Nl100 Party, AJ vs løs-passiv donk.

#1| 0

Da jeg taber og taber og taber og taber - og ja, jeg er lige rykket ned i limit, to gange endda - smider jeg lige en bunke hænder op de næste dage for at høre om jeg gør noget helt galt.

Mange af dem er standard møgkedelige hænder, men I får dem sgu alligevel.

Next hand.

Villain spiller noget 74/7/0.6ish spil. Jeg selv har spillet frisk til, men jeg tvivler meget stærkt på, at villain har lagt mærke til det eller bekymre sig om det.

***** Hand History for Game 5611938724 *****
$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 24, 15:40:49 ET 2007
Table Table 126940 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: pygoc3ntrus ( $82.40 )
Seat 4: jacobsen444 ( $339.36 )
Seat 2: ffsrigged ( $94.50 )
Seat 3: Tuco77 ( $100 )
Seat 6: MarcGOs1 ( $102.50 )
Seat 5: augurthepast ( $100 )
jacobsen444 posts small blind [$0.50].
augurthepast posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to ffsrigged [ A J ]
MarcGOs1 folds.
pygoc3ntrus calls $1
ffsrigged raises $5
jacobsen444 calls $4.50
augurthepast folds.
pygoc3ntrus folds.
** Dealing Flop ** [ 7, J, 7 ]
jacobsen444 checks.
ffsrigged bets $8
jacobsen444 calls $8
** Dealing Turn ** [ 5 ]
jacobsen444 checks.
ffsrigged bets $19
jacobsen444 calls $19
** Dealing River ** [ 4 ]
jacobsen444 checks.
ffsrigged is all-In.
jacobsen444 calls $62.50

Kommentarer?

25-01-2007 00:03 #2| 0

Jeg tjekket bag på river...

Ser ham ikke betale hænder som KJ og QJ eller 1010 og 99 som vel er de eneste hænder du slår

25-01-2007 00:10 #3| 0

Spiller den ofte på samme måde. Forventer et click på turn mod en 7er.
Tror der er value i at bette river, vi ser en dårligere J her ret ofte mod en super LP modstander.

Derudover vender villain i øvrigt altid 86o som spillet.

25-01-2007 00:15 #4| 0

Jeg checker river og hamrer musen ind i skærmen da han viser 5-5.

25-01-2007 00:16 #5| 0

Checker river - det er måske tørt/vagt og man bør nok valuebette men sådan er jeg bare heh.

Men umiddelbart har han vel en weak J.

25-01-2007 00:27 #6| 0

"Villain spiller noget 74/7/0.6ish spil. Jeg selv har spillet frisk til, men jeg tvivler meget stærkt på, at villain har lagt mærke til det eller bekymre sig om det."
"Seat 4: jacobsen444 ( $339.36 )"

that guy can hit :-)

Jeg checker turn for pot control på et draw fattigt board, og for at få noget value ud af en blank river. Mener der er større risiko for at man er bagud allerede end for at man bliver outdrawed.
Gider ikke blæse hele stakken af med tptk.

Som spillet checker jeg bagved.
Hvis han er gået så langt med dårligere hånd end AJ så er han lige så stor donk som han virker til, og så er jeg tilfreds med denne pot med en tvivlsom hånd, og napper resten af hans stack i løbet af de næste timer, hvis han bliver.

Allin er meget skidt imo, da selv han vel kan lægge nogle hænder, og langt hovedparten af dem der caller dig, slår dig.

25-01-2007 00:29 #7| 0
OP

Coco,
Tjoo... hans linie ligner bare rigtig meget noget Jx værk, og en så donkish spiller betaler vel rigtig ofte af på river med Jx?

25-01-2007 00:33 #8| 0

Vi mister klart value ved at checke turn. Der er ikke grund til pot control, når vores modstander stort set aldrig better/raiser.

River er selvfølgelig afhængig af modstander - tror dog vi har et klart valuebet set udelukkende ud fra hans stats. Hvor mange hænder er det over?

25-01-2007 00:37 #9| 0
OP

~200.

25-01-2007 00:44 #10| 0

@Rooger

Jeg kan sagtens se hvad du mener, men sådan en uforudsigelig donk gider jeg ikke spille om stacks med, på disse situationer.
Ligeså vel som han betaler meget af hele vejen, ligeså vel venter han også til river med at raise de stærke hænder.

Valuebet ryger sig lidt en tur her, fordi at man allerede har smidt så meget i potten, at et standard valuebet automatisk er at spille for stakken.
Hvis potten havde været holdt mindre, så er det standard valuebet spot mod denne type fisk.

Hvis han er typen der aldrig better river, first to act, uanset hans hånd, så er jeg enig i bet turn, og så check river.

Det værste er som spillet her, begge de andre er klart mere +EV

25-01-2007 00:55 #11| 0

Du modsiger dig selv. Villain kan ikke raise river, når vi har position, hvis vi better turn og checker river. Det kan han derimod hvis vi checker turn, og better river.

Et valuebet er uafhængig af pottens størrelse. Et valuebet er hvorvidt dårligere hænder betaler os af når vi better river, set i forhold til hvor ofte villain caller med en hånd der slår os.
Jeg mener vi får betaling af en dårligere hånd på river ofte nok til at det gør det profitabelt, i forhold til de gange villain har os slået. Dermed er det et valuebet.

Et endnu større incitament til at bette er at vi har position på donk, og han har +3 buyins. Vi vil hellere sidde vente på nuts når vi spiller en 400 BB pot.

25-01-2007 01:11 #12| 0

Hmmm, jeg ka ikk rigtigt bestemme mig for om jeg vil Checke turn og så Check/calle river, eller blot checke river bag..

Either way works for me

25-01-2007 01:12 #13| 0
OP

Jeg fatter slet ikke dem, som snakker/tænker pot-control her, læs Roogers indlæg.

Jeg tror ikke helt, i er med på, hvilken villain det er vi har med at gøre her.

25-01-2007 01:13 #14| 0

Da jeg sagde at han er typen der vil vente til river med at raise, var det jo en bet/raise jeg mente, som en gennerel ting. Undskyld min uklarhed.
Jeg nævner jo også bette i denne situation.

Det jeg mener med stakken, er at når vi value better med 66 i potten, så snakker du vel en 30 stykker, og hvis han raiser dig her, så har du kun 32 tilbage og den er svær at lægge med de odds og den donk.

0,6 postflop agg. betyder jo ikke at han aldrig raiser eller better, blot at han er passiv, men ja det er ikke mig der har et read på ham, og læser nok hans stats lidt anderledes end dig :-)

Det store problem er at jeg mener han spiller sine gode og dårlige hænder ens indtil riveren her, og derfor vil jeg vælge den linie jeg vil.


Hvis det blot er value du er ude efter, så kan du jo bette noget mindre på turn, og få mere plads til dit valuebet på river, for hvis det er en dårligere J han sidder med, så giver vi ham alligevel for dårlige odds til at ramme de 3 outs.

25-01-2007 01:19 #15| 0

Coco, du modsiger stadig dig selv. Såfremt villain både spiller hænder vi er foran og bagud til, ens på river, hvilken linie er så at foretrække?

* Bet turn, check river.
* Check turn, bet river, fold til raise.

Et valuebet kan godt være 62 ud i en pot på 66. Som sagt er et valuebet et riverbet vi forventer er +EV, ikke nødvendigvis et ½ el. 2/3 pot bet.

25-01-2007 01:21 #16| 0

@Ahle

Du har da i øvrigt en smidt en del hænder up for grabs :-)

Synes gennerelt dine betting patterns ser fine ud, og mange af de situationer du har valgt, har ikke noget facit, men nogle du skal bedømme ud fra reads og table dynamik.

Der findes jo et hav af situationer, hvor det er svært at finde den bedste linie med hensyn til EV og i de dårlige perioder vælger man ofte den, der giver det dårligste resultat i den givne situation.

25-01-2007 01:25 #17| 0
OP

Coco: Jups, jeg er running SICK bad lige pt, nede med cirka 20K dollinger over ikke ret lang tid - det har ikke udelukkende været varians dog.
Jeg prøver desperat at finde ud af om der er noget galt med mit spil, selvom jeg egentligt ikke tror det.

Nogen der kan finde den tråd af Asger_b hvor han beskriver et downswing? Jeg har søgt lidt - men uden held desværre.

Og hvorfor pokker er den iøvrigt ikke i vidensbanken.

25-01-2007 01:33 #18| 0

Synes ikke jeg modsiger mig selv, men kan være jeg formulere mig elendigt.

Den handrange jeg giver ham (og her er vi nok uenige) efter hans flopcall er en range vi er foran.

Better jeg flop 8 og bliver callet og turn 19 ligeså, så er hans range mindre og jeg checker bare river, da der nu er meget lidt value i at bette, me nsom sagt, det er bare min holdning at tptk ikke ligger meget over villains range når alle kort er ude og han har callet hele vejen, også selvom han er kæmpe donk.
Naturligvis vil han ofte gøre dette med en dårlig J også

Som i læser ham vil jeg mene det er rigtigt at bette turn for value, grundet han skal være så forudsigelig, men så checker jeg stadig klart river bagved.
Selv med jeres read ser jeg hans callingrange på riverbet som værende minimalt under hero at best.
Kan ikke se hvor jeg skal have et read der siger at donken betaler river af med trash, og han folder helt sikkert ikke noget der slår os.

Men bare glem min analyse, han var åbenbart endnu dårligere end jeg troede .-)

Edit: Lavede mere lort

25-01-2007 01:51 #19| 0

@Rooger: "Et valuebet er uafhængig af pottens størrelse." Helt forkert - se fx min post om emnet ;-).

Jeg spiller i øvrigt den AJ hånd helt lige sådan. Pot-pot-poooooooooot.

25-01-2007 01:56 #20| 0

@Ahle

Skidt at høre, er det på NL400 det er gået galt og har du været regular inden det gik ned ad bakke.

Hvis du kan blive ved med at finde sådan nogen som ham her, så skal du nok få det vendt :-)

For guds skyld bare undgå at tilte.



25-01-2007 02:01 #21| 0

"Helt forkert - se fx min post om emnet ;-)"

Jeg tror vi er enige. Min pointe er at et valuebet ikke er afhængig af bettets størrelse, eller af bettets størrelse i forhold til potten, men af om det har positiv forventning. Et valuebet kan således både være halv, hel eller dobbel pot.

25-01-2007 15:10 #22| 0

Pointen er, at hvis der kun er halvanden pot tilbage i stacksene, så får du lov til at betale 1½ pot når du er bagud, men får kun value for 3/4 (eller whatever valuebettet nu er), når du er foran. Men i det her tilfælde, er det selvfølgelig irrelevant. Det var bare en generel betragtning.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar