NL100: Raiset på turn på scare card i BvB

#1| 0

Jeg kender BB som en god solid regular på NL100, der godt kan lide at lægge pres.

1) Skal jeg bette turn?
2) Hvad repper han med sit raise på turn?
3) Hvad er mine rimelige options efter raiset på turn?

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed)

Button ($107)
Hero (SB) ($99)
BB ($144.22)
UTG ($127.96)
MP ($96.65)
CO ($102.32)

Preflop: Hero is SB with K, K
4 folds, Hero bets $3, BB calls $2.50

Flop: ($7) 10, 2, 2 (2 players)
Hero bets $5, BB calls $5

Turn: ($17) A (2 players)
Hero bets $12, BB raises $29

Redigeret af RiverBoy d. 30-11-2011 22:00
30-11-2011 22:15 #2| 0

Turn bet er ok hvis han ikke floater meget (QJ,J9, etc.) på floppet og er nok som udgangspunkt godt for din overall gameplan. Jeg mener hans raise er skidt som udgangspunkt medmindre du har nogle specielle tendenser.

Hvis du caller turn stopper de fleste op med deres bluffs på river (og du skal bare betale 17$ for at vinde en pot der ender på 75$), da din range primært består af Ax'er som de ikke så tit prøver at bluffe dig af. Du kan derfor også godt calle turn og folde river med KK uden det behøver være exploitable. Tror du han bluffer meget på river er du velkommen til at calle der også, men det er ikke nødvendigt for at holde dig unexploitable (måske er det endda exploitable hvis du caller river med KK da den nok er tæt på bunden af din range)

30-11-2011 22:31 #3| 0

Jeg synes BB repper meget tyndt og jeg ville forvente at han bare kaldte de fleste Ax på turn. Nu er spørgsmålet hvad der så er i BBs range?

Forventningen er at han for det meste caller sine gode hænder, da jeg tror det er klart bedre end at raise. Det må være nemmere at få value fra mere af min range ved at give mig noget snor. Måske tager jeg fejl. Så efterlader det ham med floats der har samlet bdfd eller måske en gutter op på turn og det pureste ingenting.

Er det helt skævt?

Hvis vi nu antager at ovenstående analyse er rigtig, vil vi så helst b/c turn, x/c river eller b/ai turn?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar