NL100 river beslutning

#1| 1

Jeg er ny på forummet, men har kigget med et stykke tid. Bær over med mig, hvis jeg ikke har fået sat HHen ordenligt op.

Jeg har ikke forfærdelig meget på villain. Han har spillet rimelig stille og roligt indtil videre og jeg har ikke set ham i noget skum. Værd at bemærke er, at han ikke sidder med fuld stak. Jeg tror ikke han er reg.

Jeg har spillet forholdsvist frisk til og er selv set i noget skum en enkel gang tidligere:-)

Table 'Mathesis II' 6-max Seat #3 is the button
Seat 2: alexxminx ($101.50 in chips)
Seat 3: Hero ($153.89 in chips)
Seat 4: Villain ($89.50 in chips)
Seat 5: LUC1NhO ($190.54 in chips)
Seat 6: lol manager ($124.21 in chips)
Villain: posts small blind $0.50
LUC1NhO: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [5 A]
lol manager: folds
alexxminx: folds
Hero: raises $1.50 to $2.50
Villain: calls $2
LUC1NhO: folds
*** FLOP *** [3 4 5]
Villain: checks
Hero: bets $2.92
Villain: raises $7.08 to $10
Hero: calls $7.08
*** TURN *** [3 4 5] [T]
Villain: bets $16
Hero: calls $16
*** RIVER *** [3 4 5 T] [3]
Villain: bets $39

Kan jeg kalde her eller skal jeg have høj flush/hus?

06-04-2014 00:52 #2| 1

Fold floppet. Det er meget få hænder du er godt inde mod, og ingen at de outs du trækker til giver dig nuts.

06-04-2014 01:11 #3| 3
Pokernets ME vinder !

Check flop bag. Du valuebetter ikke mod den range der fortsætter floppet i SB her, idet SB flat ranges mestendels er pocket pairs og gode broadways. Og nu hvor det er en fisk har han nok også alle 67s og A2s, så værdien i at checke stiger nok endnu mere.

Fold river som spillet.

06-04-2014 01:49 #4| 1

Jeg clicker pre, men det er en semi-ting. Det gør at du får lov til, at stjæle billigere i sådanne spots her.

Ellers er jeg enig med walth, kan heller ikke se hvad vi skal cbette for.

06-04-2014 06:19 #5| 0

Gode points. Tak for svar:-)

06-04-2014 10:56 #6| 0

Snowie anbefaler, at man 3xer fra knappen :) Hvad er jeres holdning til det?

06-04-2014 14:01 #7| 0
Tassadar skrev:
Snowie anbefaler, at man 3xer fra knappen :) Hvad er jeres holdning til det?


Spilteoretisk giver det fin mening, Snowie sizer lavere fra tidligere positioner eftersom vi, qua vores stærkere range, ikke har brug for så meget fold-equity. Knappen er den position hvor vi åbner bredest, så derfor giver det god mening at åbne stort her.

DET sagt, så vil jeg ikke anbefale nogen at gøre det, da jeg er overbevist om at folk stadig laver KLART flere fejl mod et minraise helt op til NL1K/2K.
07-04-2014 11:26 #8| 1

Min fornemmelse er at det er blevet "god" pokerteori at checke floppet bag her.

Det er klart en god option. Men katagorisk at afvise andre muligheder mener jeg er en stor fejl.

Der er en række ting der taler for at bette her. Vi har brug for protection vs overcards. Det er en ting.

Når villian caller c-bettet er det ikke sandt at vi er skidt inde. Villians calling range vil bestå at:

- overcards med bagdørsfarve(evt også uden)
- Ax
- overpairs(imod hvilke vi har fin equity)
- random ting villian har flattet med der rammer floppet(folks ranges på NL100 kan vel godt være lidt skøre antager jeg).

Givet at villian formentlig er en fisk vil mene hero har en KLART bet her. Og også kan bette mange turnkort for value.

Imod gode regs kan man evt eksperimentere med små c-bets(40%ish pot)

Redigeret af Haarby d. 07-04-2014 11:34
07-04-2014 11:33 #9| 0

Som spillet hvad mener folk så om at komme indover på turn?

07-04-2014 11:36 #10| 0

@ djoffer

Givet en meget stor andel af villian flop raising range består af flushdraws(antager jeg) er jeg ikke fan af ideen. Men betaler obv og jeg river an. Shover formentligt hvis der checkes til mig.

Som spillet easy fold på river.

Redigeret af Haarby d. 07-04-2014 11:37
07-04-2014 12:06 #11| 0

Haarby, c-better du nogensinde sådan et flop mod en sane reg også?

07-04-2014 13:23 #12| 0

Jeg veksler lidt imellem det ene og det andet. Lige pt er jeg overbevist at c-bet er bedst imod de fleste. Det kunne være et spot hvor man kunne udvikle range med en lav sizing. Imod meget aggressive/dygtige villians vil jeg nok oftere bette en mere polariseret range.

10-04-2014 06:47 #13| 0
Pokernets ME vinder !

@Haarby

Pokerteori aside, så mener jeg A5 har større værdi som en bluffcatcher end den har som et flop valuebet, hvis vi skal se på den i et vakuum. Du kommer i problemer på ret mange runouts ved at valuebette floppet med en hånd der sjældent kan valuebette turn.

Jeg tror desuden ikke et 543tt board er et board du ønsker at have en lav sizing på vs. folk der bare fatter lidt af hvad der foregår.

Mht. "brug for protection på overcards" så rammer du jo selv disse overcards med dele af din range, så når der falder en spar konge på turn, har A5 jo bare flyttet sig i din range.

Redigeret af walth d. 10-04-2014 06:50
10-04-2014 10:27 #14| 0

@ Walth

Jeg tror godt at vi kan valuebette turn her på langt de fleste runouts.

Årsager:

- Ved at benytte en lavere sizing tvinger du folk til at calle bredere. Dermed har de en svagere range på turn som skal forsvare imod vores turnbet. Dette er imo også muligt ved en mere normal betsizing. Jeg ville bare nævne det her for at illustrere pointen med en lavere sizing.

- Som jeg har gjort rede for ovenfor er vi rigtig fint inde imod den range villian fortsætter med på floppet.

- Imod villains PP's har vi rigtig god equity. Når vi er foran har villian sjældent ret stor equity.

Din kommentar omkring behovet for protection giver ikke så meget mening syntes jeg. Den er måske blevet lidt virkelighedsfjern grundet teknikaliteter:-) Det er dog et faktum at overcards har 6 outs imod os(jeg ved ikke om du også checker turn bag?).

Hvis du også checker turn bag giver du villian mulighed for at bette en balanceret range på river og dermed gøre nogle af sine airhænder til vindere.

10-04-2014 11:49 #15| 0
Haarby skrev:

Din kommentar omkring behovet for protection giver ikke så meget mening syntes jeg. Den er måske blevet lidt virkelighedsfjern grundet teknikaliteter:-) Det er dog et faktum at overcards har 6 outs imod os(jeg ved ikke om du også checker turn bag?).

Hvis du også checker turn bag giver du villian mulighed for at bette en balanceret range på river og dermed gøre nogle af sine airhænder til vindere.


Som jeg forstår det, så mener Walth at vi protecter vores overall range ved at checke bag flop, men du vil bette den for at protecte din aktuelle hånd i spottet mod 6 outs?

Jeg er lidt forvirret her :(.
10-04-2014 12:01 #16| 0

Jeg tænker, at det ikke er uvæsenligt at lukke potentielt 25% equity ude i form af overs, men jeg tror også at SB's range ofte er for stærk her til, at vi ikke valueowner os selv ved at bette.

10-04-2014 16:58 #17| 0
walth skrev:
@Haarby

Du kommer i problemer på ret mange runouts ved at valuebette floppet med en hånd der sjældent kan valuebette turn.


Hvorfor?
Redigeret af Handhistory d. 10-04-2014 16:59
12-04-2014 19:26 #18| 0
Pokernets ME vinder !

@Haarby

Jeg tror vi anskuer det fra 2 vinkler. Du virker til at anskue det fra et vakuum-synspunkt hvor du kigger på vores aktuelle hånd og hvordan vi maksimerer EV'en med vores nuværende holding, hvorimod jeg anskuer det fra et range-synspunkt.

"Hvis du også checker turn bag giver du villian mulighed for at bette en balanceret range på river og dermed gøre nogle af sine airhænder til vindere."

Hvis villain better en balanceret range, kan du så ikke bare trykke på din call knap ofte nok?

Redigeret af walth d. 12-04-2014 19:27
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar