NL100 Planlægning af hånd mod lead vs TAG

#1| 0

Har ikke rigtigt nogen dynamik what so ever med villain. Han spiller 21/18 over 200 hænder. 3B% på 4.4 overall og so far 4% fra BB. Open Call fra BB 7% af tiden, samplen er dog lille. Han er ikke set leade før. Jeg har ikke nogen ideer om hvordan han ser mig.

Hvordan ser i hans range og hvordan planlægger i hånden?

Seat 2: ianalyzeu ( $118.08 USD )
Seat 3: thepkrchamp ( $36.50 USD )
Seat 8: Fater666 ( $67.52 USD )
Seat 9: IneedAdollah ( $291.36 USD )
Seat 10: Hero ( $96.65 USD )
Fater666 posts small blind [$0.50 USD].
IneedAdollah posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T T ]
Hero raises [$3.50 USD]
ianalyzeu folds
thepkrchamp folds
Fater666 folds
IneedAdollah calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 2, J, 2 ] Pot: 7.5
IneedAdollah bets [$5.50 USD]
Hero ?

15-08-2011 02:15 #2| 0

Readless er den ret svær at lægge en decideret 'plan' for.

Hvordan spiller du selv?
Har du været meget aktiv? Eller specielt efter villain?

Bottom line caller jeg bare, fordi vi har position - og re-evaluerer turn.

Jeg tvivler på han donkbetter A2o eller Jx. Readless kan han jo ha' alt fra 22+ til AQ.

Hvis han donkbetter turn igen, caller jeg alle none under J (inkl.). Jeg forventer ikke, at han er "god" nok, til at 2-barrel-bluffe et overkort uden et spar.

EDIT: Jeg så lige, du havde T, om end det ikke ændrer det store.

Redigeret af CPrimdahl d. 15-08-2011 02:17
15-08-2011 02:35 #3| 1

Caller flop og helt sikkert alle mindre turns og nok også river. Begynder at overveje andet, hvis der ligger 3 flushkort eller der er kommet flere overkort og han fyrer 3. barrel...

Det ligner imo air/overkort/fd, da han med en made hand vel hellere vil tjekke for at få dig til at cbette, hvilket du vel ret ofte må forventes at gøre her.

Vil også gerne til showdown for at få noten.

15-08-2011 10:48 #4| 0
IstvaN skrev:
Det ligner imo air/overkort/fd, da han med en made hand vel hellere vil tjekke for at få dig til at cbette, hvilket du vel ret ofte må forventes at gøre her.


Hvor ofte giver du op her som initial raiser fra HJ vs lead fra BB?
15-08-2011 11:16 #5| 0
SørenSnegl skrev:
IstvaN skrev:
Det ligner imo air/overkort/fd, da han med en made hand vel hellere vil tjekke for at få dig til at cbette, hvilket du vel ret ofte må forventes at gøre her.


Hvor ofte giver du op her som initial raiser fra HJ vs lead fra BB?

Hvad mener du med "her"? Altså med hvilke hænder jeg fortsætter i lige præcis det her spot?

Hvor stor %-del af min range, jeg folder, ved jeg ikke. Men umiddelbart vil jeg være meget, meget mistænksom og alle hænder med en smule equity af en art kan være værd at bruge til at gøre modstand med. F.eks. synes jeg, at det er fint at planlægge at calle ned ofte med en hånd som AT, gerne med en spar på siden. Som sagt tror jeg, at villains range er meget vægtet mod draws/overkort/junk. Synes det giver meget lidt mening at leade for første gang på dette board med en made hand, da hero må forventes at cbette en masse skidt, som med et lead nok bare foldes ud.

Btw godt spørgsmål af OP af mindst tre årsager:

1) Leads fra regs sker stadig relativt sjældent, så man kan ofte blive sådan lidt WTF?!
2) Leads bliver ofte fulgt op på turn og river, så det er vigtigt med en plan.
3) Det er spots, som er vigtige at være opmærksom på, da villains nok ikke har balanceret deres ranges særlig godt.

Vil meget gerne høre, hvad andre tænker om spottet, og hvordan man bør reagere mod leads generelt.
15-08-2011 12:30 #6| 0

Personligt prøver jeg ikke at overtænke/levele mig selv i spottet. Det er selvfølgelig underligt, at han donkbetter for første gang på det vel nok tørreste board, hvor du netop cbetter tæt på 100% af din range.

Som IstavaN er inde på, vil jeg vi rigtig gerne til showdown, da vi kan få en note på hans donkbetting. Du har netop position, så det bør være muligt at komme til showdown uden at risikere stacken.

Hvis han doublebarreler overkort, noter jeg blot, hvordan hånden forløb, så vi kan være opmærksom på, om han generelt donkbetter tørre flops vs regs..

15-08-2011 12:48 #7| 0
IstvaN skrev:
SørenSnegl skrev:
IstvaN skrev:
Det ligner imo air/overkort/fd, da han med en made hand vel hellere vil tjekke for at få dig til at cbette, hvilket du vel ret ofte må forventes at gøre her.


Hvor ofte giver du op her som initial raiser fra HJ vs lead fra BB?

Hvad mener du med "her"? Altså med hvilke hænder jeg fortsætter i lige præcis det her spot?

Hvor stor %-del af min range, jeg folder, ved jeg ikke. Men umiddelbart vil jeg være meget, meget mistænksom og alle hænder med en smule equity af en art kan være værd at bruge til at gøre modstand med. F.eks. synes jeg, at det er fint at planlægge at calle ned ofte med en hånd som AT, gerne med en spar på siden. Som sagt tror jeg, at villains range er meget vægtet mod draws/overkort/junk. Synes det giver meget lidt mening at leade for første gang på dette board med en made hand, da hero må forventes at cbette en masse skidt, som med et lead nok bare foldes ud.

Det er netop min pointe, hvilket kan lede til, at det kan være fint for Villain (eller "os") at leade med en temmelig stærk hånd - hvis du (og andre)fx overvejer at kalde ned med en hånd som AT.
Jeg stillede spørgsmålet fordi det nok sjældent er at flop man som initial raiser giver op på når der leades.
Den gængse strategi til at spille tilbage mod folk, der c-better meget, er at floate eller raise, hvilket også er fint, men det kan være lige så godt at spille tilbage ved at donkleade for at ødelægge modstanderens "game plan".
15-08-2011 12:53 #8| 0

@SS
Helt korrekt. Det er et board, der af og til kan være en god idé at leade på. Især fordi du her raiser UTG og 'formentlig' har en stærk hånd.

Det kræver dog, at villain er opmærksom på at balancere dette, så han også skyder en del gange, når han ikke har den.

Du vil jo relativt hurtigt kunne se, hvordan han spiller disse boards - og spille i mod ham.

15-08-2011 13:36 #9| 0
SørenSnegl skrev:
IstvaN skrev:
SørenSnegl skrev:
IstvaN skrev:
Det ligner imo air/overkort/fd, da han med en made hand vel hellere vil tjekke for at få dig til at cbette, hvilket du vel ret ofte må forventes at gøre her.


Hvor ofte giver du op her som initial raiser fra HJ vs lead fra BB?

Hvad mener du med "her"? Altså med hvilke hænder jeg fortsætter i lige præcis det her spot?

Hvor stor %-del af min range, jeg folder, ved jeg ikke. Men umiddelbart vil jeg være meget, meget mistænksom og alle hænder med en smule equity af en art kan være værd at bruge til at gøre modstand med. F.eks. synes jeg, at det er fint at planlægge at calle ned ofte med en hånd som AT, gerne med en spar på siden. Som sagt tror jeg, at villains range er meget vægtet mod draws/overkort/junk. Synes det giver meget lidt mening at leade for første gang på dette board med en made hand, da hero må forventes at cbette en masse skidt, som med et lead nok bare foldes ud.

Det er netop min pointe, hvilket kan lede til, at det kan være fint for Villain (eller "os") at leade med en temmelig stærk hånd - hvis du (og andre)fx overvejer at kalde ned med en hånd som AT.
Jeg stillede spørgsmålet fordi det nok sjældent er at flop man som initial raiser giver op på når der leades.

Ja, det kan sikkert være fint at leade for value her mod mig første gang. Very well played, hvis han kan regne ud, at jeg vil reagere sådan.
Det tror jeg bare er de færreste, der forventer (?). Og nok med god grund: der er sikkert mange, der bare giver op uden et par, og så er det mindre fedt at have frataget dem muligheden for at bluffe et eller flere streets.

Den gængse strategi til at spille tilbage mod folk, der c-better meget, er at floate eller raise, hvilket også er fint, men det kan være lige så godt at spille tilbage ved at donkleade for at ødelægge modstanderens "game plan".

Det du skriver der, synes jeg ikke hænger sammen. Hvorfor vil det være godt at donke mod folk, der cbetter for meget? Du skal jo ikke gå efter at ødelægge deres game plan, du skal gå efter at udnytte den, og hvis de cbetter for meget, så skal du da netop lade dem cbette og lade dem efterlade døde penge, som du bagefter kan tage.
15-08-2011 13:49 #10| 0
IstvaN skrev:
Den gængse strategi til at spille tilbage mod folk, der c-better meget, er at floate eller raise, hvilket også er fint, men det kan være lige så godt at spille tilbage ved at donkleade for at ødelægge modstanderens "game plan".

Det du skriver der, synes jeg ikke hænger sammen. Hvorfor vil det være godt at donke mod folk, der cbetter for meget? Du skal jo ikke gå efter at ødelægge deres game plan, du skal gå efter at udnytte den, og hvis de cbetter for meget, så skal du da netop lade dem cbette og lade dem efterlade døde penge, som du bagefter kan tage.

Der er forskel på, hvor meget der er "for meget", og jeg er enig i, at hvis vi spiller mod en gut der c-better 90%, er float/raise ofte bedere, da de så sikkert heller ikke vil være i stand til at spille tilbage.
Men i dagens spil er folk generelt blevet bedre til ikke at c-bette "(alt) for meget", og ved ofte også hvordan man spiller tilbage mod det. Folk er generelt stadig dårlige til at spille mod leads, og en stor del af dagens poker handler om at sætte folk i situationer de ikke er vant til, og hvor de som et resultat deraf spiller dårligt.
15-08-2011 13:53 #11| 0

Af interesse: Hvilken hånd skal vi have (lad os bare sige i OPs spot) før vi raiser hans lead?

15-08-2011 14:16 #12| 1

Før donk bliver godt her skal man have en god ide om at ens modstander vil enten

a) folde alt for meget eller
b) spasse rigtigt meget ud.

Og med en typisk UTG+1 range kender jeg stort set ingen der folder for meget på det flop her. Samtidig er en UTG+1 range typisk så meget stærkere og så meget mere polariseret end BBs range at selv hvis han spasser virkeligt meget ud, så er det knap nok en god ide at donke alligevel.

Mod gode, balancerede spillere mener jeg det er decideret ringe at donke her lige meget hvad man har, da det er dårligst både isoleret og for ens samlede range. Uden at folde for meget vil man som UTG+1 kunne nøjes med at fortsætte med en range der ligner ~10% FDs, ~50% Jx+ og ~40% mellempar. Med hvilke hænder fra BBs range giver det lige mening at leade mod det?

15-08-2011 15:08 #13| 0
Seigoth skrev:
Af interesse: Hvilken hånd skal vi have (lad os bare sige i OPs spot) før vi raiser hans lead?


Tja vi kunne jo gør det med OPs 1010 og Jam hvis han 3better.
Jeg vil gør det med alt bedre og vi kan godt tage 10 10 med.

Hvis han caller vores raise er bedste line check turn.
16-08-2011 14:32 #14| 0
OP

Takker før og fremmest for svar so far.

Umiddelbart forbinder jeg hans preflop range at være noget i stil med PP's,KQs,ATs+,AQ hovedsaligt. En gang i mellem ser vi nok også QQ,KK,AA + AK, men dem 3B'er han nok langt oftest.

Hvis vi ser lidt bort fra OP's, så er der generelt ikke mange made hands som er bedre end vores. 3 komboer af AJs. Heraf leader han næppe som std, dvs. måske en kombi af AJs og resten vil så blive hænder vi egentlig er foran eller flipper mod.

Vi kan nu vælge at raise eller flatte?

Men hvilken en af de to optioner, der er fedest kunne jeg godt tænke at høre jeres tanker om. For vi kommer nok aldrig skidt ind med fx TT ved at raise, men tilgengæld folder vi en stor del af den range vi crusher ud, specielt med tanke på at folk virkelig godt kan lide at 2nd barrelle.

Hvis folk bedst kan lide at raise, hvor går jeres grænse så?


Mod hans jamrange spiller 33 og TT stortset ens.

Lad os for sjovs skyld antage I mener den er TT, hvad gør I så med 99 og dernedaf?

Hvis folk bedst kan lide at flatte, raiser I så nogle hænder i spottet?




Redigeret af Meincke d. 17-08-2011 01:24
18-08-2011 17:44 #15| 0
OP

Kunne være super, hvis nogle gad at give deres point of view på de spørgsmål jeg stiller ovenover :)

21-08-2011 16:08 #16| 0
OP

@Suffer Well
Har du lyst til at uddybe dine tanker bag raise vs flat noget mere?


Andre er også mere end velkomne til at give deres syn på sagen.



(Skjult bump)

Redigeret af Meincke d. 21-08-2011 16:09
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar