB bets $11, Hero raises to $32.90, BB calls $21.90

River: ($79.80) 6 (2 players)
Hero bets $87 (BB har 87$ bag)


22-02-2014 02:58 #2| 0

Som spillet jaaa like, du kan godt risikere at han kigger dig mere light op når draws misser.

Jeg better dog flop, da jeg ikke tror vi har meget SD på dette board. Så vil jeg heller lave den om til barrel med EQ..

22-02-2014 03:33 #3| 0

Flop er imo fint. Ret vådt board og ikke et flop der er super fedt at bet/kalde OOP. Turn synes jeg virker spewy. Vi har SD value, redraw og har på ingen måde vist styrke. Vi folder alle (semi)bluffs ud, og det virker sgu mest af alt som en Gabe Kaplan "You gotta raise to see where you're at"-blunder. Jeg tror rigtig ofte Villain smækker 2. tønde afsted her, og så fungerer vores hånd reddi fint som en bluffcatcher med fin equity. Jeg kunne godt tænke mig at høre dine tanker bag at raise turn, da det er en ret funky linje. Har du tænkt dig at kalde et shove? Du repper - medmindre du tager den her linje med vaflerne engang imellem, men ellers - hat, og jeg tror Villain tyrer den ned med rundt regnet alle de K's, han har i sin range, medmindre der rammer scarecards på riven.

Som spillet synes jeg river er fint.

22-02-2014 09:06 #4| 0

Hvorfor cr du dog turn? Jeg foretrækker at gøre det med stærkere made hands og draws uden sd val.

22-02-2014 09:12 #5| 0

Som udgangspunkt kan jeg ikke lide turn. Jeg tror, at du får meget svært ved at balancere en c/C, c/R linje - og også bliver perceived som værende ubalanceret; alle dine stærke made valuehands better eller c/r formentlig flop.

Flop tror jeg er close. Hvis jeg skulle gætte, så tror jeg at EV(CB) > EV(c/C) mod de fleste villains. De fleste folder for meget, så du folder ofte en del equity ud OOP, hvilket er ret fedt.

22-02-2014 09:14 #6| 2

Tror C/C flop, turn og river må være optimalt.

22-02-2014 12:00 #7| 0

Tak for respons.

Som spillet var turn ment som et semi-bluff og tanken var, at shove de fleste rivers undtagen , K og et par overkort, da der ligger mange draws på boardet, og jeg tror at han kan få svært ved, at kalde mange rivers.
C/c hele vejen er nok også min default linie i sådan et spot, og jeg prøvede så her at mixe det op en smule, men burde jeg måske gøre mod en skurk hvor har jeg lidt flere hænder på manden.

22-02-2014 12:22 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg er enig i, at floppet ikke må bettes. Hvis vi medtager en så relativt svag value hånd i vores flop betting range kommer vi i problemer på ret mange runouts.

Du har for meget showdown value til at bluffe turn. Jeg shover nok river som spillet, mest fordi jeg tror, at folk på de her takster er tilbøjelige til at 3bette turn med deres stærke hænder med en somewhat høj frekvens, hvilket må betyde at hans river range mestendels består af Kx bluff catchers. Jeg foretrækker nok at bette lavere på river - tror ikke vi har nok bluffs til at bette 1,1x pot.

22-02-2014 12:22 #9| 0
Pokernets ME vinder !
zonki skrev:
Som spillet jaaa like, du kan godt risikere at han kigger dig mere light op når draws misser.

Jeg better dog flop, da jeg ikke tror vi har meget SD på dette board. Så vil jeg heller lave den om til barrel med EQ..



Du har altid showdown value med 2nd pair SBvBB.
23-02-2014 01:31 #10| 0

@Walth

Ja nemlig ja :).

Det jeg mener er at når vi kommer til river, at der ofte er kommet en del trælse runouts som gør det svært for os OOP at spille vores hånd optimalt ved check linien fra flop. Derfor jeg "hellere" vil "CB bluf" flop med "EQ", og at vores SD value ikke er så meget værd når vi ankommer til river, samt at vi denier en masse gratis EQ til vores modstander, + EQ beskyttelse.

Det er meget muligt jeg får en kæmpe CB range på flop og tanken måske er lidt forkert implenteret, men jeg er ikke overbevist om at nl100 regs kan udnytte det, da de fleste ender op med at folde på river fordi de kommer til at kigge på meget på boardet fremfor min range kontra CB frekevenser.

Hvad tænker du om det, master Walth?

Redigeret af zonki d. 23-02-2014 06:09
23-02-2014 11:33 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg kan godt se hvad du mener, jeg mener bare stadig at 9x er for god til at bluffe, og ligeså mange trælse scenarier der er, er der altså også mange gode scenarier. Desuden tror jeg ikke, at folk bluffer nok over 3 streets på NL100 til at de trælse scenarier er så trælse som du gør dem til. Jeg tror 76 er en bedre hånd at begynde at bluffe med måske.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar