NL100 SB vs. BB - 3 streets

#1| 0

Pre-Flop:
Villian folder forholdsvis ofte til Steals (11 ud af 17 gange) - er det så godt eller skidt at forsøge et steal OOP?

Flop:
Har ikke lyst til at check/call, så jeg forsøger at tage potten med en plan om at bet/folde. ok/skævt?

Turn:
Er det bare standard bette igen med Nuts?
Jeg tænkte at jeg formentlig ikke ville få calls på både Turn og River, så jeg ville have maksimalt ud af Turn - er det for pessimistisk?

River: Er min Range alt for stærk til så stort et bet? eller er det read baseret, hvor store River calls Villian laver? (havde ikke nogen River reads på ham)

HERO (SB) ($85.03)
Villian (BB) ($100)
UTG ($143)
MP ($101)
CO ($98.76)
BTN ($103)

HERO posts (SB) $0.50
Villian posts (BB) $1

Dealt to HERO 9 J
fold, fold, fold, fold,
HERO raises to $3
Villian calls $2

FLOP ($6) Q 7 8
HERO bets $3
Villian calls $3

TURN ($12) T
HERO checks
Villian bets $7
HERO raises to $19
Villian calls $12

RIVER ($50) 2
HERO bets $60.03 (AI)
Villian ?

14-02-2012 00:33 #2| 0

Hvis du raiser mere på turn ender din river SPR<1 og du har et mere "naturligt" jam

Redigeret af Borge d. 14-02-2012 00:33
14-02-2012 00:38 #3| 2

c-bet turn som standard. Vi har ingen grund til at tro, at villain better, hvis vi checker til ham. Til gengæld ved vi at han har callet et flop og T'eren rammer ikke ved siden af hans range + den skræmmer ikke Qx væk. Desuden skal vi have value fra 98, 9T osv. + Der kan komme scarecards for villain på river, hvilket vil ødelægge din action.

14-02-2012 11:34 #4| 0

tak for jeres input.

14-02-2012 12:08 #5| 0

Hvorfor sidder du ikke med fuld stack?

Imo, utroligt skidt at forsøge at steale med J9o, medmindre villain er alt for stram og vi kan stjæle profitabelt med basically any two.

Derudover raiser jeg hellere til 3,5 bb eller 4 bb. Det bliver simpelthen for nemt for villain at skampule os i position, når han kun skal kalde 2 bb.

Redigeret af Acecobar d. 14-02-2012 12:09
14-02-2012 12:29 #6| 0

@Acecobar
Raiser du som std 3,5-4bb fra sb vs bb? Det mener jeg er en fejl.

@OP
Som jeg lige kan regne hurtigt, så defender villian over den lille sample 40-35% hvor din J9o bare bliver for dårlig at åbne oop, med mindre du er en rigtig haj til at spille postflop mod ham. :)

Som spillet fint bet river. Når du nu klonker turn, så er det mest optimal at køre bet turn bet river. Folk kalder ofte mere light ned i BvB.

14-02-2012 12:34 #7| 0

Defíner standard..

Mod regulars som ikke folder 80% ish i BB vs SB, så gør jeg ja. Hvorfor mener du det er en fejl? Hvad mener du vi får ud af, at åbne 3 bb som std?

Redigeret af Acecobar d. 14-02-2012 12:34
14-02-2012 12:42 #8| 0

Skyd altid videre på turn. Den range, villain caller floppet med, fortsætter han formodentlig også et turnbet med rigtig, rigtig ofte. Her tænker jeg på hænder som QT, QJ, KQ, TJ, T9 og 98. En del af disse hænder checker nok bag, hvis du giver dem muligheden. Derudover undgår du med bet/bet/bet-linjen også at reppe så stærkt, som det trods alt er at cbette floppet for at check/raise det givne turnkort med den givne sizing. Hans callingrange indsnævres dermed til en langt stærkere af slagsen end den, der caller et normalt bet på turn. I øvrigt sizer du underligt på turn, så stacks bliver akavede ift. at komme AI på river. Hvis du endelig vil check/raise turn, så gør det til $24, så du kan få resten ind til sidst. Som spillet på turn kan jeg egentlig godt li' et lavt valuebet, med blocbet-sizing, så du for betaling af langt flere hænder end ved et shove. Tænk på, at det er en forholdsvis svag range, du skal hente value fra (sets spiller nok turn anderledes). Du repper i øvrigt selv sindssygt stærk med den givne linje. Vbet et sted mellem $19 og $29. Det kan godt være, det ligner et pls-call-mig-bet, men med et shove har du alligevel tæt på nul bluff-hænder i din range.

14-02-2012 12:43 #9| 0

@Acecobar
Standard er det du plejer at åbne fra sb vs bb.

Det bliver billigere for os at stjæle med 3bb fremfor 4bb. Jeg tror ikke det ændre BBs range for call/3b om vi åbner 3bb eller 4bb, og når vi ofte gør det i steal kan vi lige så godt holde den på 3bb fremfor 4bb, og stramme op de gange der er dygtig villian i BB eller donks der caller for meget, simple as that OOP.

Personligt ændre det ikke min range om Villian åbner 3bb eller 5bb i SB vs BB.

De gange den er fed at åbne mere bliver hvis det er en dårlig spiller i BB som vi har mulighed for at spille godt mod OOP.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar