NL100: QQ vs push i rr-pot

#1| 0

Bossen mente åbenbart ikke denne hånd fortjente at blive gemt i HH, så I får den frit fra hukommelsen (men den er dug frisk, så der burde ikke være fejl:))

Har lige startet min session, så ingen reads.

UTG - 48$
Button - mig - 100$
SB - 200$

UTG clicker - jeg siger 9$ med QQ - SB caller - UTG siger 16 - jeg caller - SB caller

Flop 3 5 5

SB checker - UTG skubber for 32$ - Jeg??

Der er to andre ting jeg er lidt i tvivl om:
1) Hvor meget re-raiser man generelt til ved et click-raise?
2) Skubber vi når han siger 16?

29-01-2007 19:19 #2| 0

1) ~10

2) Ja. QQ er stærk nok mod en short stack. Ydermere er der ingen grund til at et A eller K på flop ødelægger aktion, hvis han har mindre pp (som han ofte har), eller gør at han får dig bluffet ud.

29-01-2007 19:24 #3| 0

Det er egentlig ikke short stacken jeg er bange for, det er mere SB, som flat caller et raise + et reraise :S

29-01-2007 19:41 #4| 0

Suk... Må lære at læse den ordentlig igennem, synes også næsten det var for enkelt ;)

Men hælder stadig til reraise/push pf. Synes det er meget sjældent at man ser folk sidde med en ordentlig handske i sbs position. Virker på mig som en AK eller lille par, der gerne vil ud og se floppet. En standard villian reraiser 9/10 gange pf med AA/KK, men hvis han har en af disse, så er det jo bare wp.

Med et push, vil jeg regne med at UTG oftest kalder her med 88-JJ/AQs+ og SB smider hans lille par.

29-01-2007 22:04 #5| 0

En interessant hånd som kræver mere opmærksomhed end den har fået indtil nu:

1) Mht. clickraiset: - Jeg opfatter det som om manden har postet blinds UTG og så ryger der bare dummebøder på - både fordi det er retarderet at poste UTG og fordi det er retarderet at clickraise pre. Derfor raiser jeg std. 3-4x, dvs, stort set som dig.

2) Mht. skub pre: Her varierer jeg lidt. Tror jeg siger rest halvdelen af gangene og call resten, selvf. med henb. på at komme allah-iihhhhn på floppet. Mener ikke det er nogen graverende fejl at gøre det ene frem for det andet. Hvis andre er af anden opfattelse kunne det være interessant at høre.

Mht flopspillet: Ved ikke rigtig hvad vi kan sætte UTG på - Har ikke set den slags preflop spil meget længe så det kan sgu være alt fra et tiltet move med any two eller pilene.

SB kan næsten kun calle her med en super handske så ham er jeg ligesom dig bekymret for. Du har lagt 16 - sidder med 84 tilbage. Potten er på 48 så jeg kalder og smider hvis SB kommer over toppen.

29-01-2007 22:45 #6| 0

@ Analpirat

Hvad er det du synes der er så spændende om at calle og komme all in på floppet 3 vejs? Giver ikke meget mening. Der sidder en shortstack i fælden, han skal skydes, slagtes, tilberedes for at nydes.. heeeelt alene. Push preflop er klart det bedste play, og måske faktisk det eneste rigtige i den her situation.

29-01-2007 23:07 #7| 0

Ja, du har ret. All in pre er det bedste play.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar