NL100 - Linjecheck

#1| 0

Well - overskriften siger vel det hele.. Vil gerne have nogle kommentarer på alle streets. Ingen reads på villain.

PokerStars Spil #37776405731: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 07/01/2010 4:05:06 ET
Bord 'Pulcova' 6-max Knappen er på plads #6
Plads 1: Helt ($151.90 i chips)
Plads 2: Azimut85 ($100 i chips)
Plads 3: olijugon ($100 i chips)
Plads 5: bcitrains ($100 i chips)
Plads 6: bassindude ($98.50 i chips)
HEELT: poster small blind $0.50
Azimut85: poster big blind $1
scuty06: sidder ude
*** KORT ***
Givet til Helt [J A]
olijugon: folder
bcitrains: raiser $3 til $4
bassindude: folder
Helt: kalder $3.50
Azimut85: folder
*** FLOP *** [2 A J]
Helt: checker
bcitrains: better $6
Helt: raiser $12 til $18
bcitrains: kalder $12
*** TURN *** [2 A J] [K]
Helt: better $30
bcitrains: kalder $30
*** RIVER *** [2 A J K] [6]
Helt: checker
bcitrains: better $48 og er all-in
Helt: kalder $48

Edit: Showdown fjernet

08-01-2010 00:43 #2| 0

fjern resultat, farver folks analyse.

08-01-2010 00:47 #3| 0

Hvis du selv shover river, synes jeg, det ser fint ud. Hvad er dine egne tanker bag dit c/c på river?

08-01-2010 00:59 #4| 0

Jeg vil gerne lige se nogle flere kommentarer før jeg afslører mine egne tanker.. :-)

08-01-2010 02:37 #5| 0

PP, vi giver manden mulighed for at spasse ud. Han har obv ikke flush, så har han satme være en klammert. Han sidder nok også RET sjældent med QT, og det eneste jeg reelt kan se vi er slået af, er AA, KK og AK.

Men uden meget info om manden, så er det ret svært at sige noget om spottet, da jeg ikke har nogen anelse om, han er typen der rent faktisk raiser A2 fra CO 5-handed, per default 3-better jeg nok PF.

Kan godt lide, at du følger op på turn, det giver dig mere credibility, de gange vi bluff raiser floppet og forsætter turn.

River er jeg sådan lidt - hmm, om man bør bette for value eller lade ham spasse ud, tror det er et fedt. Vi får nok kun hans stack, hvis hans hånd i hans øjne ser fin ud.

08-01-2010 03:33 #6| 0

Preflop er helt fint, synes jeg - ingen grund til at 3-bette unknown villain uden reads eller stats.

Flop og turn er helt std., og kan ligesom FH godt lide, at du følger op på turn, af samme årsager.

Jeg kan dog ikke lige, at du c/c river, fordi villain i teorien ikke ser mange riverkorts med luft - eller noget uden showdownvalue. Derfor mener jeg bestemt, at vi skal shove river, for at få value fra de hænder vi slår - vi folder jeg aldrig alligevel, og så kan vi ligeså maksimere value de gange vi er foran, hvis du forstår. Altså, han checker jo alligevel ingen hænder, som har os slået på river, så vi kan altså ikke "spare" penge, de gange han har AK.

Tror i øvrigt, at han har AQd i dette spot.

@FH
"Vi får nok kun hans stack, hvis hans hånd i hans øjne ser fin ud."???
Den skal jeg lige have én gang til :)

08-01-2010 03:48 #7| 0

Læs GusBillunds indlæg, det er til UG efter min mening.

@fissehans
Hvis villian var fornuftig, så ville han aldrig bette river medmindre han virkelig han har toppen af kransekagen. Den valuerange vi repper i denne hånd er så minimal, at han bør checke alle hænder bagpå der er under AK+. Hvad er det lige for hænder han forventer vi betaler et shove fra hans side med?

08-01-2010 07:35 #8| 0

Shove river hver gang. Der er ingen bustede draws eller noget, så det eneste du mener han skal skum shove er et helt sygt hovedløst double void float. Udover er det ganske standard, så længe du bare husker at shove river næste gang :)

08-01-2010 07:47 #9| 0

Du har vidst glemt at slette et hero navn ved small blind post ;D

08-01-2010 08:07 #10| 0

Gus - jeg mener bare, at manden skal jo have noget for at kalde et river shove.

Meincke - det tror jeg godt du kan have ret i. Men ville villain, ikke shove med A2, AQ?

Jeg må ærligt erkende, at jeg synes det er et lorte spot, fordi jeg ikke kan se, hvad villain skal kalde med, hvis vi shover river og samtidigt giver jeg meincke ret i, at ville ville checke det meste af hans eventuelle calling range bag.

08-01-2010 08:32 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Billund er spot on - river skal selvfølgeligt shoves.

@hans
Villain har stort set alle combos af Ax i sin range + noget KJ der ikke ville folde floppet.
Ved at checke river shover han alle nut hands ala AK og Ax, og checker bag med hænder som AT og AQ, der kalder vores shove.

"Meincke - det tror jeg godt du kan have ret i. Men ville villain, ikke shove med A2, AQ?"
Det er muligt han shover disse hænder, men han caller oftere shove end han selv better dem imo. Nogen folk tager bare et showdown med de hænder, men de folder dem ikke til shove.

Det er ligefør jeg vil gå så langt at sige, at C/F er bedre end C/C river.

08-01-2010 11:50 #12| 0

Er det helt forkert at antage, at vi har ham slået, og at både vi og han ved det, og derfor prøver at fremprovokere et bluff?

08-01-2010 12:05 #13| 0
Pokernets ME vinder !

Ja, for han kommer aldrig til river med marginale hænder som han shover nu. Det giver jo ikke mening at shove AT her for at få dig af AJ, slet ikke på disse stakes.

08-01-2010 12:16 #14| 0

Er AQ også en marginal hånd i følge dig?

08-01-2010 12:21 #15| 0

AQ er ikke som sådan marginal, men som walth siger er der langt større sandsynlighed for han selv caller et shove med den, end at han selv begynder at shove.

Som jeg sagde tidligere, findes der ingen draws overhovedet han kan bluffe, så din egen tankegang vil være at han ligepludselig skal lave en made hand om til et bluff, og det sker basicly aldrig nogensinde på de her stakes. Din tankegang skal helt sikkert være, at der er masser af value og hente, og 3 barrell stort set altid skal være dit play (Vil næsten sige det skal være det her).

08-01-2010 12:32 #16| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg vil mene AQ er relativt marginal her, ja. Jeg ville nok aldrig shove AQ i hans spot, medmindre jeg ved et eller andet om modstanderen der gør jeg ved jeg kan gøre det for value.

08-01-2010 12:45 #17| 0

@Walth

Well, det ender med, at jeg tager puljen mod hans AQ..

Jeg forstår, hvad du mener, .. men tror nu, at du overvurderer niveauet på NL100.. Det er vel også efterhånden nogle dage siden, at du spillede der ;-)

08-01-2010 13:21 #18| 0

Jeg vil gå så langt at sige det er spew at valuebette AQ her i villains spot. Vi bliver aldrig kaldt af worse, og vi tager alligevel potten ned meget ofte når vi checker. Dette bør en sane villain vide, at villain så måske ikke er sane er så en helt anden ting :-)

Lige meget hvad, så er det et fact som flere andre skriver, at villains generelt caller mere end de selv better. Hvis vores ven her better AQ i denne situation, så kan du være helt sikker på at han også snapper.

08-01-2010 13:28 #19| 0

@BOMB

Jeg spiller der, og jeg er ikke overhovedet med på din logik her. Hvis du mener niveauet er dårligt, skal du da netop shove? Når han shover AQ her, folder han den jo selvfølgelig heller ikke til shove.

Det handler om hvilke hænder du er oppe imod, og ikke din enkelte hånd her.
Han caller et shove langt oftere med en made hånd, end han shover selv.

08-01-2010 13:32 #20| 0

@Joonas

Hov - kan godt se, at min post kan misforståes. Det var ikke for modargumenterer, for jeg giver jer helt klart ret :-) Dog mener jeg, at i det her eksakte spot, så kommer vi sku ind ligemeget hvad.

Mit postulat omkring overvurdering af NL100 var nu mere generelt :-)

08-01-2010 15:10 #21| 0
Pokernets ME vinder !

Jonas sagde hvad jeg ville have svaret :)

08-01-2010 18:55 #22| 0

Shover river anyday - netop fordi de fleste bare avr spillere ville checke AQ, A10 eller andre Ax for that matter.

Men de betaler dig af når du shover.

Så over tid mister du value imo ved at checke river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar