Nl100 Opsætning af ranges

#1| 0

Jeg har ikke spillet poker i en månedstid, men spillede en kort session her i dag. Så der er nok noget rust der skal bankes af.

Hero har siddet en 20 hænders tid ved bordet og er gået friskt til stålet. Jeg har ikke haft nogle battles rigtigt, men har spillet halvdelen af mine hænder og raiset 4/5 af dem selv.

Lucky_Style kender jeg ikke, og har ingen hænder på ham før i dag. Her har han spillet 27/21 uden at 3B'e over 20 hænder. Så han er nok en reg af en art.

fin_de_game har jeg heller ikke rigtigt noget kendskab til. Over 20 hænder har han spillet 15/8

maria2011_x er bordets donk. Han har fået sin stack i en hånd hvor han limp/C,R/C flop med J6 pA Jxx bord og klonker turn. Han stats siger over 20 hænder 51/9.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan i forholder jer til turn. Hvor bredt valuebetter I i spottet og hvilken del af jeres range fortsætter i med? Den del af jeres range I fortsætter med betaler I kun eller moser i AI?

Jeg kender som sagt ikke villain, men vil gætte på hans calling-range indeholder Qx's, sets, nogle kombier af mindre PP's (TT,JJ'ish) og nogle kombier broadway floats med BFD + BGS. Jeg ved det dog ikke præcist.

***** Hand History for Game 5201783105563 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, December 23, 04:40:19 ET 2011
Table Maradi (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Hero ( $106.00 USD )
Seat 2: era_kettu ( $98.00 USD )
Seat 3: Lucky_Style ( $139.37 USD )
Seat 8: fin_de_game ( $536.83 USD )
Seat 9: maria2011_x ( $106.15 USD )
Seat 10: tcmgaby ( $197.60 USD )
fin_de_game posts small blind [$0.50 USD].
maria2011_x posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ X X ]
tcmgaby folds
Hero raises [$3.00 USD]
era_kettu folds
Lucky_Style calls [$3.00 USD]
fin_de_game calls [$2.50 USD]
maria2011_x calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ Q, 3, 2 ] Pot: 12
fin_de_game checks
maria2011_x checks
Hero bets [$9.00 USD]
Lucky_Style calls [$9.00 USD]
fin_de_game folds
maria2011_x folds
** Dealing Turn ** [ Q ] Pot: 30
Hero bets [$18.00 USD]
Lucky_Style raises [$42.00 USD]

Redigeret af Meincke d. 23-12-2011 18:05
23-12-2011 18:18 #2| 0

Readless fortsætter jeg nok med AQ+.

Better desuden større turn, kan ikke rigtig se hvad du opnår med den her betsize. I dit spot vil jeg hellere se polariseret ud end ligne en der har en bred valuerange.

Villians range bør være AQ,22,33 og enkelte syge bluffs. Din range bør være Qx+.

23-12-2011 21:38 #3| 0

Som becks, dog tror jeg når han flatter pf, han har AQ/KQ + PPs i sin range + random bluffs, men hvem fanden bluffer denne turn?

AQ kunne man godt forsætte med, men tror generalt vs reg, at du bliver ejet af hus på river hvis han slammer river. Det lyder sq nok lidt stramt, buts thats my opinion uden yderligere hænder/dynamik.

24-12-2011 02:29 #4| 0
OP

Aktuelt kan jeg sige jeg sad med AQ i spottet og virkelig hadede mit liv.


Jeg tror umiddelbart at jeg har lidt flere Qx i min range end han har, men det er ikke vildt mange, da ingen af blinds er squeezehappy. Jeg tvivler på han folder Qx på turn (det tror jeg i hvert fald ikke en std nl100 reg gør), så ud af de hænder han i hvert fald ikke folder er 6 kombier sets, 3 kombier af AQ, 4 kombier af KQ, 1-4 kombier af QJ og 1-4 kombier af QT. Han folder nok PP's, men fortsætter nok med spikede BFDs. Det jeg vil frem er at vi faktisk ikke engang kan vb'e QJ i spottet, så vi bør faktisk kun vb'e KQ op?



Dette leder mig til næste spørgsmål. Har i en c/C range i spottet?

Hvilken del af hans flop-callingrange tror I han byder ud med, hvis jeg checker til ham på turn og ikke mindst river når jeg har c/C turn?


Edit: Jeg er i øvrigt helt på linje med at min sizing er suboptimal i spottet, men som sagt jeg er rusten.

Redigeret af Meincke d. 24-12-2011 02:32
24-12-2011 11:56 #5| 0

Imo kan du valuebette alle Qx, da jeg ofte tror han caller med alle PPs fra JJ-44/45s. Eller checkcalle/ og/eller vb river med TT/JJ.

25-12-2011 00:57 #6| 0

Da du ingen reads har, må vi betragte villain som en standard reg.

Preflop: Han kan have AQo, KQ,QJ,QTs og PPs.

Flop: Han caller ikke med andet end sets og en Q i en firemands pot, hvor du viser styrke, og han har to bag sig. Han kunne lave et sjældent sofistikeret float, men det ville blive pakket sammen 100 pct. på din turn barrel.

Turn: Han raiser ikke med andet end en sets og Q. Men med mindre han vitterligt har AQ, der statistisk set, er den mindst sandsynlige hånd, eftersom du selv holder et A, og han undlod at 3bette preflop, hvorfor vil han så raise her? Ville du selv raise Q,K eller Q,J i denne spot? Jeg tror, jeg ville flatte.

Fra villians synspunkt er der ikke mange draws at være bange for, og det er ikke mange hænder at få action fra, som ikke allerede har os slået, når han raiser. Derfor tror jeg mest på de ni kombinationer (22,33,AQ).

Så du er slået eller even...

Men omvendt så skal du kalde 24 ind i 90. Du får næsten potodds til at calle. Den tror jeg, at jeg ville tage i håb om, at hans range indeholdt 10 procent air, QJ,QT,QK, som vil checke river. Desuden får man altid et lidt bedre read på næste street....

Og så er der vel lidt implied odds, hvis R bringer et A.



Redigeret af loiner d. 25-12-2011 00:58
27-12-2011 16:44 #7| 0
OP

@zonki
Synes nu det virker som ret optimisktisk, at han skulle kalde turn med alle PP's fra 44-JJ på turn. På floppet er der to til at agere efter ham, så han lukker ikke aktion omend han er i position. Derudover er turn-kortet et virkelig skidt kort for mig at bluffe hans range taget i betragtning. Så jeg overall er ikke enig med dig.

@loiner
Jeg er overall enig i dine betragtninger.

Bump omkring følgende spørgsmål:
Har i en c/C range i spottet?

Hvilken del af hans flop-callingrange tror I han byder ud med, hvis jeg checker til ham på turn og ikke mindst river når jeg har c/C turn?

Redigeret af Meincke d. 27-12-2011 16:45
28-12-2011 00:14 #8| 0

Jeg forstår dig godt, men jeg antager ikke at Villian er dygtig indtil jeg har set andet, og det lyder måske super tyndt at han skulle kunne kalde med JJ-44 i spottet, men jeg ser det hver eneste session at folk gør dette, så jeg går udfra det er std. for mange villians, ikke at det gør det rigtigt.

Derfor skal vi barrel turn med Qx eller checkcalle turn med TT/JJ hvis han stabber turn. Turnkortet har du ret i at det er skidt bluff kort for dig, Men har han kaldt med 44-JJ/45s som han imo godt kan kalde flop med når han sidder bag dig, selvom han ikke lukker action, så kalder han ret ofte igen turn med samme holding af den grund at der kommer en Q mere, hvilket gør det mindre sandsynligt at du selv har en Qx som slår ham. Du barreler vel selv flop med 1x overkort bdfd og den slags, så du kan nemt have samlet en EQ op på turn i form af bdfd hvor han så igen kan kalde fint med PPs når Q falder på turn.

Som udgangspunkt er det ikke standard, det er jeg helt enig i, men jeg vil alligevel komme med lidt tanker om at det ikke virker så usandsynligt at han godt kan have en range bestående af PPs som stadig kalder turn, og derfor skal du imo have et streets value mere i denne hånd, vi skal udnytte hans fejl. Om det så er via turn bet eller ved river bet for at balancer dit spil til fremtidig kampe mod denne gut. Self skal du cbette turn med Qx.

Har i en c/C range i spottet?
Ja TT/JJ.

Hvilken del af hans flop-callingrange tror I han byder ud med, hvis jeg checker til ham på turn og ikke mindst river når jeg har c/C turn?

Imo kun Qx+/luft, alt andet laver han sin hånd om til bluff. Jeg kunne godt se ham tage check bag for at bette river med et PP, hvis han er dygtig og VBer tyndt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar