NL100 Nut fd, turner tp?

#1| 0

Hej PN

Er noget i tvivl om nedenstående hånd. Intet read på villian, da jeg stort set lige har sat mig og har ikke spillet ham før.

Mit normale play er at reraise AQo pre 7/10 gange især OOP, men da jeg er i pos og jeg er readless på villian vælger jeg bare at calle.

Seat 4: X ($59.60 in chips)
Seat 6: Villian($101.10 in chips)
Seat 7: XX ($433.45 in chips)
Seat 9: Hero ($97.50 in chips)
Seat 10: Y ($130.10 in chips)

HEro: AQ
ANTES/BLINDS
Y posts small blind ($0.50), X posts big blind ($1).

PRE-FLOP
villian bets $3.50, XX folds, Hero calls $3.50, Y folds, X folds.

FLOP [board cards: 3,5,4
Villian bets $6.50, HErocalls $6.50.

TURN [board cards: 3,5,4 ,Q
Villian bets $21.50, Hero calls $21.50.

RIVER [board cards: 3,5,4 ,Q A
Villian bets $32, HERO?

Ønsker gerne kommentarer på hele hånden, men især:

Jeg raiser ofte flop i denne situation, men valgte her at calle grundet vi total readless.?

På turn rammer vi så TPTK og stadig nut FD, men hvad caller raise turn, som vi slår?

River rammer vi så ttp, men jeg mener ikke at det gør nogen forskel, da villian enten har air/missed fd/ missed oesd eller flush, straight eller set. Tror sjældent vi ser en villian spille 2 par sådan her på det board.

Jeg syntes mest af alt at villian ligner et set, som vb'er da flushen ikke completede.

Mener aldrig raise kan komme på tale, men kan vi folde i dette spot til odds 1:3 (32$ i 96,5$).
Vi skal altså være gode 1/4 af tiden her og det mener jeg også vi er når vi snakker readless villian på NL100, men jeg er vil gerne hører PN's mening omkring hånden.

Martin

Edit- glemte li riverbet

13-01-2009 13:40 #2| 0

Du skal kun være god 1/4 af tiden for at kalde her. Med hans river bet er der ca. 96 i potten og du skal betale 32. Jeg synes slet ikke et fold kan komme på tale.

13-01-2009 13:49 #3| 0

@timothy
Rettet :)
Mener hellere ikke river kan blive et fold og mener klart det bedste er et call.

Jeg vil også gerne have kommentarer på de andre streets :)?

13-01-2009 13:55 #4| 0

Er uenig i din begrundelse for at calle preflop, da vi ved at 3-bette får initiativet over en vi ikke ved hvordan spiller.

Jeg giver den generelt langt mere gas. 3-bet preflop, raise flop, raise turn...


Som spillet caller også bare river.

13-01-2009 14:03 #5| 0

Jeg synes call er ok på flop, selvom man bestemt også godt kunne raise den. På turn bliver du (som du selv er inde på) sjældent kaldt af dårligere hænder hvis du raiser, samtidig med at du ikke er specielt bange for draws. Derfor call.

Preflop mener jeg også oftest skal raises... men det skriver du jo også at du gør

13-01-2009 14:07 #6| 0

@Razga
Mener bare vi mod en readless nl100 spiller, folder de hænder vi er foran preflop ved et raise, såsom KQ, AJ etc. Jeg mener at et 3bet er at foretrække mod spillere med donkede stats og read på at de caller 3bets light etc.

Havde en dårlig mavefornemmelse på floppet, derfor jeg valgte at calle bagved. Er nok 60/40 i raise favør om jeg raiser flop.

Men har svært ved at se hvilket hånd villian caller et raise med på turn, som vi slår nu han skyder igen, han folder air og oesd og caller med QxK, AxK måske KX hvis han er donket.
Men største af de hænder der caller et raise, har os slået. såsom made flush, set og måske 67-straight.

du har sikkert større forståelse for spillet end mig, men vil gerne hører nogle af dine lidt dybere begrundelser.

Enig med river.

14-01-2009 16:45 #7| 0

Raise flop! 2 overcards, nut flushdraw og gutter = ship it!
Raise turn! TPTK, nut flushdraw og gutter = ship it!

16-01-2009 22:24 #8| 0

Som timothy. Har du en afslutning på hånden?

16-01-2009 22:54 #9| 0

Selvfølgelig har han en afslutning men lad nu vær med at spørge efter den før OP selv mener hånden er færdig diskuteret.

Det flop raiser jeg hver gang, som spillet synes jeg turn er fint og jeg kommer nok heller ikk fra den på river selvom jeg tror det er det rigtige.

16-01-2009 22:58 #10| 0

@alle
sry jeg ikke har skrevet slutningen, har fået ønskede respons.

Jeg caller river og villian viser 55.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar