NL100: River check-raise AI bluff.

#1| 0

Er i gang med at teste lidt frem og tilbage med diverse river-plays, for at få tilført en ny dimension til mit spil - eller helt fravælge det. Har lavet meget similar plays som dette 3 gange indenfor de sidste par dage. 2 gange med succes, 1 gang uden. Kunne godt tænke mig at få lidt at vide omkring hvilke kriterier der skal være opfyldt for et +EV move, hvis vi antager villain er regular, ikke vildt aggro, ikke vildt passiv.

Det handler om river-bluffs, specielt check-raise all ins.

Situationen her er rimelig readless, jeg har spillet omkring 20 hænder da det sker. Kan nu forestille mig mange vil mene man skal kende sin villain rigtig godt for at prøve disse plays, men lad os se bort fra plays hvor dynamikken ligger op til det.

Om villain. har ikke spillet ham før, men han har været aktiv preflop, men ikke fået calls endnu.

Jeg selv har kun raised 3-4 hænder preflop uden calls.


Seat 1: Dude ($211.70 in chips)
Seat 2: Dude ($197.50 in chips)
Seat 4: Hero ($98.50 in chips)
Seat 8: Villain ($139.45 in chips)

Min hånd: A10

ANTES/BLINDS
Dude posts blind ($0.50), Dude posts blind ($1).

PRE-FLOP
Hero raises to $4, villain calls $4, dude folds, dude folds.

FLOP [board cards: 6,J,9 ] pot 9$
Hero bets $6.25, villain calls $6.25.

TURN [board cards: 6S,JC,9C,T ] pot 21.5$
Hero checks, Villain bets $16.50, Hero calls $16.50.

RIVER [board cards: 6S,JC,9C,TH,4 ] pot 54$
Hero checks, Villain bets $27.50 .....
....
Hero pushes $71.75 and is all-in.

Kommentarer til linjen, gode råd at huske på i river-bluffs mm. er hjertens velkomne!

Mvh //
Akropolice

18-10-2009 19:57 #2| 0

Syntes hans linje klart ligner en turned straight.

Et set ville han vel raise på floppet. Et flushdraw ville han mange gange checke turn bag med.

Desuden syntes jeg sagtens du kan læses som at have ramt flushen. Desuden blocker du nutflushen og tvivler på hans callingrange er ret stor.

Derved kan jeg rigtig godt lide dit riverplay. Om jeg havde mod på det er en anden sag.

18-10-2009 21:01 #3| 0

hans betsize størrelse, gør at dit bluff måske er ok. Det ligner han har en semistærk håjnd

18-10-2009 22:39 #4| 0

Baaaah ved sq ikke - farligt at begynde og prøve at folk af straight, uden man kender villain, med en semiutroværdig linie (det vil villain synes), så tror bare jeg folder river.

19-10-2009 09:34 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Kan ikk rigtigt lide det når du ikke ved om villain er god nok til at mucke straights her.

Men et godt råd til et river C/R er, at gøre det når villains calling range er den samme som hans betting range. Det kan nogen gange være problematisk at vurdere, men det giver lidt sig selv når du endelig sidder i spottet (hvis du altså er relativt kompetent :D).

Derudover er det godt at C/R når villains linje kontra board tekstur aldrig tillader ham at have en stærk hånd.

19-10-2009 12:25 #6| 0

Hvis villain er tænkende er din linje ikke konsistent med et flush draw, da du formentlig sjældent check/caller turn OOP med et flush draw. Du vil formentlig enten barrelle videre eller check-folde, så jeg havde ikke foldet QJ+.

Det sagt, så ligner villains betsizing er valuebet med to par/straight, og du kan sikkert sagtens få en 12-tabling ikke-tænkende regular eller en weak/tight spiller til at folde her.

Jørn

19-10-2009 16:30 #7| 0

Hmmm bryder mig ikke om det da dit raise bliver ret lille.
Han skal vel tro han ikke er god 1/4 gange med 2par+ her før det er +EV at skubbe.

Tror også oftest jeg vil barrele videre på turn med FD så hvis han er tænkende kan jeg slet ikke lide det.

Lidt dybere og mod de rigtige modstandere kan jeg bedre lide det.

19-10-2009 17:04 #8| 0

Ingen der bare CFer turn?

19-10-2009 17:06 #9| 0

Better du ikke stort set altid turn, hvis du har 2 ? Jeg kan ikke rigtigt lide det her, fordi villain ofte har en strit her, som han muligvis ikke kan smide.

19-10-2009 17:31 #10| 0

@joonas

jo, c/f eller b/f turn vil være mit standard play

Jørn

19-10-2009 21:51 #11| 0

Synes han liger et draw på flop, og har højest sandsynligt ramt noget på turn. Enten straighten, eller også en meget stærk drawing hånd.
På river mener jeg ikke at det vil være EV+ at bluffe, da jeg ikke tror at han folder straighten. Synes tit man får betaling fra en straight i sådan et spot på det niveau, selvom man repræsenterer en flush på alle måder....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar