NL100: KK 4bettet pot OOP

#1| 0

Hej,

Jeg spiller denne hånd på Party NL100 fastforward, jeg har ingen stats, men villain spiller 2 borde.

Har ingen handhistory da party crasher til sidst i hånden.

eff stacks er 100bb.
Jeg er UTG+1 og han er på BTN.

HERO: KK
Pre raise 3 -> 3bet 9 -> 4bet 22. Han caller.
Flop 7JT POT: 40USD, HERO 17.5
Turn 7 POT: 75USD HERO check, Villain rester 62. HERO ????

Floppet rammer hans call 4bet range ret godt, måske havde det været mere optimalt at shove turn, for at ikke at give ham frikort hvis han har et FD? Og samtidig bør han calle med QQ?

Som spillet skal jeg være god lige under 1/3 af gangene. Derudover kan vi vel forvente at han nogengange checker JJ/TT bag på turn? Og samtidig shover QQ. Han kan muligvis også have 89s med i hans call 4bet range?

Har et generelt problem i 4bettede pots OOP, så det ville være rart med lidt feedback.

Redigeret af soga d. 27-10-2014 03:58
27-10-2014 03:26 #2| 0

Jeg tænker umiddelbart check flop mod de fleste. Specielt med Kd, som jeg går ud fra du mente i topic? Derudover har jeg svært ved at finde bluff kombinationer at balancere med på det board her.

Men jeg elsker ikke ligefrem at checke så dynamisk et board, så det kan sagtens være en bedre strategi at sammensætte en 4b range med bedre board coverage end min nuværende, så man kan balancere en betting range der giver mening her. Interessant spot :)

Som spillet snapper jeg dog - og better formentligt selv turn AI.

Redigeret af NickHalden d. 27-10-2014 03:35
27-10-2014 03:27 #3| 1

Bet turn, som spillet obv all in!

27-10-2014 04:05 #4| 0
OP

@NickHalden:

Jeg havde skrevet forkert - har redigeret min post nu. Jeg tænker også at check-call er optimalt med K. Hvad med min flop-sizing, er den okay? Jeg forsøger at bette relativt lavt i 4bettede pots..

27-10-2014 04:21 #5| 0
soga skrev:
@NickHalden:

Jeg havde skrevet forkert - har redigeret min post nu. Jeg tænker også at check-call er optimalt med K. Hvad med min flop-sizing, er den okay? Jeg forsøger at bette relativt lavt i 4bettede pots..

Equity distributionen er umiddelbart i villains favør, da hero nok ikke har nogle sets her - eller KQs. Det taler lidt for en lavere size. Omvendt er det et meget dynamisk board, så det taler lidt for two-street sizings. Jeg ville nok afvente svar fra mere kompetente folk frem for at tage mine svar for gode vare :)
Redigeret af NickHalden d. 27-10-2014 04:26
27-10-2014 08:23 #6| 1

Som spillet er turn et standard xc. De fleste på NL100 3better ikke TT og JJ BTNvEP anyway. Jeg tager samme linje som Rune, og tager den med det meste af den del af min range, der har ret god EQ.

Med hensyn til en kald 4bet-range hos villains, så ser jeg mange mærkelige hænder hos folk der har flattet og en fin portion af den range, vil vi ikke have realiserer mere equity (AQs, AKs, AJs, KJs, KQs, Q9s, T9s); derfor shover jeg selv turn. Det gør jeg også med Kd.

Din flop sizing er fin. Var boardet helt dry havde jeg bettet omtrentlig 1/3 pot, men givet draw-mulighederne vil jeg som sagt ikke få villain til at realisere mere af sin EQ til billigere penge.

27-10-2014 13:27 #7| 0

ez call på turn

27-10-2014 13:56 #8| 0

Jeg forstår ikke hvordan potten kan være 40$ ved starten af flop action?

Du siger 22 PF og han kalder + evt. blinds?

Grunden til at det er vigtigt er at dit flop bet imo er for lavt.

27-10-2014 14:39 #9| 1
Pokernets ME vinder !

Jeg ville 4bette større og size floppet større. Jeg shover turn med denne kombo, villain bør ikke bette turn med særligt høj frekvens, og KK uden ruder er bedre tjent med ikke at se en river, når potten er så stor.

Ah ja, og som spillet - snap call.

Redigeret af walth d. 27-10-2014 14:39
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar