NL100: KK i 3bet pot mod donk

#1| 0

Efter en måneds ferie skal jeg igang med pokeren igen. Har sat mig for at poste lidt oftere. Her er første hånd - en fra dagens session.

Villain er passiv donk og spiller 20/8/0,6 over 75 hænder. Han har en gang før ikke foldet til et 3bet.

Mine egne tanker om hånden er pre std, flop checker bag for potkontrol og jeg er egentlig ikke bange for noget kort samt kan samle equity op, hvis han har Ax. Turn checker han nu igen og jeg tror jeg kan få value fra dårligere par og draws. Hans c/r er rimelig obv Ax eller bedre, så jeg kalder da jeg får ok odds og jeg tror han kan have mange Ax hænder, evt med en spar som jeg får value fra på river. River skal jeg kun være god 27% hvilket jeg regner med jeg er mod hans dårligere flushes og Ax. Hvad siger i?

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 3: pesiek ($103.08)
Seat 5: runa-runa ($78.03)
Seat 6: jebio ($98.5)
Seat 7: Hero ($113.61) Dealer
Seat 8: _the-devil_ ($41.01) Small Blind
Seat 9: maitowalas ($100) Big Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
pesiek: FOLD
runa-runa: RAISE $3
jebio: FOLD
Hero: RAISE $10
_the-devil_: FOLD
maitowalas: FOLD
runa-runa: CALL $7

Flop(Pot: $21.5)


runa-runa: CHECK
Hero: CHECK

Turn(Pot: $21.5)


runa-runa: CHECK
Hero: BET $13
runa-runa: RAISE $26
Hero: CALL $13

River(Pot: $73.5)


runa-runa: ALL-IN
Hero: CALL $42.03
[replay]8982[/replay]

13-03-2012 00:22 #2| 1

Jeg checker som standard bag turn også, da jeg ikke forventer vi kan få 2 streets value fra noget medmindre vi klonker og jeg ville desuden hade at blive c/r. Derudover tror jeg vi kan få value fra alle farver på river, hvis vi completer farven.

Som spillet skal du calle river når du har betalt turn :)

Redigeret af Lasse N d. 13-03-2012 00:23
13-03-2012 03:36 #3| 0

Som Lasse.
Mod en mere loose donk er det fint at bette både turn og river for value.
Men en 20/8 virker bare for nittish til at betale 2 streets med Tx og lign.

Hvis du ikke har K synes jeg derimod du skal B/F turn.

Redigeret af Riisager d. 13-03-2012 03:36
13-03-2012 04:18 #4| 2

Mod den her type spiller kan jeg slet ikke se nogen mening i ikke at bette floppet. Ud fra den info vi har er det ikke sandsynligt at vi inducer ham til at bluffe på turn. Hvis vi vurdere at vi kun kan få 1 street value vil jeg helt klart tage den på floppet, og hvis jeg vil have 2 streets tager jeg den på flop + turn.

Givet floppets tekstur og de hænder jeg generelt tror han caller med preflop, mener jeg helt klart at hans range er vægtet mod en masse par og han bør være mere likely til at call 1 street med par combos på floppet fremfor en masse turn kort som gør hans hånd dårligere. Vi kan også sagtens bet/folde flop eller turn mod den her type, så jeg ser ingen grund til potcontrole.

Med det sagt så spiller du den jo fint nok, men i min bog er din hånd alt for stærk til at checke flop.

13-03-2012 04:19 #5| 0

Tror desuden han har 10'ere hver gang :)

13-03-2012 10:30 #6| 0

Helt enig med becks.

Og HVIS vi vælger at checke bag flop, så skal vi bette turn, da det er meget lettere at få value på turn specielt med tanke på bordets tre spar. Både fordi villain kan kalde med diverse X på turn, men også fordi en på river kan ødelægge vores value fra diverse one pair hænder uden på siden.

"Jamen, vi åbner jo op for at blive check/raised?"
- Ja, men det sker praktisk talt aldrig.

13-03-2012 17:29 #7| 0

Er sgu ikke glad for at bette med KK på så klamt et board imod så passiv en spiller. jeg havde helt sikkert valgt at checke turn bag og kalde river. Når han så vælger at check/klikke dig kan jeg ikke se hvorfor du vil kalde med KK og håbe på at ramme din 22% spar...Hans check/clickraise lugter helt enormt af 55/1010,A10 og hvorfor overhovedet kalde 13$ for at ramme flushen når du allerede er chrust af den range har jo helt sikkert har med den aggr. factor?

Nu er han jo sikkert donk med de stats han har, men jeg tror sgu aldrig han check/rasier med Ax når flushen har completed på turn.

Edit: Du snakker om at du slår hans flush? Hvilken flush er det lige han skulle have her med både A og K og 10 spar der ude? Han folder altid til 3-bet, så den eneste kombi af flush han skulle have kaldt 3-bettet med er JQ spar..

Når du better med KK på dette board kunne du ligeså godt bluffe og også et fint board at bette når du ikke har en valuehånd... Du får ikke value fra shortstacks nitten på dette board. Hvis han havde checket river as well havde jeg obv lavet et mindre valuebet, da han godt kunne have kaldt dit 3-bet med JJ.

Redigeret af MuckMe d. 13-03-2012 17:34
13-03-2012 18:39 #8| 0

Kan godt se pointen med at ham her nok er mere til den tighte donkede side hvorved vi max får 1 street value, hvor imod vi måske kunne få 2 mod den loose donkede spiller.

Jeg er dog ikke helt enig med Becks/Rasken i at det er et bet på flop. Som jeg læser jeres post er det pp i vil have value fra. Jeg vil dog mene der er rigtig mange hænder i hans range, som ikke er pp og som han kan ramme: KQ,KJ,KT,QJ,QT,JT. Hertil kommer de gange turn er lavere end hans pp og random kort med en spar.
Der er jo ikke eet kort vi er bange for på det her flop, så hvorfor ikke give ham et shot til at ramme en af hans kort?

@MuckMe
Ved ikke om du har misset at der er 4 spar på boardet? Men ellers forklarer Rasken ret godt hvorfor et bet på turn er at fortrække frem for et check bag og bet på river.

Mht mit call med flushdraw så er det helt klart et punkt jeg også vil have diskuteret. Gør sådan en donk dette med Ax eller gør han det kun med hus?

Redigeret af superwerder d. 13-03-2012 18:40
13-03-2012 21:54 #9| 0

Manden åbner 8% total og åbner nu UTG+1 og caller et 3-bet. Jeg giver ham altså ikke ret mange kombinationer af KQ,KJ,KT,QJ,QT,JT.

Det er jo ikke noget mega tricky spot og ikke fordi jeg tror ev'en i bet flop er meget større end din linje, men som standard med de reads du har givet vil jeg stadig mene flop bet er bedst.

14-03-2012 00:18 #10| 0

@ Superwerder
Der er ikke 4 spar på boardet før på riveren...? og forstår ikke du kommer til riveren her. Nej han ville formentlig aldrig check/clicke andet end fuldt hus her, så at kalde for at commite sig selv hvis flushen rammer er ikke smart. Du er langt bagud. Han ville aldrig nogensinde checke 2 gange med et AJ,AQ,AK som er de eneste hænder han kunne have kaldt dit 3-bet med => Nok ikke AK da du blocker. Hvis han checkede med blot AJ,AQ ville han jo netop give dig muligheden for at ramme flushen hvilket ikke er i hans interesse, og hans check click siger vel det hele.

Han er opsat på at få presset al value ud af hans monster og bygge riveren så han kan shove. Han er overhovedet ikke bange for sparen.

Er enig med becks i at det kunne være smart at bette floppet da du har position. Hvis han kalder ville jeg checke bag på turn. Hvis han checker igen river vil jeg lave et valuebet og hvis han better riveren vil jeg kalde => også blot kalde hvis vores flush completer. Hvis den ikke completer og han better ud folder jeg sgu mod denne tightass bavian.

Hvad er det ligepræcis du tror han vil spille på denne måde når du nu vælger at kalde både hans check/raise og hans shove på riveren?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar