NL100: QQ 3-bet cold called...

#1| 0

DONK er bordets donk, selvsagt, vi sidder 4 regs omkring ham og håber på han sprayer.

Villain er reg of some sort, spiller TAGish til den nittede side:
18/16/4 3-bet 8%.

Button: seat 10
Players in round: 5
Seat 2: HERO ($240.15)
Seat 3: VILLAIN ($134.45)
Seat 8: jollyjoe84 ($85.35)
Seat 9: Mind_Atroce ($123.40)
Seat 10: DONK($77.80)
HERO posts small blind ($0.50)
VILLAIN posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [Q, Q]
jollyjoe84 folds
Mind_Atroce folds
DONKraises $4 to $4
HERO raises $11.50 to $12
VILLAIN calls $11
DONKcalls $8
--- Dealing flop [2, 6, 3] Pot 36$
HERO bets $20
VILLAIN calls $20
DONKfolds
--- Dealing turn [7] 76$
HERO checks
VILLAIN checks
--- Dealing river [4]
HERO checks
VILLAIN bets $50
HERO ???? :/

Hvad tænker PN om denne hånd, hvad er villains range?

Hvad siger PN til turn checket?

12-01-2010 01:25 #2| 0

Tror sgu jeg CR den her basse AI. Donks stabber like ALTID, når der checkes til dem. Som spillet bet/caller jeg nok bare turn. Han lukker trods alt ikke potten, så han har nok ikke ret mange farvetræk a la 9Ts etc. i sin range. Desuden kommer du fint ind, da han oftest vil have like 99-JJ, og dem folder han ikke, hvis de indeholder en hjerter. Som spillet bør du nok folde. Nægter at tro på, han laver 99-JJ om til et bluff her - så god er en 100NL reg sgu ikke. Mon ikke han har settet pretty ofte?

12-01-2010 01:25 #3| 0

PN siger farvekoder, potsize mm.

12-01-2010 01:28 #4| 0

Så fik du et post mere i bæltet, analpirat =))

12-01-2010 03:51 #5| 0

Jeg synes først og fremmest du skal bette mere pre-flop. Hvis han er så donket er der stor chance for det overhoved ikke betyder noget. Mit bud er min. 14$ i situationen.

Hvis Donken eller villian er MEGET aggr. lyder SS forslag med checkraise godt. Ellers kan rigtig godt lide du leader. Synes dog igen den skal have lidt mere på flop. Som spillet min 26$. Hvis donk har noget som helst skal han nok komme ind og du er samtidig nødt til at forsvare din gode hånd.

Stacksize bliver rigtig ulækre på turn, da du nemt committer dig ved et større turn raise. Jeg tror jeg ville foretrække et lille 1/2pot bet og folde til all in.

Som spillet ville jeg være nødt til at calle river.

Selvom du better lavt pre- har lidt svært ved at se villian calle pre flop med mindre end 7,7. (Bet mere pre- Så er du sikker på han ikke bliver fristet. Han ligner trods alt en "fornuftig" TAG. Derfor skal du vel næsten kun være bange for en slowplayed. KK, AA eller AKs.

Spændt på at høre, hvad andre tror.

12-01-2010 11:31 #6| 0

Synes godt nok, det er et vammelt spot det her. Kunne godt tænke mig at høre villains fold to 3-bet. I mine øjne er der no way in hell, at han har set her. Han flatter dit c-bet med en donk bag sig på et meget drawy board. Sådan spiller nits ikke sets i min bog.

Han kan muligvis sidde med en hånd, som KQh, men vil bare forvente at han better den turn, da han får svært ved at stacke dig ellers pga. pottens nuværende størrelse kombineret med din stack. Du har viser stor svaghed i hånden ved at checke 2 streets, så du ligner noget overkortish, som ikke har connectet. Jeg er enig med SS betragtning i, at en nit aldrig laver en hånd som 88-1010 om til et bluff her, slet ikke når det ligner at villain har tonsvis af showdownvalue her.

Kunne som sagt godt tænke mig at høre hans fold til 3-bet. Hvis han er sådan en type der folder 80% til 3-bet er det svært at putte ham på en hånd, som slår os her. De eneste flushes der imo så er i hans range er AQ/AKh, hvilke han ofte nok ofte raiser floppet.

Imo virker det lidt spewish at betfolde Q-Q her i en 3-bettet pot. Check er egentlig fint nok. Problemet med det er så bare, at vi så må forvente, at vi ofte inducer et bluff. Så mit problem er er altså, at jeg ikke kan se skurken bette nogle PP´s på river, men samtidig har svært ved at se en nit connecte det flop der. Som spillet tror jeg faktisk, at jeg folder. Det er sådan lidt.. På et board hvor alle draws rammer, og en nit stikker ud imod dig. Så kan fold aldrig blive en kæmpe fejl. Men som sagt. Hans fold to 3-bet kunne være nyttig.

12-01-2010 12:18 #7| 0

Hvad er din plan på turn hvis villain better?

Mht. til villain preflop, kan han så ikke tage et flop af med en rimelig bred range? Du isolerer vel donken med en ret bred range og villain har position på dig postflop.
Men det er egentlig - IMO - ret vigtig information for hånden - hvor meget har du iso-raiset og 4bettet donken?
Og hvordan spiller donken

Men som der er sagt så synes jeg mest af alt du ligner et lille OP - du cbetter vel ikke missede high-cards i spottet som du ikke har tænkt dig at gå til bunds med?

Villain har derimod en noget bredere range. Den kan vel indeholde sets, flushes og OP (jeg vil dog oftest forvente at han oftest 4better AK og QQ+ preflop), men mest af alt synes jeg villain ligner noget marginal også, selvom han kan tage linjen med mange hænder - sets blir vel dog oftest (afhængig af donkens tendenser) raiset på floppet, og flushes blir vel valuebettet på turn de fleste gange for at bygge potten

I og med villain er nittet så tror jeg ikke han bluffer særligt ofte, og det eneste du slår er vel noget TT/JJ ish som han valuebetter.

Jeg tror du kan folde river med rimelig god samvittighed. Jeg tror også jeg ville bet/folde turn for at charge OP's med fd's og i forventning om at trække næsten dødt hvis villain raiser

12-01-2010 14:43 #8| 0

Preflop siger jeg til 16$, da donks spiller sin hånd og betyder nada for ham om du siger 12 eller 16.

Dette ville sikkert også gøre det nemmere at spille postflop med villian.

Hvad er villians W$SD? og hans AF på river?

Turn checker jeg også og river er lidt bah - han kunne godt VB 99+.

Min beslutning bliver dependent af hvad tendenser han har vist, note på ham, W$SD og AF river.

Er han en bandit med high AF river betaler jeg, men er han typen med W$SD på 55% og AF river på 1%, så automucker jeg.

Denne er meget readbasered.

13-01-2010 03:07 #9| 0

Bump. Ret interessant tråd imo. Derfor ser jeg gerne flere kommentarer:-)

13-01-2010 03:20 #10| 0

Du ser lidt svag ud på et draw heavy bord, og det kunne Villain godt prøve at udnytte med et 2/3 bet på river.
Set vil jeg tro han vil bette på turn grundet de mange draws, så er egentligt med bange for flush. Er IMO ikke mange 5'ere umiddelbart i Villains range.

Er på et call

13-01-2010 03:43 #11| 0

@ Vidx

Så du regner med, at villain floater 3-vejs med en donk bag, eller at han "valuebetter" dårligere/laver en made hånd om til et bluff?

13-01-2010 04:58 #12| 0
13-01-2010 07:49 #13| 0

Synes den er spillet fint, bortset fra jeg selv better riveren.

Som spillet er det selvfølgelig et snapcall på river, og det er jeg også sikker på du gjorde :)

13-01-2010 17:10 #14| 0

Coldcall af rr preflop sætter jeg til AK, eller pp 22-jj. Mener villians holding meget likely er 55 på river, da han skulle være donket at bette 88-1010 på et så scary board (hvad kan villian sætte dig på som kan kalde et vb på river med en hånd dårligere end 1010?).

Kan ikke se der er noget du slå hvis villian er sane. Hvis han floater flop skulle han vel skyde scary turn. Den eneste hånd jeg tror villian kan vb light og som du slår er JJ, men det meste af tiden har villian der slået på river, på nær hvis han er meget aggro.

13-01-2010 18:19 #15| 0

"Coldcall af rr preflop sætter jeg til AK, eller pp 22-jj. "

Med en 3b% paa 8 tror jeg fint vi kan udelukke AK og 1010/JJ+ - tror han ville shove/4b med donken stadig i haanden.

Som saa mange andre, giver jeg den en tand mere pre grundet donken.

Flop: Imo. er det paent vaesenligt hvordan donken er "donket". Er han en gigant passiv muppet eller en bandit/laban/loemmel/slambert? Hvis han er sidste naevnte gaar jeg ligeledes efter CRAI som SS.

Som spillet er jeg med Joanna47.

"Jeg tror også jeg ville bet/folde turn for at charge OP's med fd's og i forventning om at trække næsten dødt hvis villain raiser"

Vi kan aldrig bet/folde turn imo - giga spew. Bet/call it is hvis vi better.

En 3. variant ville vaere: Bet floppet 28, caller villain er potten paa 94 og effektive stacks er 92, og vi har dermed et fint shove.

13-01-2010 18:37 #16| 0

Det essentielle i denne post er VILLAINS cold 4-bet range og ikke så meget hans 3-bet cold calling range.

Dette afslører helt klart hvad jeg gjorde i hånden.
VILLAINs af denne type, synes jeg har det med at forsøge at få stakken ind med godterne, og ikke tænke så meget over at holde donken inde.

Så han 4-better som følgende:
AK 100% <- Fordi han blocker min chance for AA og KK
KK+ 80%
QQ 75%
99+ 30%

Jeg mener, at VILLAIN bør 4-bette for at eliminere muligheden for at jeg stacker donken. Som i kan se at pot-sizes, så kan jeg sagtens få donkens penge. Og sekundet jeg tømmer ham, så forlader jeg bordet. Table selection ftw. Det ved villain obv ikke.

Det skal lige siges, at jeg havde en på teamviewer da hånden udspiller sig. Han mente det var et klart fold, men vi kunne ikke rigtigt begrunde et fold.

Havde jeg siddet alene havde jeg insta snappet.

Jeg mener dog, at den klart bedste linie i spottet er C/R AI. Og hvis den misser, så er man selvfølgeligt meget påpasselig med at stacke af på turn.

Hvis vi ser nærmere på hans 3-bet calling range. Så er den meget snæver og jeg har svært ved at definere den.

AQ, KJs+ og 99-QQ, det er vel ca. det, så engang imellem med lavere par måske ned til 77, og en enkelt blødning eller to med T9s+



13-01-2010 19:11 #17| 0

@Supersennels

Jeg tror han tjekker mange marginale hænder på river. Tror ikke villain vil tro han kan få value af dårligere hænder på det board hvis han vb river.
Derfor sætter jeg ham mest på flush. Vil tro han vil spille sets anderledes, med bet senest turn, nok os flop.
Jeg ser ham derimod sagtens floate et flushdraw på flop med en donk bag for at få max value hvis den rammer?

Er det helt ved siden af?

13-01-2010 19:41 #18| 0
Pokernets ME vinder !

Skal der nødvendigvis cbettes på det flop her?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar