NL100: NFD vs nit OOP

#1| 0

Jeg er rykket op for at spille lidt NL100, så jeg vil lige poste et par mere eller mindre standard hænder.

Villain er en gigantisk nit (so far). Spiller 12/8/0.5 over 100 hænder. 3-bet 5%. Jeg har intet på ham, da han jo ikke rigtig har spillet nogle hænder :)

Hvis han er opmærksom på mig, burde han se mig som 30/25 i den her session, men jeg tvivler på at det har indflydelse på hans beslutninger.

Flop linje?

***** Hand History for Game 10041888064 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 15, 11:41:16 CET 2011
Table Table 178044 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 5/6
Seat 4: BULLRICHSALZ ( $101.50 USD )
Seat 6: LaGuapa22 ( $97 USD )
Seat 1: Hero ( $106.76 USD )
Seat 5: panascan ( $100.50 USD )
Seat 2: refunder ( $131.18 USD )
panascan posts small blind [$0.50 USD].
LaGuapa22 posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 4 A ]
Hero raises [$3 USD]
refunder calls [$3 USD]
BULLRICHSALZ folds
panascan folds
LaGuapa22 folds

** Dealing Flop ** [ Q, 2, K ] Pot: 7.13
Hero bets [$5.50 USD]
refunder raises [$17.72 USD]
Hero?

16-01-2011 08:38 #2| 0

Bump bump bump...

16-01-2011 12:47 #3| 0

Nu er jeg selv en nit, så jeg åbner yderst sjældent A4s utg :)

Jeg kunne faktisk godt finde på at c/c floppet. Hvis vi klonker turn, c/c igen. Idet han ikke er så aggressiv, vil jeg formentlig leade river. Fyren her virker ikke til at være den mest bluffy type, så når han better, er det formentlig for value.

Er jeg way off?

16-01-2011 18:19 #4| 0

@I_use_WH:

Om jeg åbner A4s UTG afhænger af bordet. Her spiller vi 5 handed, refunder er en nit så ofte vil vi reelt set sidde i CO når han folder as usual. Desuden er BB target ved bordet så ham vil jeg gerne spille hænder mod IP.

Jeg tror forslaget om c/c flop er lidt resultat orienteret :)

Det er jo trods alt ret sjældent vi bliver raiset på flop da han ikke har vildt mange value combis der kan raise her. KK og QQ 3-better han vel trods alt PF. Hvis han flatter AK PF raiser han den nok heller ikke på floppet. Så er vi nede på KQ og 22 hvilket udgør 12 combis.

Vi har alligevel super meget FE ved at bette flop, da han nok skal folde alle sine pocket pairs, og det bliver meget lettere at få ham af AQ etc ved at bette flop.

01-02-2011 00:31 #5| 0

Hvis han spiller draws aggressivt, så stikker vi den ind. Hvis ikke kan vi kalde og evaluere turn, men må nok sande at vi ingen Fold Equity har mod ham her. Dermed er hans range også stærk, og vi kan derfor antage, at han givet potodds ikke kan komme væk hvis vi klonker.

01-02-2011 04:37 #6| 0

Altså, der er virkelig får draws i villains range. Sådan er 12/8-spassernit betaler nok ikke lige 67s mod et UTG-raise og hvis han gør, raiser han ikke et cbet på et KQx-board.

Jeg tror du ser TTP eller et set her virkelig ofte.

01-02-2011 08:03 #7| 0

Hvis ham der har position på os er en nit, er det da så meget mere grund til at åbne A4s og c-bette floppet, da han oftest folder.

Nu folder han ikke, og så er jeg med ThomasJJ. Han er sgu nok stærk.

Derfor mener jeg at 3-bet flop er ret udelukket. Det ville kræve noget historie med villain.

At calle er en mulighed. Det ligner lidt hvad det er, men hvis ikke villain er helt obs på hans image kunne håbe at vi havde TPGK og at han derfor vil betale os af når vi rammer. Jeg hader dog generelt at chase draws oop, ville give op på missed turn hvis han better stærkt. Og hele "call" idéen er baseret på at vi antager at han er monster på floppet så han ofte betaler.

Endeligt er jeg så meget nit at jeg synes at et fold er en reel mulighed. Vores dirkete odds er ikke så lokkende igen, og nits ser en flush komme langtvæk fra. Tror ikke at han giver os hele stakken når vi rammer.

01-02-2011 09:47 #8| 0

Jeg er enige i dine tanker omkring preflop raise. Synes den er rimeligt std.

Floppet, synes jeg cbetter er lige så std. netop fordi vi har så stor FE.

Men derefter bliver det interessant.

Hvis vi tror at villain giver 100 % op hvis en hjerter dukker op på turn, ja så er vores implied odds jo helt i skoven, især da vi jo er ret overbeviste om at esserne heller ikke er brugbare, som følge af hans range.

Men hvis vi kan få villain til at reste på hjerter turn (som ikke er Q), så mener jeg godt at et call kan forsvares her. Og så formentligt c/r på turn alt efter hans betsize, hvis vi formoder han better.

Så personligt tror jeg at jeg kalder flop, og c/f any turn som ikke completer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar