NL100 - KQ blir raiset på Qxx flop

#1| 0

Seat 3: Hero (171,25 in chips)
Seat 5: Villian (155,80 in chips)
Seat 6: Jame*** (102,40 in chips)
Seat 8: Diks*** (158,25 in chips)
Villian: posts small blind $0,50
Jame***: posts big blind $1
Dealt to Hero [ K Q ]
Diks***: folds
Hero: raises to $3,50
Villian: calls
Jame***: folds
FLOP Q 8 5 POT: ca: 7$
Villian: checks
Hero: bets $6
Villian: raises to $18

Hero: ?

-------------------------------------------------------------

Hero:
Skabt sin stack ved at være monster aggressiv ved dette bord. Folk er tight og jeg har kørt bordet fuldstændigt over.
Kun vist flotte hænder op ved showdown.

Villian: 500 hænder: 24/17/10,9
Reg på NL100, spillet godt til den og udnytter svaghedstegn. Meget aggressiv postflop, som kan ses på hans aggressiv factor.

Hvad er Hero linje mod sådan, som gir den så meget gas postflop.

Ved godt man skal nok have en del flere hænder for at aggressiv factor bliver rigtig brugbar at bruge.

18-01-2009 22:57 #3| 0

Den er lidt småklam med jeres stacks.

Det er umiddelbart et call på flop. Spørgsmålet er hvor meget gas man kan være med til senere.
Mod en meget aggro spiller ville jeg ikke have så meget imod at komme til midten for 100BB-, men med 155BB ser man lidt dum ud hvis man stacker af til et set. Og hvad sætter han dig til hvis du caller på flop?

Jeg hælder til at calle op til ca 30$ på turn, og reevaluere river. Tror ikke at han har lyst til at buste 150BB på et stone-bluff eller QJ/QT, så der må være en rimelig chance for at han ikke jammer river medmindre du er slået. På den anden side kan jeg godt forestille mig at han skyder 2. barrel med nogle af de holdings.

19-01-2009 09:37 #4| 0

.. I tror ikke at Villian kan være ude i et bluff her.

Hans aggressions faktor er jo enorm og den må da indikere at den får fuld skrue post flop.

Det er måske derfor i caller og håber han skyder igen på turn ?

19-01-2009 12:50 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Slet ikke nogen der vil stop n' go her? Betal flop og lead like 30 turn?

19-01-2009 13:09 #6| 0

Jeg tror sagtens at villain kan være ude i et bluff, simpelthen fordi floppet på ingen måde ligner noget du connecter med ret ofte. Ud over stone bluffs vil man ofte se QJ/QT eller pocket par der synes at de lige skal fange dig i at c-bette luft.

Mod callish semi-donks der sidder med ~ 70-90BB er dette her der oplagt sted at at calle og få stakken ind på turn. Men ham her virker ikke som en donk kan jeg forstå, og i er 155BB dybe.

Du spørger om vi caller "og håber han skyder igen igen på turn". Nej, jeg caller og håber at han checker turn så puljen bliver holdt lille, eller i hvert tilfælde checker på river hvis jeg caller et lille turn-bet. Du har ofte den bedste hånd, men hvis villain vil til bunds, selvom dit call af CR på flop ligner en ret stærk hånd, så tror jeg sgu ikke længere at du er god.

19-01-2009 18:51 #7| 0

Jeg kalder her, din hånd er ikke stærk nok til at komme tilbage med et til Reraise, så spiller jeg den herfra og håber på at holde potten relativ langt nede. Jeg kalder formentlig et bet mere på turn, medmindre Turn er A. Også folder jeg River hvis han skyder igen, ellers checker jeg ned. Hvis han checker på Turn, checker jeg bag, og kalder hvis han better river, valuebetter eller checkerm, hvis han checker.
Det her er en helt almindelig Cash game dilemma hvor du rammer top par og møder modstand. I disse situationer når i begge er Deep, er det bedst at komme billigt ud af sådanne situationer i forhold til at tabe hele sin stack kun på top par.

19-01-2009 20:00 #8| 0

Ja et call ser fornuftigt ud her..
Lad os se på mulighederne:

Fold: Det er simpelthen for svagt at folde i dette spot. Der er mange hænder der vil teste dig af i dette spot og top pair good kicker er for stærk at smide her. Det eneste du virkelig skal frygte her er AQ og muligt set..

Raise: Et raise ser hurtigt ud som en god plan, men det har altså sine bagsider. Du vil for det meste kun få action fra hænder der slår dig. Du er hverken glad hvis villain skubber eller caller... Du vrider meget lidt info ud af villain hvis han caller. Andet end du muligvis er slået. Plus du skræmmer mulige bluffs væk.

Call: Din hånd står stærkt på dette flop. Der er intet træk på floppet og du er enten ude i at være drawing dead eller at have din modstander crushed. Der er ingen mellemvej medmindre din modstander sidder med AQ. Hvis du er foran er A det eneste kort der skræmmer dig. Med en hånd som dette leder jeg efter et showdown. Alt i alt virker dette som det korrekte play.

Skal siges at jeg kan kalde rigtig mange 2nd barrels fra villain i dette spot.
Sidder han med QJ, Q10 eller air vil vi for det meste se et check på river fra hans side. Det vil sige vi er kommet til river med en hånd der har god showdown value og vi kan sikkert checke bag med den bedste hånd.

Checker villain på turn ser jeg et klart bet fra din side. Du slår en stor del af villains range + du ikke giver nogle free cards til en vilkårlig Two pair.

Jeg vil ikke begå mig ud i mulig river analyse da det bare bliver for meget gætteri.

GL at the tables.

19-01-2009 21:51 #9| 0

Betal og evaluere turn. Raise her er hul i hovedet.
Og når skurk er så aggro så betaler jeg nok ofte os en turn barrel.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar