NL100 river valuebet, hvor meget?

#1| 0

Shorthanded på OnGame

Skurk er 54/10/0.4 dog kun over 68 hænder

Jeg har busted ham en gang før hvor han limpede ind med T7 callede mit raise fra BB og gik død i to par mod mit top set i damer.

Jeg diskuterede hånden med en ven. Jeg mener hånden er rimelig standard spillet indtil river (kunne dog måske have budt mere på flop).
Der er ingen tvivl om at der skal bettes for value på river, men spørgsmålet er hvor meget.

Potten på river er $21 og skurk har $49.95 tilbage

Hvor meget better vi? Min ven og jeg lå nemlig ret langt fra hinanden mht. størrelsen på bet.


Seat 3: Skurk ($59.45 in chips)
Seat 7: BTN ($100.20 in chips)
Seat 8: SB ($18.85 in chips)
Seat 9: Helt [ 6,2 ] ($226.95 in chips)

PRE-FLOP
Skurk calls $1, BTN calls $1, SB calls $0.50, Helt checks.

FLOP [board cards 6,2,J ] (Pot $4)
SB checks, Helt bets $2.50, Skurk calls $2.50, BTN folds, SB folds.

TURN [board cards 6,2,J,2 ] (Pot $9)
Helt bets $6, Skurk calls $6.

RIVER [board cards 6,2,J,2,3 ] (Pot $21)
Helt bets ?

11-09-2007 12:56 #2| 0

Mere på flop, mere på turn. Som spillet 16-18 på river.

11-09-2007 12:56 #3| 0

Jeg rester.

11-09-2007 13:26 #4| 0

Hmm.. hvad med $14? Går godt i tråd med bets på flop og turn samtidigt med, at du måske kan få ham til at raise dig med sin flush(bluff?) hvorefter du kan rykke ind?
--
verndroid
www.schougunvald.dk

11-09-2007 13:28 #5| 0

som mickey, tror skurken caller med Jx + flush som er likely holdings...

11-09-2007 14:06 #6| 0

Better mere på både flop og turn og rester river.

11-09-2007 14:12 #7| 0

Enig med Løpenthin. Pot flop, og så spiller hånden sig selv på river --> push

11-09-2007 17:16 #8| 0
OP

Min ven mente at $18 på river var et godt bud, hvor man så kunne håbe at skurken ville raise med en farve.

Jeg mente at $50 (skurks rest) var det bedste bud. Der er ingen garanti for at en passiv spiller raiser river med en farve, men jeg var rimelig sikker på at han ville betale med en farve. Desuden ser man på dette niveau ofte helt-calls med top-par i lignende situationer.

Jeg bød aktuelt $50 og skurk betalte med 97.

Jeg synes det er en interessant situation, når man med stor sandsynlighed kan sætte skurken på en stærk, men slået, hånd. Jeg overbetter ofte i disse situationer, for at maksimere EV i det lange løb. Er der en god sandsynlighed for at skurken har en hånd der kan betale, så synes jeg det er et godt spil, selvom det ofte resulterer i et fold de gange hvor skurken har en marginal hånd.

Som andre siger, så kan man byde mere op tidligere i hånden, hvilket gør det nemmere at få betalinhg fra andre hænder til sidst. På turn ville jeg dog ikke miste skurken, da jeg gerne ville holde ham i hånden med farvetræk.

11-09-2007 17:34 #9| 0

Så du forventer at han folder et farvetræk på turn til $2 mere, men at han over 2x pot med top par på et parret board der lige har completed en flush?

Det synes jeg er en fejl.

Du skal også tænke på (selvom det ikke er så vigtigt på dette niveau) at hvis du kun overbetter med en stærk hånd så bliver du uhyggeligt let at læse. I dette spot vil en god villain fx kunne sætte dig meget præcist på et fuldt hus eller 4 ens fordi aldrig laver et overbet bluff på dette board.

Det er dog fint bare at maksimere ev så længe den går :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar